In the era of information technologies, like all other areas, there are also
developments in educational processes. Although the use of information
technologies in education is over 100 years in Turkey, it has gained momentum in
the last decade. The goal of distance education where student is in the center is to
create an environment that will allow students for self-learning. Instead of a
traditional classroom environment where an instructor gives the lecture, in virtual
environments, students can gain their knowledge and skills independent of
traditional education. The information can be reached quickly, at low cost and
anywhere. It is important for the success of distance learning applications’
technological, institutional and social dimensions, they should also refer to
communicative dimensions. Detection of communication problems in the
application, helps both to solve the problems in the limitation and also distance
education will contribute to the achievement of an effective communication
system functioning.The purpose of the study is to define the communicative
problems in distance education applications. In this context, the sample is selected
as the Faculty of Communication at the Istanbul Aydın University.The results of
the research revealed that the students live problems in various areas.
Çağın gereksinimi haline gelen bilgi teknolojilerinin yaygın bir şekilde
kullanılması ile her alanda olduğu gibi, eğitim süreçlerinde de gelişmeler
yaşanmaktadır. Eğitimde bilgi teknolojilerinin kullanımı 100 yılı aşkın bir süredir
olmasına rağmen Türkiye’de bu süreç son 10 yılda ivme kazanmıştır. Öğrenci
merkezli bir eğitim yöntemi olan uzaktan eğitimde amaç, öğrencinin kendi
kendine öğrenmesini sağlayacak bir ortam oluşturmaktır. Geleneksel sınıf
ortamında, eğitmenin verebileceği bir eğitimin, sanal sınıf ortamında ekranlarının
başındaki çok sayıda kişiye ulaştırılması sayesinde, kişilerin kendi bilgi ve
becerilerini geleneksel eğitimden bağımsız olarak kazanabilmeleri mümkün hale
gelmiştir. Bunun yanı sıra bilgi hızlı bir şekilde, istenen zamanda ve düşük
maliyetle bireylere ulaşmaktadır. Uzaktan eğitim uygulamalarının; teknolojik,
kurumsal, sosyal boyutlarının yanı sıra özellikle iletişimsel boyutuyla ele
alınması, uygulamaların başarısı açısından önem arz etmektedir. Uygulamadaki
iletişimsel problemlerin tespiti, yaşanan sınırlılık veya sorunların çözümüne
yardımcı olurken aynı zamanda uzaktan eğitimde etkin işleyen bir iletişim
sistemine ulaşılmasına katkı sağlayacaktır. Araştırmanın amacı, yüksek öğretimde uzaktan eğitim uygulamasında iletişimsel
yönden hangi sorunların yaşandığını belirlemektir. Bu bağlamda İstanbul Aydın
Üniversitesi İletişim Fakültesinde uzaktan eğitim dersleri almış olan ikinci sınıf
öğrencileri örneklem olarak seçilmiştir. Araştırma sonucunda öğrencilerin uzaktan
eğitim derslerinde iletişimsel olarak çeşitli yönlerden sorunlar yaşadışı tespit
edilmiştir.
Diğer ID | JA34RP49NU |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Cilt: 6 Sayı: 1 |