Araştırmada, turizm işletmelerinin kırılganlıklarının neler olduğu,
kırılganlık düzeyleri ve kırılganlıkların işletme gruplarına göre farklılık
gösterip göstermediği belirlenmiştir. Veriler anket tekniğiyle ile toplanmış ve
konaklama, seyahat ve havayolu işletmelerinde çalışan toplam 401 yönetici
örnekleme dâhil edilmiştir. Turizm işletmelerinin kırılganlıkları “mevsimsel
dalgalanmalar”, “turist tercihindeki ani değişimler”, “yasa ve mevzuat
sorunları”, “ekonomik sorunlar”, “güvenlik sorunları”, “politik sorunlar” ve
“rekabetçi baskılar” olarak belirlenmiştir. Politik ve güvenlik sorunlarına
karşı konaklama ve havayolu işletmelerinin seyahat acentalarına göre daha
kırılgan olduğu belirlenirken, turist tercihindeki ani değişimlere karşı en çok
kırılgan olan sektörün seyahat acentaları olduğu tespit edilmiştir. Rekabetçi
baskılara karşı ise konaklama işletmelerinin havayolu işletmeleri ve seyahat
acentalarına göre daha kırılgan olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
Kırılganlıklar Turizm işletmeleri Konaklama işletmeleri Seyahat acentaları
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 10 Aralık 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 |