Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

ÖN LİSANS DÜZEYİNDE TURİZM EĞİTİMİ ALAN ÖĞRENCİLERİN ÇEVREYE İLİŞKİN TUTUM VE DAVRANIŞLARI

Yıl 2018, Cilt: 10 Sayı: 2, 99 - 113, 31.12.2018

Öz

Bu araştırmanın amacı, üniversite öğrencilerinin çevreye yönelik tutum ve
davranışlarını belirlemektir. Çalışma 2016-2017 eğitim-öğretim yılı Güz
döneminde Balıkesir Meslek Yüksekokulu Turizm ve Otelcilik Programında
öğrenim gören öğrencilere yönelik olarak gerçekleştirilmiştir. Genel tarama
modeli kullanılarak yapılan araştırmada, veri toplama yöntemi olarak anket
formu kullanılmış ve toplam 113 öğrenciye uygulanmıştır. Verilerin analizinde
ortalama, frekans ve yüzde dağılımların yanı sıra, Bağımsız Gruplar t Testi ve Tek
Yönlü Varyans Analizi (ANOVA) kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen
bulgulara göre, öğrencilerin çevresel tutum düzeyleri ortalamanın üzerinde,
çevresel davranışları ise ortalamaya yakın düzeyde bulunmuştur. Son olarak,
öğrencilerin çevreye ilişkin tutum ve davranışlarının cinsiyet, yaş, ebeveynlerinin
eğitim düzeyi bakımından farklılık gösterdiği ancak diğer faktörlerin anlamlı bir
farklılık göstermediği saptanmıştır.

Kaynakça

  • Alnıaçık, Ümit. "Çevreci Yönelim, Çevre Dostu Davranış ve Demografik Özellikler: Üniversite Öğrencileri Üzerinde Bir Araştırma", Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi. 20, 2010, 507-532.
  • Aslan, Filiz ve Çınar, Recai. “Yeşil Pazarlama Faaliyetleri Çerçevesinde Kafkas Üniversitesi Öğrencilerinin Çevreye Duyarlı Ürünleri Kullanma Tutumlarını Belirlemeye Yönelik Bir Araştırma”, Kafkas Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. 6:9, 2015, 169-184.
  • Ahi, Berat, ve Özsoy, Sibel. “İlkokullarda Görev Yapan Öğretmenlerin Çevreye Yönelik Tutumları: Cinsiyet ve Mesleki Kıdem Faktörü”, Kastamonu Eğitim Dergisi. 23:1, 2015, 31-56.
  • Büyüköztürk, Şener. Sosyal Bilimler İçin Veri Analizi El Kitabı (14. Baskı). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık, 2011.
  • Değirmenci, Mevlüt. “İlköğretim Öğrencilerinin Çevreye Karşı Tutumlarının Farklı Değişkenler Açısından İncelenmesi (Kayseri İli Örneği)”, Journal of European Education. 2:2, 2012, 59-68.
  • Dibgy, Cynthia, Louise, Barrett. An Examination Impact of Non-Formal and Informal Learning on Adult Environmental Knowledge, Attitudes, And Behaviors, Unpublished Doctoral Dissertation, USA: University of Minnesota, 2010.
  • Şama, Erdoğan. “Öğretmen Adaylarının Çevre Sorunlarına Yönelik Tutumları”, Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23:2, 2003, 403-422.
  • Erol, Gül, Hanım ve Gezer, Kudret. (2006). “Prospective of Elementary School Teachers’ Attitudes Toward Environment and Environmental Problems”, International Journal of Environmental and Science Education, 1:1, 2006, 64-77.
  • Erten, Sinan. “Çevre Eğitimi ve Çevre Bilinci Nedir, Çevre Eğitimi Nasıl Olmalıdır?”, Çevre ve İnsan Dergisi. Çevre ve Orman Bakanlığı Yayın Organı, 65:66, 2004, http://yunus.hacettepe.edu.tr/~serten/makaleler/cevre.pdf. [İndirme Tarihi: 05.06.2017]
  • Erten, Sinan. “Okul Öncesi Öğretmen Adaylarında Çevre Dostu Davranışların Araştırılması”, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 28, 2005, 91-100.
  • Evans, Gary, W., Brauchle, Gernot, Haq, Aliya, Stecker, Rachel, Wong, Kimberly & Shapiro, Elan. (2007). “Young Children's Environmental Attitudes and Behaviors”, Environment and Behavior. 39:5, 2007, 635-659
  • Fernández, Rosario, Barreiro, Luis, Rodríguez & Carrasquer, Jose. “Evaluation of Environmental Attitudes: Analysis and Results of a scale Applied to University Students", Science Education. 91, 2007, 988-1009.
  • Görmez, Kemal. Çevre Sorunları ve Türkiye, (3. basım), Ankara: Gazi Kitabevi, 2003.
  • Hadlock, Timothy, D., Beckwith, Jo, Ann. "Recommendations to Improve Recovery of Endangered Species in the United States", Human Dimensions of Wildlife. 7:1, 2002, 37-53.
  • Hamarat, Bahattin, Güler, Ozan, Duran, Erol, Gümüş, Murat ve Tufan, Ekrem. “Çevresel Tehdit, Çevresel Bilinç ve Çevresel Tutum, Çevre Odaklı Davranışı Etkiler mi? Çanakkale Sivil Toplum Kuruluşları Örneği”, Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 7:2, 2014, 26-56.
  • Heyl, Marianne, Díaz, Emilio, Moyano, Cifuentes, Luis. "Environmental Attitudes And Behaviors Of College Students: A Case Study Conducted At a Chilean University", Revista Latinoamericana de Psicología. 45:3, 2013, 489-502.
  • Karatekin, Kadir ve Aksoy, Bülent “Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Çevre Okuryazarlık Düzeylerinin Belirlenmesi”, Turkish Studies. 7:1, 2012, 1423-1438.
  • Kaya, Ercan, Akıllı, Mustafa ve Sezek, Fatih. “Lise Öğrencilerinin Çevreye Karşı Tutumlarının Cinsiyet Açısından İncelenmesi”, Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9:18, 2009, 43-54.
  • Kışlalıoğlu, Mine ve Berkes, Fikret. Çevre ve Ekolojisi, Ankara: Remzi Kitabevi, 2007.
  • Kollmuss, Anja ve Agyeman, Julian. “Mind The Gap: Why Do People Act Environmentally and What are The Barriers to Pro-Environmental Behavior", Environmental Education Research. 8:3, 2002, 239-260.
  • Köse, Sacit, Gencer, Ayşe, Savran, Gezer, Kudret, Erol, Gül Hanım ve Bilen, Kadir. “Investigation Of Undergraduate Students’ Environmental Attitudes”, International Electronic Journal of Environmental Education. 1:2, 2011, 85-96.
  • Lehman, Philip, K. ve Geller, Scott, E. "Behavior Analysis and Environmental Protection: Accomplishments and Potential for More", Behavior and Social Issues. 13:1, 2004, 13-32.
  • Makki, Maha, Haidar, Abd-El-Khalick, Fauad, & Boujaoude, Saouma. (2003). “Lebanese Secondary School Students’ Environmental Knowledge and Attitudes”, Environmental Education Research. 9:1, 2003, 21-33.
  • Moyano, Diaz, Emilio, Cornejo, Felipe & Gallardo, Ismael “Creencias Y Conductas Ambientales, Liberalismo Economico Y Felicidad”, Acta Colombiana De Psicología. 14:2, 2011, 69-77.
  • Müderrisoğlu, H. ve Altanlar, A. "Attitudes and Behaviors of Undergraduate Students toward Environmental Issues", International Journal of Environmental Science and Technology. 8 (1), 2011, 159-168.
  • Öcal, Tülay. “Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Çevre Sorunlarına Yönelik Tutumlarının Belirlenmesi”, Marmara Coğrafya Dergisi, 27, 2013, 333-352.
  • Rodríguez-Barreiro, Luis, M., Fernández-Manzanal, Roserio, Serra, Luis. M., Carrasquer, Jose., Murillo, Maria, B., Morales, Maria J., Calvo, Jose, M., Valle, Javier, D. “Approach To A Causal Model Between Attitudes And Environmental Behaviour: A Graduate Case Study”, Journal Of Cleaner Production, 48, 2013,116-125
  • Rogerson, Robert, Richard Bellingham, & Yevgeniya Shevtsova. “Changing Behaviour And Attitudes to Sustainability: A Report for the Department of Enterprise Trade and Investment”, European Sustainable Competitiveness Programme For Northern Ireland, 2009.
  • Sargın, Seyid, Ahmet, Baltacı, Furkan, Katipoğlu, Muhammet, Erdik, Cengiz, Arbatlı, Mehmet, Said, Karaardıç, Hakan, Yumuşak, Ahmet ve Büyükcengiz, Mustafa. “Öğretmen Adaylarının Çevreye Karşı Bilgi, Davranış ve Tutum Düzeylerinin Araştırılması”, Education Sciences. 11:1, 2016, 1-22.
  • Sarıgöz, Okan. “Ortaöğretim Öğrencilerinin Çevre İle İlgili Davranış Ve Düşüncelerinin Değerlendirilmesi”, YYÜ Eğitim Fakültesi Dergisi. 10:1, 2013, 87-105.
  • Seçken, Nilgün. “The Relations Between Global Environmental Awareness And Technology”, The Turkish Online Journal of Educational Technology. 4:1, 2005, 57- 67.
  • Sontay, Gökhan, Gökdere, Murat ve Usta, Erdoğan. “Ortaokul Seviyesinde Çevre Okuryazarlık Bileşenleri İle İlgili Ölçek Geliştirme Çalışması”, Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi. 9:1, 2015, 49-80.
  • Steg, Linda, ve Vlek, Charles. “Encouraging Pro-Environmental Behaviour: An Integrative Review and Research Agenda”, Journal Of Environmental Psychology. 29:3, 2009, 309-317.
  • Thiengkamol, Nongnapas, Thathong, Kongsak & Thiengkamol, Tanarat. “Factor Affecting Villagers Participation in Community Environment Development”, Mediterranean Journal of Social Sciences 3:11, 2012, 536 – 540.
  • Timur, Serkan ve Yılmaz, Mehmet. “Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Çevre Okuryazarlık Düzeylerinin Belirlenmesi", Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi. 31:1, 2011, 303-320.
  • Timur, Serkan ve Yılmaz, Mehmet. “Çevre Davranış Ölçeğinin Türkçeye Uyarlanması”, Gazi University Journal of Gazi Educational Faculty. 33:2, 2013, 317-333.
  • Tuncer, Gaye, Ertepınar, Hamide, Tekkaya, Ceren ve Sungur, Semra. “Environmental Attitudes of Young People in Turkey: Effects Of School Type and Gender”, Environmental Education Research. 11:2, 2005, 215-233.
  • Uitto, Anna, Juuti, Kalle, Lavonen, Jari, Byman, Reijo & Meisalo, Veijo. “Secondary School Students’ Interests, Attitudes and Values Concerning School Science Related Environmental Issues in Finland", Environmental Education Research. 17:2, 2011, 167-186.
  • Walther, Gian-Reto, Berger, Silje & Skyes, Martin, T. “An Ecological “Footprint” Of Climate Change”, Proceedings Of The Royal Society London, Biological Series. 272:1571, 2005, 1427-1432.

THE ATTITUDES AND BEHAVIOURS OF ASSOCIATE DEGREE TOURISM STUDENTS TOWARDS THE ENVIRONMENT

Yıl 2018, Cilt: 10 Sayı: 2, 99 - 113, 31.12.2018

Öz

The aim of this study was to determine the university students' attitudes and
behaviors towards environmental. The study was conducted on the students who
received education 2016-2017 academic year in fall semester period at the
Balıkesir Vocational College Department of Tourism and Hospitality Program. In
the research using general screening model, questionnaire form was used as data
collection method and totally 113 students were applied. In the analysis of the
data, mean, frequency and percent distributions as well as Independent Groups Test and One Way ANOVA were used. According to the findings of the study, it
was found that the students' the environmental attitudes were at above average
level and environmental behaviors were at a near the average. Finally, it has
been determined that the attitudes and behaviors of the students to the
environment differ in terms of gender, age, education level of their parents, but
other factors do not show any significant difference.

Kaynakça

  • Alnıaçık, Ümit. "Çevreci Yönelim, Çevre Dostu Davranış ve Demografik Özellikler: Üniversite Öğrencileri Üzerinde Bir Araştırma", Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi. 20, 2010, 507-532.
  • Aslan, Filiz ve Çınar, Recai. “Yeşil Pazarlama Faaliyetleri Çerçevesinde Kafkas Üniversitesi Öğrencilerinin Çevreye Duyarlı Ürünleri Kullanma Tutumlarını Belirlemeye Yönelik Bir Araştırma”, Kafkas Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. 6:9, 2015, 169-184.
  • Ahi, Berat, ve Özsoy, Sibel. “İlkokullarda Görev Yapan Öğretmenlerin Çevreye Yönelik Tutumları: Cinsiyet ve Mesleki Kıdem Faktörü”, Kastamonu Eğitim Dergisi. 23:1, 2015, 31-56.
  • Büyüköztürk, Şener. Sosyal Bilimler İçin Veri Analizi El Kitabı (14. Baskı). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık, 2011.
  • Değirmenci, Mevlüt. “İlköğretim Öğrencilerinin Çevreye Karşı Tutumlarının Farklı Değişkenler Açısından İncelenmesi (Kayseri İli Örneği)”, Journal of European Education. 2:2, 2012, 59-68.
  • Dibgy, Cynthia, Louise, Barrett. An Examination Impact of Non-Formal and Informal Learning on Adult Environmental Knowledge, Attitudes, And Behaviors, Unpublished Doctoral Dissertation, USA: University of Minnesota, 2010.
  • Şama, Erdoğan. “Öğretmen Adaylarının Çevre Sorunlarına Yönelik Tutumları”, Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23:2, 2003, 403-422.
  • Erol, Gül, Hanım ve Gezer, Kudret. (2006). “Prospective of Elementary School Teachers’ Attitudes Toward Environment and Environmental Problems”, International Journal of Environmental and Science Education, 1:1, 2006, 64-77.
  • Erten, Sinan. “Çevre Eğitimi ve Çevre Bilinci Nedir, Çevre Eğitimi Nasıl Olmalıdır?”, Çevre ve İnsan Dergisi. Çevre ve Orman Bakanlığı Yayın Organı, 65:66, 2004, http://yunus.hacettepe.edu.tr/~serten/makaleler/cevre.pdf. [İndirme Tarihi: 05.06.2017]
  • Erten, Sinan. “Okul Öncesi Öğretmen Adaylarında Çevre Dostu Davranışların Araştırılması”, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 28, 2005, 91-100.
  • Evans, Gary, W., Brauchle, Gernot, Haq, Aliya, Stecker, Rachel, Wong, Kimberly & Shapiro, Elan. (2007). “Young Children's Environmental Attitudes and Behaviors”, Environment and Behavior. 39:5, 2007, 635-659
  • Fernández, Rosario, Barreiro, Luis, Rodríguez & Carrasquer, Jose. “Evaluation of Environmental Attitudes: Analysis and Results of a scale Applied to University Students", Science Education. 91, 2007, 988-1009.
  • Görmez, Kemal. Çevre Sorunları ve Türkiye, (3. basım), Ankara: Gazi Kitabevi, 2003.
  • Hadlock, Timothy, D., Beckwith, Jo, Ann. "Recommendations to Improve Recovery of Endangered Species in the United States", Human Dimensions of Wildlife. 7:1, 2002, 37-53.
  • Hamarat, Bahattin, Güler, Ozan, Duran, Erol, Gümüş, Murat ve Tufan, Ekrem. “Çevresel Tehdit, Çevresel Bilinç ve Çevresel Tutum, Çevre Odaklı Davranışı Etkiler mi? Çanakkale Sivil Toplum Kuruluşları Örneği”, Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 7:2, 2014, 26-56.
  • Heyl, Marianne, Díaz, Emilio, Moyano, Cifuentes, Luis. "Environmental Attitudes And Behaviors Of College Students: A Case Study Conducted At a Chilean University", Revista Latinoamericana de Psicología. 45:3, 2013, 489-502.
  • Karatekin, Kadir ve Aksoy, Bülent “Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Çevre Okuryazarlık Düzeylerinin Belirlenmesi”, Turkish Studies. 7:1, 2012, 1423-1438.
  • Kaya, Ercan, Akıllı, Mustafa ve Sezek, Fatih. “Lise Öğrencilerinin Çevreye Karşı Tutumlarının Cinsiyet Açısından İncelenmesi”, Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9:18, 2009, 43-54.
  • Kışlalıoğlu, Mine ve Berkes, Fikret. Çevre ve Ekolojisi, Ankara: Remzi Kitabevi, 2007.
  • Kollmuss, Anja ve Agyeman, Julian. “Mind The Gap: Why Do People Act Environmentally and What are The Barriers to Pro-Environmental Behavior", Environmental Education Research. 8:3, 2002, 239-260.
  • Köse, Sacit, Gencer, Ayşe, Savran, Gezer, Kudret, Erol, Gül Hanım ve Bilen, Kadir. “Investigation Of Undergraduate Students’ Environmental Attitudes”, International Electronic Journal of Environmental Education. 1:2, 2011, 85-96.
  • Lehman, Philip, K. ve Geller, Scott, E. "Behavior Analysis and Environmental Protection: Accomplishments and Potential for More", Behavior and Social Issues. 13:1, 2004, 13-32.
  • Makki, Maha, Haidar, Abd-El-Khalick, Fauad, & Boujaoude, Saouma. (2003). “Lebanese Secondary School Students’ Environmental Knowledge and Attitudes”, Environmental Education Research. 9:1, 2003, 21-33.
  • Moyano, Diaz, Emilio, Cornejo, Felipe & Gallardo, Ismael “Creencias Y Conductas Ambientales, Liberalismo Economico Y Felicidad”, Acta Colombiana De Psicología. 14:2, 2011, 69-77.
  • Müderrisoğlu, H. ve Altanlar, A. "Attitudes and Behaviors of Undergraduate Students toward Environmental Issues", International Journal of Environmental Science and Technology. 8 (1), 2011, 159-168.
  • Öcal, Tülay. “Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Çevre Sorunlarına Yönelik Tutumlarının Belirlenmesi”, Marmara Coğrafya Dergisi, 27, 2013, 333-352.
  • Rodríguez-Barreiro, Luis, M., Fernández-Manzanal, Roserio, Serra, Luis. M., Carrasquer, Jose., Murillo, Maria, B., Morales, Maria J., Calvo, Jose, M., Valle, Javier, D. “Approach To A Causal Model Between Attitudes And Environmental Behaviour: A Graduate Case Study”, Journal Of Cleaner Production, 48, 2013,116-125
  • Rogerson, Robert, Richard Bellingham, & Yevgeniya Shevtsova. “Changing Behaviour And Attitudes to Sustainability: A Report for the Department of Enterprise Trade and Investment”, European Sustainable Competitiveness Programme For Northern Ireland, 2009.
  • Sargın, Seyid, Ahmet, Baltacı, Furkan, Katipoğlu, Muhammet, Erdik, Cengiz, Arbatlı, Mehmet, Said, Karaardıç, Hakan, Yumuşak, Ahmet ve Büyükcengiz, Mustafa. “Öğretmen Adaylarının Çevreye Karşı Bilgi, Davranış ve Tutum Düzeylerinin Araştırılması”, Education Sciences. 11:1, 2016, 1-22.
  • Sarıgöz, Okan. “Ortaöğretim Öğrencilerinin Çevre İle İlgili Davranış Ve Düşüncelerinin Değerlendirilmesi”, YYÜ Eğitim Fakültesi Dergisi. 10:1, 2013, 87-105.
  • Seçken, Nilgün. “The Relations Between Global Environmental Awareness And Technology”, The Turkish Online Journal of Educational Technology. 4:1, 2005, 57- 67.
  • Sontay, Gökhan, Gökdere, Murat ve Usta, Erdoğan. “Ortaokul Seviyesinde Çevre Okuryazarlık Bileşenleri İle İlgili Ölçek Geliştirme Çalışması”, Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi. 9:1, 2015, 49-80.
  • Steg, Linda, ve Vlek, Charles. “Encouraging Pro-Environmental Behaviour: An Integrative Review and Research Agenda”, Journal Of Environmental Psychology. 29:3, 2009, 309-317.
  • Thiengkamol, Nongnapas, Thathong, Kongsak & Thiengkamol, Tanarat. “Factor Affecting Villagers Participation in Community Environment Development”, Mediterranean Journal of Social Sciences 3:11, 2012, 536 – 540.
  • Timur, Serkan ve Yılmaz, Mehmet. “Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Çevre Okuryazarlık Düzeylerinin Belirlenmesi", Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi. 31:1, 2011, 303-320.
  • Timur, Serkan ve Yılmaz, Mehmet. “Çevre Davranış Ölçeğinin Türkçeye Uyarlanması”, Gazi University Journal of Gazi Educational Faculty. 33:2, 2013, 317-333.
  • Tuncer, Gaye, Ertepınar, Hamide, Tekkaya, Ceren ve Sungur, Semra. “Environmental Attitudes of Young People in Turkey: Effects Of School Type and Gender”, Environmental Education Research. 11:2, 2005, 215-233.
  • Uitto, Anna, Juuti, Kalle, Lavonen, Jari, Byman, Reijo & Meisalo, Veijo. “Secondary School Students’ Interests, Attitudes and Values Concerning School Science Related Environmental Issues in Finland", Environmental Education Research. 17:2, 2011, 167-186.
  • Walther, Gian-Reto, Berger, Silje & Skyes, Martin, T. “An Ecological “Footprint” Of Climate Change”, Proceedings Of The Royal Society London, Biological Series. 272:1571, 2005, 1427-1432.
Toplam 39 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Nuran Akşit Aşık Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 10 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Akşit Aşık, N. (2018). ÖN LİSANS DÜZEYİNDE TURİZM EĞİTİMİ ALAN ÖĞRENCİLERİN ÇEVREYE İLİŞKİN TUTUM VE DAVRANIŞLARI. Sosyal Ve Beşeri Bilimler Dergisi, 10(2), 99-113.
AMA Akşit Aşık N. ÖN LİSANS DÜZEYİNDE TURİZM EĞİTİMİ ALAN ÖĞRENCİLERİN ÇEVREYE İLİŞKİN TUTUM VE DAVRANIŞLARI. Sosyal ve Beşeri Bilimler Dergisi. Aralık 2018;10(2):99-113.
Chicago Akşit Aşık, Nuran. “ÖN LİSANS DÜZEYİNDE TURİZM EĞİTİMİ ALAN ÖĞRENCİLERİN ÇEVREYE İLİŞKİN TUTUM VE DAVRANIŞLARI”. Sosyal Ve Beşeri Bilimler Dergisi 10, sy. 2 (Aralık 2018): 99-113.
EndNote Akşit Aşık N (01 Aralık 2018) ÖN LİSANS DÜZEYİNDE TURİZM EĞİTİMİ ALAN ÖĞRENCİLERİN ÇEVREYE İLİŞKİN TUTUM VE DAVRANIŞLARI. Sosyal ve Beşeri Bilimler Dergisi 10 2 99–113.
IEEE N. Akşit Aşık, “ÖN LİSANS DÜZEYİNDE TURİZM EĞİTİMİ ALAN ÖĞRENCİLERİN ÇEVREYE İLİŞKİN TUTUM VE DAVRANIŞLARI”, Sosyal ve Beşeri Bilimler Dergisi, c. 10, sy. 2, ss. 99–113, 2018.
ISNAD Akşit Aşık, Nuran. “ÖN LİSANS DÜZEYİNDE TURİZM EĞİTİMİ ALAN ÖĞRENCİLERİN ÇEVREYE İLİŞKİN TUTUM VE DAVRANIŞLARI”. Sosyal ve Beşeri Bilimler Dergisi 10/2 (Aralık 2018), 99-113.
JAMA Akşit Aşık N. ÖN LİSANS DÜZEYİNDE TURİZM EĞİTİMİ ALAN ÖĞRENCİLERİN ÇEVREYE İLİŞKİN TUTUM VE DAVRANIŞLARI. Sosyal ve Beşeri Bilimler Dergisi. 2018;10:99–113.
MLA Akşit Aşık, Nuran. “ÖN LİSANS DÜZEYİNDE TURİZM EĞİTİMİ ALAN ÖĞRENCİLERİN ÇEVREYE İLİŞKİN TUTUM VE DAVRANIŞLARI”. Sosyal Ve Beşeri Bilimler Dergisi, c. 10, sy. 2, 2018, ss. 99-113.
Vancouver Akşit Aşık N. ÖN LİSANS DÜZEYİNDE TURİZM EĞİTİMİ ALAN ÖĞRENCİLERİN ÇEVREYE İLİŞKİN TUTUM VE DAVRANIŞLARI. Sosyal ve Beşeri Bilimler Dergisi. 2018;10(2):99-113.