Öz
Bu çalışmanın amacı, etkinliklerin destinasyon markalaşmasına etkisini araştırmak ve Çanakkale’de gerçekleştirilen Çanakkale Savaşlarının 100.yılı anma etkinliklerinin destinasyon markalaşması üzerindeki etkilerini incelemektir. Araştırma kapsamında kamu kurumları ve özel kuruluşlar başta olmak üzere toplam on beş paydaşla görüşülmüştür. Yapılan görüşmelerle 100.yıl anma etkinliklerinin destinasyon markalaşmasına etkileri ile ilgili paydaş görüşlerinin açıklanması hedeflenmiştir. Araştırmanın evrenini Çanakkale, örneklemini ise Çanakkale’de turizmle ilgisi olan ve 100. yıl anma etkinliklerini değerlendirebilecek paydaşlar oluşturmaktadır. Çalışmada nitel araştırma yöntemlerinden biri olan görüşme tekniği ve yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Araştırma bulgularına göre katılımcıların genel görüşü, Çanakkale’nin avantajlı bir destinasyon olduğu, bu avantajların istenen düzeyde değerlendirilemediği şeklindedir.