Amaç: Anne sütü
(AS) ile beslenme, bebek mortalite ve
morbiditesini
azaltmada önemlidir.
AS’yi hazırlarken veya anne emzirmeye hazırlanırken hijyen kurallarına uyması
gelişebilecek enfeksiyonların önlenmesinde önemlidir. Çalışmamızda yenidoğan
yoğun bakım ünitesi (YDYBÜ)’nde annelere verilen anne sütü ve hijyen eğitimi
(ASHE) sonrası memnuniyet araştırılması amaçlanmıştır.
Yöntem: Çalışma
Sakarya Üniversitesi Eğitim ve Araştırma Hastanesi (SÜEAH) YDYBÜ de 1 Ocak 2016-1 Ocak 2017 tarihleri arasında yapıldı.
Çalışmanın etik onayı Sakarya Üniversitesi Tıp Fakültesi girişimsel etik kuruldan alındı. YDYBÜ’ sinde yatarak tedavi gören yenidoğanların annelerine
ASHE video eğitimi ile verilmiştir. Eğitim sonrası, gönüllü
annelerden görüşme formu doldurması istendi. Görüşme formunda annenin yaş ve
eğitim bilgilerini içeren demografik sorular ve video eğitimin memnuniyetini
içeren sorular soruldu. Memnuniyet düzeyi
değerlendirmesinde, en düşük memnuniyet puanı 0 olup en yüksek memnuniyet puanı
10 idi. Elde edilen veriler SPSS 21
programında analiz edildi, p<0.05 anlamlı kabul edildi.
Bulgular: Çalışmaya
katılan 538 annenin yaş ortalaması 28,1±5,7 (17-45) yıl idi. Annelerin eğitim
durumlarına göre dağılımı değerlendirildiğinde, 269 (%50)’u ilköğretim, 206
(%38,3)’sı lise ve 63 (%11,7)’ü üniversite mezunuydu. Annelerin
toplam memnuniyet düzeyi ortalaması 9,7±0,9 (0-10) idi. Annelerin yaşı ile
memnuniyet düzeyi değerlendirildiğinde yaş
arttıkça da memnuniyetlerinin de arttığı belirlendi (p=0.049, r=0.085).
Sonuç: Basit eğitimlerle
anneler eğitilebilir ve standardize edilmiş eğitimler anne ve çocuk bakımının
kalitesini arttırmak amacıyla kullanılabilir.
Anne sütü emzirme ve hijyen eğitimi yenidoğan yoğun bakım ünitesi anneler
yoktur
yoktur
yoktur
Objective:
Breastfeeding (BF) is
important in reducing infant mortality and morbidity. Compliance with hygiene
rules when preparing BF or preparing for breastfeeding is important in
preventing infections that may develop. In this study, we aimed to investigate
the satisfaction of mothers after breastfeeding and hygiene education (BHE) in
the neonatal intensive care unit (NICU).
Method: The study was conducted between
January 2016 and January 2017 at Sakarya University Training and Research
Hospital (SUEAH) NICU. After ethical approval, mothers of inpatients in the
NICU were given ASHE video training. After the training, volunteer mothers were
asked to fill out the interview form. Demographic questions about the age and
education of the mother and questions about the satisfaction of the video
training were asked in the interview form. In the satisfaction level
assessment, the lowest satisfaction score was 0 and the highest satisfaction
score was 10. The data obtained were analyzed in SPSS 21 program, p <0.05
was considered significant
Results: The mean age of the 538 mothers was 28.1 ± 5.7 (17-45) years. According
to their educational background, 269 (50%) were primary school graduates, 206
(38.3%) high school graduates and 63 (11.7%) university graduates. The mean
satisfaction level was 9.7 ± 0.9 (0-10). Satisfaction was also found to
increase with age (p = 0.049, r = 0.085).
Conclusion: Mothers can be trained with simple training methods and standardized
trainings can also be used to improve
the quality of mother and child care.
Breast milk breastfeeding and hygiene education neonatal intensive care unit mothers satisfaction level
yoktur
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sağlık Kurumları Yönetimi |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Proje Numarası | yoktur |
Yayımlanma Tarihi | 16 Aralık 2019 |
Gönderilme Tarihi | 22 Temmuz 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 9 Sayı: 4 |
SMJ'de yayınlanan makaleler, Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı kapsamında lisanslanır