Konferans Bildirisi
BibTex RIS Kaynak Göster

The Possibility of Philosophy Today: Badiou Example

Yıl 2016, Cilt: 2 Sayı: 3, 195 - 210, 29.04.2016

Öz

The object of philosophy, which is sought through the thoughts and texts wherein it manifests itself, is a dynamic problem. There are the different perspectives, which attempt to solve this problem. One of the contemporary philosophers, Alain Badiou, can be read within such a framework. French philosopher Alain Badiou is accepted as one of the prominent philosophers of today. The reason of why he is regarded as a basis for the question of the possibility of philosophy is his two manifestos on philosophy, which differ a bit in their point of view and in which he tries to determine the object of philosophy. He endeavors to turn philosophy back to Platonic notion of truth. He sets forth the obstacles that stand before this endeavor and finally asserts why today we need philosophy more badly than the old-times do. Moreover, some of his distinct works like Plato’s Republic, in which he tries to exercise manifestos’ point of view, can also be considered as one of the reasons of why he constitutes a basis for the problem in question. Besides, since he attends philosophical activities in Turkey, he gains recognition in Turkey.

Kaynakça

  • Badiou, Alain, Felsefe için Manifesto, çev.: Nilgün Tutal, Hakkı Hünler, İzmir: Aralık Yayınları 2005.
  • Badiou, Alain, Second Manifesto for Philosophy, trans.: Louise Burc- hill, Cambridge: Polity Press 2011.
  • Badiou, Alain, Sonsuz Düşünce, çev.: Işık Ergüden, Tuncay Birkan, İstanbul: Metis Yayınları 2012.
  • Badiou, Alain, Başka Bir Estetik, çev.: Aziz Ufuk Kılıç, İstanbul: Metis Yayınları 2013a.
  • Badiou, Alain, Etik, Kötülük Kavrayışı Üzerine Bir Deneme, çev.: Tuncay Birkan, İstanbul: Metis Yayınları 2013b.
  • Badiou, Alain, Gerçek Mutluluğun Metafiziği, çev.: Murat Erşen, İstanbul: MonoKL Yayınları 2015.
  • Best, Steven & Kellner, Douglas, Postmodern Teori, çev.: Mehmet Küçük, İstanbul: Ayrıntı Yayınları 2011
  • Descartes, Felsefenin İlkeleri, çev.: Mesut Akın, İstanbul: Say Yayın- ları 1995.
  • Detienne, Marcel, Arkaik Yunan’da Hakikatin Efendileri, çev.: Adem Beyaz, İstanbul: Pinhan Yayınları 2012.
  • Foucault, Michel, Felsefe Sahnesi, çev.: Işık Ergüden, İstanbul: Ay- rıntı Yayınları 2011.
  • Kalaycı, Nazile, “Felsefenin Bugünü Yarını”, Felsefede Bugün ve Yarın Konferansları I, (2011), İzmir: Dokuz Eylül Üniversitesi Felsefe Bölümü, http://web.deu.edu.tr/felsefe/Nazile.Kalay- ci_Felsefenin.Bugunu.ve.Yarini.pdf Erişim Tarihi: 09.01.2015
  • Şahin, Eylem Yenisoy, “Alain Badiouınun Hakikat Kuramı”, Vira Verita, 2, (2015), s. 105-129.
  • Tatar, Burhanettin, “H.-G. Gadamer ve Hakikat ve Yöntem (Wahr- heit und Methode) Adlı Eseri”, OMUİFD, 12, (2001), s. 207- 234.
  • Wittgenstein, Ludwig, Tractatus, çev.: Oruç Aruoba, İstanbul: Me- tis Yayınları 2010.

Günümüzde Felsefenin İmkânı: Badiou Örneği

Yıl 2016, Cilt: 2 Sayı: 3, 195 - 210, 29.04.2016

Öz

Felsefenin konusu, kendisinin ortaya çıktığı düşünce ve metinlerde sürekli aranan, dinamik karakterli bir problem olagelmiştir. Söz konusu probleme yanıt getirme girişimi içerisinde olan farklı perspektifler de her daim varlığını sürdürmüştür. Günümüz felsefecilerinden Alain Badiou da böyle bir problematik içerisinde okunabilir. Fransız felsefeci Alain Badiou günümüzün önde gelen filozoflarından biri kabul edilir. Onun “felsefenin imkânı” sorusuna temel alınmasının gerekçesi, felsefe üzerine yazmış olduğu ve bakış açılarında bir parça farklılık bulunan iki manifestodan ve bu manifestolarda felsefenin konusunun belirlenmesine yönelik çabadan kaynaklanır. O, felsefeyi Platonik hakikat nosyonuna geri döndürmek için çaba gösterir. Bu çabanın önündeki engelleri ortaya koyar ve son olarak neden günümüzde felsefeye görece eskiye oranla daha fazla ihtiyaç olduğunu belirtir. Yine onun, bu manifestolarda yer alan bakış açısını yazmış olduğu Platon’un Devleti gibi müstakil eserlere uygulaması da söz konusu temellendirmeye gerekçe olarak gösterilebilir. Diğer taraftan, filozofun Türkiye’deki felsefi etkinliklere katılıyor olması, kendisinin Türkiye’de geniş ölçüde tanınır kılmaktadır.

Kaynakça

  • Badiou, Alain, Felsefe için Manifesto, çev.: Nilgün Tutal, Hakkı Hünler, İzmir: Aralık Yayınları 2005.
  • Badiou, Alain, Second Manifesto for Philosophy, trans.: Louise Burc- hill, Cambridge: Polity Press 2011.
  • Badiou, Alain, Sonsuz Düşünce, çev.: Işık Ergüden, Tuncay Birkan, İstanbul: Metis Yayınları 2012.
  • Badiou, Alain, Başka Bir Estetik, çev.: Aziz Ufuk Kılıç, İstanbul: Metis Yayınları 2013a.
  • Badiou, Alain, Etik, Kötülük Kavrayışı Üzerine Bir Deneme, çev.: Tuncay Birkan, İstanbul: Metis Yayınları 2013b.
  • Badiou, Alain, Gerçek Mutluluğun Metafiziği, çev.: Murat Erşen, İstanbul: MonoKL Yayınları 2015.
  • Best, Steven & Kellner, Douglas, Postmodern Teori, çev.: Mehmet Küçük, İstanbul: Ayrıntı Yayınları 2011
  • Descartes, Felsefenin İlkeleri, çev.: Mesut Akın, İstanbul: Say Yayın- ları 1995.
  • Detienne, Marcel, Arkaik Yunan’da Hakikatin Efendileri, çev.: Adem Beyaz, İstanbul: Pinhan Yayınları 2012.
  • Foucault, Michel, Felsefe Sahnesi, çev.: Işık Ergüden, İstanbul: Ay- rıntı Yayınları 2011.
  • Kalaycı, Nazile, “Felsefenin Bugünü Yarını”, Felsefede Bugün ve Yarın Konferansları I, (2011), İzmir: Dokuz Eylül Üniversitesi Felsefe Bölümü, http://web.deu.edu.tr/felsefe/Nazile.Kalay- ci_Felsefenin.Bugunu.ve.Yarini.pdf Erişim Tarihi: 09.01.2015
  • Şahin, Eylem Yenisoy, “Alain Badiouınun Hakikat Kuramı”, Vira Verita, 2, (2015), s. 105-129.
  • Tatar, Burhanettin, “H.-G. Gadamer ve Hakikat ve Yöntem (Wahr- heit und Methode) Adlı Eseri”, OMUİFD, 12, (2001), s. 207- 234.
  • Wittgenstein, Ludwig, Tractatus, çev.: Oruç Aruoba, İstanbul: Me- tis Yayınları 2010.
Toplam 14 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Tufan Çötok

Yayımlanma Tarihi 29 Nisan 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 2 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Çötok, T. (2016). Günümüzde Felsefenin İmkânı: Badiou Örneği. Sosyal Ve Kültürel Araştırmalar Dergisi (SKAD), 2(3), 195-210.

31040

Sosyal ve Kültürel Araştırmalar Dergisi (SKAD)'da yayınlanan makaleler Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır. SKAD bilginin paylaşımı için Açık Erişim Politikasına uymaktadır.