Bu çalışma, küresel kuruluşların eğitim ve kültürel faaliyetleri ile geleceğin eğitim politikaları üzerindeki etkilerini ele almaktadır. Politikaların oluşturulmasında, çeşitli kesimleri temsil eden paydaşların görüşlerine dayanmanın önemi vurgulanmıştır. Dolayısıyla bu araştırmanın amacı, küresel kuruluşların eğitim ve kültürel faaliyetleri üzerinden geleceğin eğitim politikalarına dair önemli görüşleri ve düşüncelerini ortaya koymaktır. Bu araştırma, genellikle tekli veya ikili küresel kuruluş ekseni üzerinde yapılan literatür çalışmalarının ötesine geçerek çok eksenli uluslararası kuruluşların eğitim faaliyetlerine odaklanmıştır. İncelenen küresel kuruluşlar arasında Birleşmiş Milletler, Avrupa Konseyi, Avrupa Birliği, Dünya Bankası, İslam İşbirliği Teşkilatı, OECD, ASEAN, AU, Türk Devletleri Teşkilatı ve Greenpeace bulunmaktadır. Bu çalışmada, seçilen kuruluşların eğitim ve kültürel faaliyetlerini, amaçlarını, hedeflerini, politikalarını ve beklentilerini sistematik bir şekilde derlenerek özetlenmiştir. Bu kuruluşların seçilme gerekçeleri arasında, bölgesel ve küresel karar alma yetenekleri, farklı sosyo-ekonomik düzeyleri, üye sayıları ve konu kapsamındaki farklılıkları olarak açıklanmıştır. Çalışmanın sonuçları göre, küresel kuruluşların eğitim ve kültürel faaliyetleri mevcut literatürle uyumlu bir biçimde ele alınmış ve gelecekteki eğitim politikalarının, toplumların değişen ihtiyaçlarına ve koşullarına uygun olarak şekillenmesinin önemli olduğuna vurgu yapmaktadır. Genel değerlendirmelerde, küresel kuruluşların eğitim ve kültürel faaliyetlerine dair, eğitim politikalarının esnek ve sürekli bir şekilde güncellenmesi gerektiği, böylece toplumların değişen sosyal ihtiyaçlarına ve teknolojik gelişmelere uyum sağlayabileceği ifade edilmektedir. Bu süreçte, küresel kuruluşların eğitim ve kültürel faaliyetlerini en çok etkileyen temel konunun sürdürülebilir kalkınma olduğu vurgulanmaktadır.
Küresel kuruluş Küresel örgütler eğitim kültür politika faaliyetler
This study examines the educational and cultural activities of global organizations and their impact on future education policies. The importance of relying on the views of stakeholders representing various segments in the formulation of policies is emphasized. This research goes beyond the literature, which usually focuses on a single or dual axis of global organizations, and focuses on the educational activities of multi-axis international organizations. The global organizations examined include The United Nations, Council of Europe, European Union, World Bank, Organization of Islamic Cooperation, OECD, ASEAN, AU, Organization of Turkish States and Greenpeace. The study systematically compiles and summarizes the educational and cultural activities, goals, objectives, policies and expectations of the selected organizations. The reasons for the selection of these organizations are explained in terms of their regional and global decision-making capabilities, their different socio-economic levels, the number of their members and the differences in their subject matter. This article presents important views and opinions on future education policies through the educational and cultural activities of global organizations. According to the results of the study, the educational and cultural activities of global organizations are discussed in line with the existing literature and emphasize the importance of shaping future education policies in accordance with the changing needs and conditions of societies. In general evaluations, the educational and cultural activities of global organizations suggest that educational policies should be updated in a flexible and continuous manner so that they can adapt to the changing social needs of societies and technological developments. In this process, it is emphasized that the main issue that most affects the educational and cultural activities of global organizations is sustainable development.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Uluslararası Kurumlar, Uluslararası Kuruluşlar |
Bölüm | SOSYAL VE BEŞERİ BİLİMLER |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 21 Temmuz 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 29 Temmuz 2024 |
Gönderilme Tarihi | 30 Ocak 2024 |
Kabul Tarihi | 2 Mayıs 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 |