Japonca’da akan dünyanın resimleri demek olan Ukiyo-e sanatı, günümüzde belli başlı Japon sanatçıları tarafından sürdürülmektedir. Bunlardan biri olan Yasunari İkenaga kendi atölyesinde sanat çalışmalarına devam etmektedir. Sanatçı kendine has ayrıntılı desen anlayışı ve figürlerine verdiği duygusal karakterler ile Japon resim sanatı geleneğini devam ettirmektedir. Çizgilerdeki keskinlik figürlerin psikolojilerine tezat durumda olmasına rağmen figür – arka plan ilişkisiyle dengenin korunduğu gözlemlenmektedir. Araştırmada sanatçının portre resimleri, genel tarama modeline göre incelenerek çalışmaya dahil edilmiştir. Araştırma nitel araştırma yönteminden betimsel analizle incelenmiştir. Veri toplama aracı olarak yapılandırılmış görüşme tekniği kullanılmıştır. Araştırmada İkenaga ile yapılandırılmış görüşme sorularıyla sanatçının sanat anlayışına değinmek, böylelikle modern Japon sanatının bir kesitini sunmak amaçlanmıştır. Japonya’da Ukiyo-e geleneğini sürdüren sanatçıların günümüz sanatındaki yansımalarını görerek, geleneksel sanatların varlığını sürdürdüğüne değinilmektedir. Ayrıca sanatçının resim sanatındaki yeri ve öneminden bahsedilerek, sanata ilgi duyanların sanatçı hakkında farkındalığını arttırmak amaçlanmaktadır. Sonuç olarak sanatçı hem Japon resim sanatında Bijinga geleneğinde yaptığı resimlerle, hem de uluslararası sanat çevresinde yerini korumaktadır. Araştırmada ülkemizde Japon sanatına olan ilginin daha fazla artması maksadıyla Modern Japon sanatçıların eserlerini öğrenmenin gerekliliği vurgulanmıştır. Ayrıca özellikle genç neslin Japon sanatı denilince aklına sadece manga çizgi romanlarının gelmesi büyük eksikliktir. Araştırmayla yeni neslin Ukiyo-e gibi geleneksel sanatı modern sanatla birleştiren sanatçılar hakkında farkındalıklarının artacağı öngörülmüştür.
The Ukiyo-e art, which means pictures of the flowing world in Japanese, is continued today by major Japanese artists. One of them, Yasunari Ikenaga, continues his art work in his own workshop. The artist continues the tradition of Japanese painting with his unique understanding of detailed patterns and the emotional characters he gives to his figures. Although the sharpness of the lines contrasts with the psychology of the figures, it is observed that balance is maintained with the figure-background relationship. In the research, the artist's portrait paintings were examined according to the general scanning model and included in the study. The research was examined with descriptive analysis from the qualitative research method. Structured interview technique was used as a data collection tool. The aim of the research was to touch upon the artist's understanding of art through structured interview questions with Ikenaga, thus presenting a cross-section of modern Japanese art. It is mentioned that traditional arts continue to exist by seeing the reflections of artists who continue the Ukiyo-e tradition in Japan in today's art. It also aims to raise the awareness of those interested in art about the artist by mentioning the artist's place and importance in painting. As a result, the artist maintains his place both with his paintings in the Bijinga tradition of Japanese painting and in the international art environment. In the research, the necessity of learning the works of Modern Japanese artists was emphasized in order to further increase the interest in Japanese art in our country. Moreover, it is a great deficiency that especially the younger generation only thinks of manga comics when it comes to Japanese art. It is predicted that the research will increase the awareness of the new generation about artists who combine traditional art with modern art, such as Ukiyo-e.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sanat Tarihi |
Bölüm | SOSYAL VE BEŞERİ BİLİMLER |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 21 Temmuz 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 29 Temmuz 2024 |
Gönderilme Tarihi | 17 Şubat 2024 |
Kabul Tarihi | 28 Mart 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 8 Sayı: 2 |