Araştırmada
internette yayınlanan sağlık haberciliğinin magazinsel boyutu ortaya konmaya
çalışılmıştır. Bu amaçla haberler, estetik-güzellikle ilgili, popüler
doktorlarla ilgili, tüketimi teşvik edici ve sadece bilgilendirici haberler
olmak üzere dört başlık altında irdelenmiştir. 3 gazetenin 3 aylık arşivinde
(Kasım 2012, Aralık 2012 ve Ocak 2013) yer alan 1011 haber incelenmiştir. Haberlerin
%9,7’sinin estetik ve güzellikle ilgili olduğu, %7’sinin tüketimi teşvik edici
haberler olduğu, %33’ininse popüler sağlık doktorları veya özel hastanelerdeki
doktorların tanıtımını yaptığı belirlenmiştir. Ayrıca haberlerin %20,5’inde
özel sağlık kuruluşlarının reklamının yapıldığı görülmüştür. Bu bulgular
birlikte değerlendirildiğinde sağlık haberciliği konusunda daha çok hassasiyet
gösterilmesi gerektiği ve reklamın cazibesinin önüne geçilmesi gerektiği
sonucuna varılmıştır. Haberlerde tanıtım unsurlarının çok ön planda olması ve
sadece bilgilendirme işlevi olan, başka işlevi olmayan haberlerin oranının % 52
olması bu alanda gerekli özenin gösterilmediğini ortaya koymaktadır. Çünkü
sağlık haberlerinin ilk amacının bilgilendirme olması gerekmektedir. Tanıtım ve
reklam gibi unsurların bu alana bu kadar dahil olması endişeye neden
olmaktadır.
İnternet yeni medya sağlık haberciliği online sağlık haberciliği magazinleşme
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | 2019 |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 2 Haziran 2019 |
Gönderilme Tarihi | 24 Eylül 2018 |
Kabul Tarihi | 15 Mart 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 20 Sayı: 44 |
Sosyal ve Beşeri Bilimler Araştırmaları Dergisi (SOBBİAD) Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı CC BY-NC 4.0 ile lisanslanmıştır.