The purpose of logistic activities is deliver products to consumer with minumum cost, maximum safety and the fastest way. In view of this the person who will choose the logistic service provider faces with a lot of factors. Although there are a lot of study for optimization of these factors, there is not a generally accepted aproach. In this study we offer a decision-making model with AHP (Analytic Hieararchy Process) Model by examining that factors’ relative importance to each other. This model will apply with data which provide an production organization
Selecting Logistic Service Provider Analytic Hierarchy Process (AHP)
Lojistik faaliyetlerinde amaç, üretilen ürünü en düşük maliyet, en yüksek güvenlik seviyesi ve en hızlı şekilde tüketiciye ulaştırmaktır. Bu durum göz önünde bulundurulduğunda lojistik servis sağlayıcısını seçme kararını verecek kişi bir çok değişkenle karşılaşmaktadır. Literatürde söz konusu değişkenleri eş anlı bir şekilde optimize edecek bir çok çalışma olmasına rağmen, genel kabul görmüş bir yaklaşım bulunmamaktadır. Bu çalışmada karşılaşılan bu değişkenlerin birbirlerine göre göreceli önemleri irdelenerek AHP (Analitik Hiyerarşi Süreci) ile bir karar modeli önerilecektir. Bu model bir üretim işletmesinden alınan veriler ile uygulanacaktır
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2013 Cilt: 5 Sayı: 1 |