This study aims to explore the impact of historical television series and films on university students’ perceptions of history and their attitudes toward historical events. Specifically, the study compares the views of history department students with those from other academic disciplines regarding historical productions, assessing their contributions to history education and their potential roles within the broader educational context. Employing a quantitative research approach, the study utilizes general survey and relational survey models. The study sample comprises 500 students from various academic departments at Sakarya University. Data collection was carried out using both online and traditional survey methods. The survey, consisting of Likert scale items, was designed to gauge participants’ perceptions of historical series, their interest in historical events, and their perspectives on incorporating such productions into the educational process. The data collected were analysed using SPSS 27 software, with a range of statistical techniques applied, including correlation analysis, independent sample t-tests, chi-square tests, and ordinal logistic regression, to explore the relationships between the variables. The findings suggest that historical series can serve as a valuable supplementary visual resource in history education, enhancing students’ engagement with historical subjects. However, the study underscores the importance of critically evaluating the historical accuracy of these productions, emphasizing that their use in the pedagogical context should be approached with caution. In conclusion, the research highlights the potential educational value of historical films and offers recommendations for educators and scholars on how to integrate these resources effectively into history teaching.
Historical TV series and films perception of history history education popular culture university students academic knowledge.
TÜBITAK Bilim Insanı Destek Programları Baskanlıgı (BIDEB) e
Çalışma, TÜBİTAK Bilim İnsanı Destek Programları Başkanlığı (BİDEB) tarafından yürütülen, 2209-A Üniversite Öğrencileri Araştırma Projeleri Destekleme Programı kapsamında (2023 yılı 2. dönem - 1919B012324625 numaralı başvuru) desteklenen “Medya Aracılığıyla Tarih Öğretimi: Tarihî Dizilerin ve Filmlerin Rolü Üzerine Karşılaştırmalı Bir İnceleme” başlıklı proje çerçevesinde gerçekleştirilmiştir.
Bu çalışma, tarihî dizi ve filmlerin üniversite öğrencilerinin tarih algısı ve tarihî olaylara yönelik tutumları üzerindeki etkilerini incelemeyi amaçlamaktadır. Çalışma kapsamında, tarih bölümü öğrencileri ile diğer disiplinlerde öğrenim gören öğrencilerin tarihî dizilere yönelik tutumları karşılaştırılarak, bu yapımların tarih öğretimine katkıları ve eğitim sürecindeki potansiyel rolleri değerlendirilmektedir. Çalışma, nicel araştırma yöntemine dayanmakta olup, genel tarama ve ilişkisel tarama modelleri çerçevesinde yürütülmüştür. Çalışmanın örneklemini, Sakarya Üniversitesi’nde farklı bölümlerde öğrenim gören 500 öğrenci oluşturmaktadır. Veri toplama sürecinde, çevrimiçi ve geleneksel yöntemlerle uygulanan anket formlarından yararlanılmıştır. Anket soruları, Likert ölçekli maddelerden oluşmakta ve katılımcıların tarihî dizilere yönelik algılarını, tarihî olaylara ilgilerini ve bu tür yapımların eğitim süreçlerinde kullanımına dair görüşlerini tespit etmeye yöneliktir. Elde edilen veriler SPSS 27 programı ile analiz edilmiş; korelasyon analizi, bağımsız örneklem t-testi, ki-kare analizi ve sıralı lojistik regresyon testleri uygulanarak değişkenler arasındaki ilişkiler değerlendirilmiştir. Çalışma, tarihî dizi ve filmlerin tarih öğretiminde destekleyici bir görsel materyal olarak değerlendirilebileceğini ve öğrencilerin tarihî konulara yönelik ilgisini artırmada etkili bir araç olabileceğini göstermektedir. Bununla birlikte, tarihî anlatıların doğruluğunun eleştirel bir bakış açısıyla incelenmesi gerektiği ve bu yapımların pedagojik bağlamda dikkatli bir şekilde kullanılması gerektiği vurgulanmaktadır. Çalışma, tarihî dizi ve filmlerin eğitimdeki potansiyelini ortaya koyarken, tarih öğretmenleri ve akademisyenler için bu materyallerin nasıl daha etkili kullanılabileceğine dair öneriler sunmaktadır.
Tarihî dizi ve filmler tarih algısı tarih eğitimi popüler kültür üniversite öğrencileri akademik bilgi
| Birincil Dil | İngilizce |
|---|---|
| Konular | Türkiye Cumhuriyeti Tarihi |
| Bölüm | Araştırma Makalesi |
| Yazarlar | |
| Erken Görünüm Tarihi | 27 Kasım 2025 |
| Yayımlanma Tarihi | 28 Kasım 2025 |
| Gönderilme Tarihi | 30 Nisan 2025 |
| Kabul Tarihi | 9 Ekim 2025 |
| Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 9 Sayı: 2 |