Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

ETKİNLİKLERİN DESTİNASYON MARKALAŞMASINA ETKİSİ: ÇANAKKALE SAVAŞLARININ 100.YILI ANMA ETKİNLİKLERİ ÖRNEĞİ

Yıl 2017, Sayı: 40, 110 - 128, 01.12.2017

Öz

Bu çalışmanın amacı, etkinliklerin destinasyon markalaşmasına etkisini araştırmak ve Çanakkale’de gerçekleştirilen Çanakkale Savaşlarının 100.yılı anma etkinliklerinin destinasyon markalaşması üzerindeki etkilerini incelemektir. Araştırma kapsamında kamu kurumları ve özel kuruluşlar başta olmak üzere toplam on beş paydaşla görüşülmüştür. Yapılan görüşmelerle 100.yıl anma etkinliklerinin destinasyon markalaşmasına etkileri ile ilgili paydaş görüşlerinin açıklanması hedeflenmiştir. Araştırmanın evrenini Çanakkale, örneklemini ise Çanakkale’de turizmle ilgisi olan ve 100. yıl anma etkinliklerini değerlendirebilecek paydaşlar oluşturmaktadır. Çalışmada nitel araştırma yöntemlerinden biri olan görüşme tekniği ve yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Araştırma bulgularına göre katılımcıların genel görüşü, Çanakkale’nin avantajlı bir destinasyon olduğu, bu avantajların istenen düzeyde değerlendirilemediği şeklindedir.

Kaynakça

  • Allen, J., O’toole, W., Harris, R. ve McDonnell, I. (2011), Festival & Special Event Management, John Wiley & Sons Australia, Fifth Edition.
  • Altunışık, R., Coşkun, R., Bayraktaroğlu, S. ve Yıldırım, E. (2005), Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri SSPS Uygulamalı, Sakarya Kitabevi, 4.Baskı, Sakarya.
  • Baloğlu, B. (2009), Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemi, Der Yayınları, 4.Basım, İstanbul.
  • Böke, K., Başıbüyük, O., Büker, H., Demir, İ., Demir, O., Demir, S., Demirci, S., Dolu, O., Durna, T., Gürer, C., Karakuş, Ö., Köksal, T., Köseli, M., Özdoğan, A. ve Sevinç, B. (2011), Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri, Melisa Matbaacılık, 3. Basım, İstanbul, Aralık.
  • Can, E. (2013), “Turizm Destinasyonlarında Sürdürülebilir Turizmin Sürdürülebilir Rekabet Açısından Değerlendirilmesi”, İstanbul Journal of Social Sciences, ISSN: 2147-3390, DOI: Year: 2013, Summer Issue: 4. 23-40.
  • Cevher, E. (2012), Kentsel Markalaşma Süreci: Antalya Örneği”, Sosyal ve Beşeri Bilimler Dergisi, Cilt 4, No 1, 2012 ISSN: 1309-8012.
  • Doğanlı, B. (2006), Turizmde Destinasyon Markalaşması ve Antalya Örneği, (Yayımlanmamış Doktora Tezi), Süleyman Demirel Üniversitesi, İşletme Bölümü, Isparta.
  • Ersun, N. ve Arslan, K. (2009), “Alternatif Turizm Çeşidi Olarak Kapadokya Bölgesi’nde Kongre Turizmini Geliştirme Olanakları”, Erciyes Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, Sayı: 34, ss. 139-164, Kasım.
  • Ertuğrul, S. ve Demirkol, Ş. (2007), Turistik Ürün Talebinde Markalaşma ve Önemi, Sosyal Bilimler Dergisi, (2), 61-70.
  • Eryılmaz, S. ve Cengiz, H. (2012), Mega Etkinliklerin Kent Mekanına Ekonomik Yansımaları, Formula 1 Örneği, Yıldız Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü Doktora Tezlerinden Üretilmiş Yayınlar, Sigma 4, 77-96.
  • Genç, K., Atay, L. ve Eryaman, M. (2014), “Sürdürülebilir Destinasyon Yaratma Sürecinde Örgütlenmenin Önemi: Çanakkale Turizmi Üzerine Bir Araştırma”, Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, Cilt:25, Sayı:1, Bahar: 49-61.
  • Getz, D. (2008), Event tourism: definition, evolution, and research. Tourism Management, 29, 403-428.
  • Goldblatt, J. (2005), Special Events Event Leadership for a New World, John Wiley & Sons, Inc., Hoboken, New Jersey, Fourth Edition.
  • İlgüner, M. ve Asplund, C. (2011). Marka Şehir, Markating Yayınları, 1. Basım, İstanbul.
  • Karagöz, D. (2006), Etkinlik Turizmi ve Etkinlik Turizmi Bağlamında Yabancı Ziyaretçi Harcamalarının Ekonomiye Etkisi: Formula 1 2005 Türkiye Grand Prix Örneği, (Yüksek Lisans Tezi), Anadolu Üniversitesi, Eskişehir.
  • Kızılırmak, İ. (2006), “Türkiye’de Düzenlenen Yerel Etkinliklerin Turistik Çekicilik Olarak Kullanılmasına Yönelik Bir İnceleme”, Sosyal Bilimler Dergisi, Sayı: 15, 182-196.
  • Kişioğlu, E. ve Selvi, M. (2013), “Yerel Etkinliklerin Tekirdağ’ın Destinasyon İmajına Etkisi: Yerel Paydaşlar Açısından Bir Değerlendirme”, IAAOJ, Social Science, 2013,1(1),68-102. Kozak, N. (2010), Turizm Pazarlaması, Detay Yayıncılık, 3.Baskı, Ankara.
  • Kozak, N., Akoğlan Kozak, M. ve Kozak, M. (2009), Genel Turizm İlkeler-Kavramlar, Detay Yayıncılık, 8.Baskı, Ankara.
  • Musgrave, J. ve Raj, R. (2006), Introduction to a Conceptual Framework for Sustainable Events, Event Management and Sustainability, Ed. Razaq Raj and James Musgrave, Spi, Pondicherry, India, pp.1-12.
  • Seçilmiş, C. ve Ünlüönen, K. (2009), “İstanbul’u Ziyaret Eden Turistlerin Güvenlik Algılamaları Üzerine Bir Araştırma”, İşletme Araştırmaları Dergisi, 1/1, 65-84.
  • Timur, M., Çevik, S. ve Kıyık Kıcır, G. (2014), “Etkinlik Turizmi: Kültür Başkenti Etkinliklerinin Başarı Unsurları Üzerine Bir Değerlendirme”, Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, Yıl: 2, Sayı: 2/1, Haziran: 2014, s.56-83.
  • Yıldırım, H. (2014), Destinasyon Seçim Sürecinde Etkinliklerin Önemi: Gelibolu Yarımadası Tarihi Milli Parkı Örneği, (Yayımlanmamış Doktora Tezi), Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Çanakkale.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2011). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Seçkin Yayıncılık, Ankara.
Yıl 2017, Sayı: 40, 110 - 128, 01.12.2017

Öz

Kaynakça

  • Allen, J., O’toole, W., Harris, R. ve McDonnell, I. (2011), Festival & Special Event Management, John Wiley & Sons Australia, Fifth Edition.
  • Altunışık, R., Coşkun, R., Bayraktaroğlu, S. ve Yıldırım, E. (2005), Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri SSPS Uygulamalı, Sakarya Kitabevi, 4.Baskı, Sakarya.
  • Baloğlu, B. (2009), Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemi, Der Yayınları, 4.Basım, İstanbul.
  • Böke, K., Başıbüyük, O., Büker, H., Demir, İ., Demir, O., Demir, S., Demirci, S., Dolu, O., Durna, T., Gürer, C., Karakuş, Ö., Köksal, T., Köseli, M., Özdoğan, A. ve Sevinç, B. (2011), Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri, Melisa Matbaacılık, 3. Basım, İstanbul, Aralık.
  • Can, E. (2013), “Turizm Destinasyonlarında Sürdürülebilir Turizmin Sürdürülebilir Rekabet Açısından Değerlendirilmesi”, İstanbul Journal of Social Sciences, ISSN: 2147-3390, DOI: Year: 2013, Summer Issue: 4. 23-40.
  • Cevher, E. (2012), Kentsel Markalaşma Süreci: Antalya Örneği”, Sosyal ve Beşeri Bilimler Dergisi, Cilt 4, No 1, 2012 ISSN: 1309-8012.
  • Doğanlı, B. (2006), Turizmde Destinasyon Markalaşması ve Antalya Örneği, (Yayımlanmamış Doktora Tezi), Süleyman Demirel Üniversitesi, İşletme Bölümü, Isparta.
  • Ersun, N. ve Arslan, K. (2009), “Alternatif Turizm Çeşidi Olarak Kapadokya Bölgesi’nde Kongre Turizmini Geliştirme Olanakları”, Erciyes Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, Sayı: 34, ss. 139-164, Kasım.
  • Ertuğrul, S. ve Demirkol, Ş. (2007), Turistik Ürün Talebinde Markalaşma ve Önemi, Sosyal Bilimler Dergisi, (2), 61-70.
  • Eryılmaz, S. ve Cengiz, H. (2012), Mega Etkinliklerin Kent Mekanına Ekonomik Yansımaları, Formula 1 Örneği, Yıldız Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü Doktora Tezlerinden Üretilmiş Yayınlar, Sigma 4, 77-96.
  • Genç, K., Atay, L. ve Eryaman, M. (2014), “Sürdürülebilir Destinasyon Yaratma Sürecinde Örgütlenmenin Önemi: Çanakkale Turizmi Üzerine Bir Araştırma”, Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, Cilt:25, Sayı:1, Bahar: 49-61.
  • Getz, D. (2008), Event tourism: definition, evolution, and research. Tourism Management, 29, 403-428.
  • Goldblatt, J. (2005), Special Events Event Leadership for a New World, John Wiley & Sons, Inc., Hoboken, New Jersey, Fourth Edition.
  • İlgüner, M. ve Asplund, C. (2011). Marka Şehir, Markating Yayınları, 1. Basım, İstanbul.
  • Karagöz, D. (2006), Etkinlik Turizmi ve Etkinlik Turizmi Bağlamında Yabancı Ziyaretçi Harcamalarının Ekonomiye Etkisi: Formula 1 2005 Türkiye Grand Prix Örneği, (Yüksek Lisans Tezi), Anadolu Üniversitesi, Eskişehir.
  • Kızılırmak, İ. (2006), “Türkiye’de Düzenlenen Yerel Etkinliklerin Turistik Çekicilik Olarak Kullanılmasına Yönelik Bir İnceleme”, Sosyal Bilimler Dergisi, Sayı: 15, 182-196.
  • Kişioğlu, E. ve Selvi, M. (2013), “Yerel Etkinliklerin Tekirdağ’ın Destinasyon İmajına Etkisi: Yerel Paydaşlar Açısından Bir Değerlendirme”, IAAOJ, Social Science, 2013,1(1),68-102. Kozak, N. (2010), Turizm Pazarlaması, Detay Yayıncılık, 3.Baskı, Ankara.
  • Kozak, N., Akoğlan Kozak, M. ve Kozak, M. (2009), Genel Turizm İlkeler-Kavramlar, Detay Yayıncılık, 8.Baskı, Ankara.
  • Musgrave, J. ve Raj, R. (2006), Introduction to a Conceptual Framework for Sustainable Events, Event Management and Sustainability, Ed. Razaq Raj and James Musgrave, Spi, Pondicherry, India, pp.1-12.
  • Seçilmiş, C. ve Ünlüönen, K. (2009), “İstanbul’u Ziyaret Eden Turistlerin Güvenlik Algılamaları Üzerine Bir Araştırma”, İşletme Araştırmaları Dergisi, 1/1, 65-84.
  • Timur, M., Çevik, S. ve Kıyık Kıcır, G. (2014), “Etkinlik Turizmi: Kültür Başkenti Etkinliklerinin Başarı Unsurları Üzerine Bir Değerlendirme”, Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, Yıl: 2, Sayı: 2/1, Haziran: 2014, s.56-83.
  • Yıldırım, H. (2014), Destinasyon Seçim Sürecinde Etkinliklerin Önemi: Gelibolu Yarımadası Tarihi Milli Parkı Örneği, (Yayımlanmamış Doktora Tezi), Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Çanakkale.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2011). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Seçkin Yayıncılık, Ankara.
Toplam 23 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm 2017
Yazarlar

Lütfi Atay

Özlem Altınışık Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2017
Gönderilme Tarihi 1 Eylül 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Sayı: 40

Kaynak Göster

APA Atay, L., & Altınışık, Ö. (2017). ETKİNLİKLERİN DESTİNASYON MARKALAŞMASINA ETKİSİ: ÇANAKKALE SAVAŞLARININ 100.YILI ANMA ETKİNLİKLERİ ÖRNEĞİ. Sosyal Ve Beşeri Bilimler Araştırmaları Dergisi, 18(40), 110-128.
AMA Atay L, Altınışık Ö. ETKİNLİKLERİN DESTİNASYON MARKALAŞMASINA ETKİSİ: ÇANAKKALE SAVAŞLARININ 100.YILI ANMA ETKİNLİKLERİ ÖRNEĞİ. SOBBİAD. Aralık 2017;18(40):110-128.
Chicago Atay, Lütfi, ve Özlem Altınışık. “ETKİNLİKLERİN DESTİNASYON MARKALAŞMASINA ETKİSİ: ÇANAKKALE SAVAŞLARININ 100.YILI ANMA ETKİNLİKLERİ ÖRNEĞİ”. Sosyal Ve Beşeri Bilimler Araştırmaları Dergisi 18, sy. 40 (Aralık 2017): 110-28.
EndNote Atay L, Altınışık Ö (01 Aralık 2017) ETKİNLİKLERİN DESTİNASYON MARKALAŞMASINA ETKİSİ: ÇANAKKALE SAVAŞLARININ 100.YILI ANMA ETKİNLİKLERİ ÖRNEĞİ. Sosyal ve Beşeri Bilimler Araştırmaları Dergisi 18 40 110–128.
IEEE L. Atay ve Ö. Altınışık, “ETKİNLİKLERİN DESTİNASYON MARKALAŞMASINA ETKİSİ: ÇANAKKALE SAVAŞLARININ 100.YILI ANMA ETKİNLİKLERİ ÖRNEĞİ”, SOBBİAD, c. 18, sy. 40, ss. 110–128, 2017.
ISNAD Atay, Lütfi - Altınışık, Özlem. “ETKİNLİKLERİN DESTİNASYON MARKALAŞMASINA ETKİSİ: ÇANAKKALE SAVAŞLARININ 100.YILI ANMA ETKİNLİKLERİ ÖRNEĞİ”. Sosyal ve Beşeri Bilimler Araştırmaları Dergisi 18/40 (Aralık 2017), 110-128.
JAMA Atay L, Altınışık Ö. ETKİNLİKLERİN DESTİNASYON MARKALAŞMASINA ETKİSİ: ÇANAKKALE SAVAŞLARININ 100.YILI ANMA ETKİNLİKLERİ ÖRNEĞİ. SOBBİAD. 2017;18:110–128.
MLA Atay, Lütfi ve Özlem Altınışık. “ETKİNLİKLERİN DESTİNASYON MARKALAŞMASINA ETKİSİ: ÇANAKKALE SAVAŞLARININ 100.YILI ANMA ETKİNLİKLERİ ÖRNEĞİ”. Sosyal Ve Beşeri Bilimler Araştırmaları Dergisi, c. 18, sy. 40, 2017, ss. 110-28.
Vancouver Atay L, Altınışık Ö. ETKİNLİKLERİN DESTİNASYON MARKALAŞMASINA ETKİSİ: ÇANAKKALE SAVAŞLARININ 100.YILI ANMA ETKİNLİKLERİ ÖRNEĞİ. SOBBİAD. 2017;18(40):110-28.

Sosyal ve Beşeri Bilimler Araştırmaları Dergisi (SOBBİAD) Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı CC BY-NC 4.0 ile lisanslanmıştır.