Employee experience refers to the sum of all an employee's experiences since the moment they joined the organization. Employee experience is a broad concept that includes many factors, from onboarding to daily work activities, career development opportunities, organizational culture, and relationship with the organization. Employee experience is shaped by what an employee feels, the processes they interact with, and the support they receive during their presence in the organization. Employee experience is strategically important in increasing productivity and strengthening organizational loyalty. Digital employee experience is a field that examines how digital technologies transform the way employees do business in the business world. Using technology, digital employee experience aims to increase employee productivity, satisfaction, and loyalty. With the pandemic, remote and hybrid working models and the increased use of digital tools have enabled employees to work flexibly and efficiently regardless of time and place. This rapid digital transformation process has also brought about challenges such as data security, privacy, and digital skills development. Organizations should manage these risks and provide digital skills to their employees in order to improve the digital employee experience. It is expected that technologies such as artificial intelligence and augmented reality will be further integrated into the digital employee experience, making employee experiences more interactive and productive. Digital employee experience offers an important strategic advantage for organizations and increases employee satisfaction and business performance when integrated with the right tools and applications. In this context, a systematic literature review was conducted to determine, review, and summarize the most appropriate studies available in the relevant literature on the increasingly important digital employee experience. After examining the digitalization process in employee experience and digital employee experience in Turkey in the light of conceptual information and research in the literature, "Empactivo" and the services it offers, as well as digital employee experience application examples, were shared as an example of a digital employee experience platform. This study will contribute to developing a limited number of studies in the relevant literature by providing a new understanding and application examples of how digital transformation shapes employee experience.
Employee Experience Digitalization Digital Employee Experience
Çalışan deneyimi bir çalışanın organizasyona katıldığı andan itibaren yaşadığı tüm deneyimlerin toplamını ifade eder. Çalışan deneyimi, çalışanın işe giriş sürecinden, günlük iş faaliyetlerine, kariyer gelişimi fırsatlarına, örgüt kültürüne ve organizasyonla olan ilişkisine kadar birçok farklı faktörü içeren geniş kapsamlı bir kavramdır. Çalışan deneyimi, bir çalışanın organizasyondaki varlığı sırasında hissettikleri, etkileşimde bulundukları süreçler ve aldıkları desteklerle şekillenmektedir. Çalışan deneyimi örgütlerde verimlilik artışını ve çalışan bağlılığını güçlendiren stratejik öneme sahiptir. Dijital çalışan deneyimi, dijital teknolojilerin iş dünyasında çalışanların iş yapış biçimlerini nasıl dönüştürdüğünü inceleyen bir alandır. Dijital çalışan deneyimi, teknolojiyi kullanarak çalışanların verimliliğini, memnuniyetini ve bağlılıklarını artırmayı hedeflemektedir. Pandemiyle birlikte uzaktan ve hibrit çalışma modelleri ile dijital araçların artan kullanımı, çalışanların zaman ve mekandan bağımsız olarak esnek ve verimli bir şekilde çalışmasına olanak sağlamıştır. Yaşanan bu hızlı dijital dönüşüm süreci beraberinde veri güvenliği, gizlilik ve dijital becerilerin geliştirilmesi gibi zorluklar da ortaya çıkarmıştır. Örgütler dijital çalışan deneyimini geliştirmek için bu riskleri yönetmeli ve çalışanlarına dijital beceriler kazandırmalıdır. Gelecekte, yapay zeka, artırılmış gerçeklik gibi teknolojilerin dijital çalışan deneyimine daha fazla entegre edilmesi beklenmektedir, bu da çalışanların deneyimlerini daha etkileşimli ve verimli hale getirecektir. Dijital çalışan deneyimi, organizasyonlar için önemli bir stratejik avantaj sunmakta olup, doğru araçlar ve uygulamalarla entegre edildiğinde hem çalışan memnuniyetini hem de iş performansını artırmaktadır. Bu bağlamda her geçen gün önemi artan dijital çalışan deneyimi konusunda ilgili alan yazından ulaşılabilir en uygun çalışmaların belirlenmesi ve gözden geçirilerek özetlenmesi amacıyla sistematik literatür taraması gerçekleştirilmiştir. Literatürde yer alan kavramsal bilgiler ve araştırmalar ışığında çalışan deneyiminde dijitalleşme süreci ve Türkiye’de dijital çalışan deneyimi konuları incelendikten sonra dijital çalışan deneyimi platformu örneği olarak “Empactivo” ve sunduğu hizmetler, dijital çalışan deneyimi uygulama örnekleri paylaşılmıştır. Bu çalışma dijital dönüşümün çalışan deneyimini nasıl şekillendirdiğine dair yeni bir anlayış ve uygulama örnekleri sunarak ilgili alan yazında yer alan kısıtlı sayıda araştırmanın geliştirilmesine katkı sağlayacaktır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İnsan Kaynakları Yönetimi, Organizasyon |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 30 Aralık 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2024 |
Gönderilme Tarihi | 11 Aralık 2024 |
Kabul Tarihi | 27 Aralık 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 4 Sayı: 2 |