Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

KİŞİSEL GELİŞİM KİTAPLARININ ELEŞTİREL BİR DEĞERLENDİRMESİ

Yıl 2010, Cilt: 1 Sayı: 2, 63 - 95, 02.01.2010
https://doi.org/10.1501/sbeder_0000000020

Öz

İletişim becerileri kavramına odaklanan değişik yaklaşımlar günümüzde etkinliğini artırmış ve iletişim
becerilerini geliştirme eğitimi erişkin eğitiminin ayrılmaz bir parçası haline gelmeye başlamıştır. İletişim odaklı
kişisel gelişim kitaplarında iletişim olgusu kişilerarası iletişim ekseninde ele alınmakta ve bu yaklaşımlar
iletişimin kapsamını daraltmaktadır. Bu olumlamacı çerçeve iletişimin toplumsal güç ilişkilerindeki rolünü ele
almamaktadır. Buna karşın kişisel gelişim yazınında öne çıkan bu ‘yeni’ iletişim kavrayışı eşitlikçi, katılımcı,
demokratik, insan odaklı, yeni ve nitelikli olduğunu ve özgürlük, açıklık ve içtenlikten yana olduğunu öne
sürmektedir. Bu çalışmada iletişim odaklı çok satan kılavuz kitaplar incelenerek bu iddiaların geçerliliği
sorgulanmıştır.

Kaynakça

  • Adair, John (2004) Etkili İletişim, İstanbul: Bab-ı Ali Kültür Yayıncılığı, Çeviren: Ömer Çolakoğlu
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Medya Endüstrisi Çalışmaları
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

İlker Özdemir Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 2 Ocak 2010
Yayımlandığı Sayı Yıl 2010 Cilt: 1 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Özdemir, İ. (2010). KİŞİSEL GELİŞİM KİTAPLARININ ELEŞTİREL BİR DEĞERLENDİRMESİ. Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 1(2), 63-95. https://doi.org/10.1501/sbeder_0000000020