The purpose of this exploratory research is to identify problems of service staff in the luxury restaurants. A questionnaire developed to collect data, was applied to service staff, work in 24 luxury restauransts in Mersin, between 10 May and 25 May 2013. Totally, 174 completed questionnaires were received from 228 questionnaires (%76,31). As a consequence of straps analysis of scale of identification of problems of servis staff in restaurants, analysis was performed on 143 questionnaires. As a result of factor analysis of the participants answers, service employees’ of luxury restaurants were found to have problems caused by working conditions and managerial issues. Research results are limited to application time of study, population, and sample
Mersin luxury restaurants service staff problems job satisfaction
Keşifsel türde tasarlanan araştırmanın amacı, lüks restoranlarda çalışan servis personelinin sorunlarını tespit etmektir. Veri toplama amacıyla geliştirilen anket, 10 Mayıs ve 25 Mayıs 2013 tarihleri arasında Mersin şehir merkezinde faaliyet gösteren lüks statüdeki 24 restorandaki servis personeline uygulanmıştır. Dağıtılan toplam 228 anketten geri dönen anket sayısı 174 (%76,31) olmuştur. Restoranlardaki servis personelinin yaşadıkları sorunları belirleme ölçeğine yapılan sapan analizi sonucunda, analizlere 143 anket üzerinden devam edilmiştir. Yapılan faktör analizi sonucunda, araştırmaya katılan servis personelinin çalışma koşullarına ve yönetime ilişkin sorunlar yaşadığı belirlenmiştir. Araştırma sonuçları; araştırmanın uygulanma zamanı, evreni ve örneklemi ile sınırlıdır
Mersin lüks restoranlar servis personeli sorunlar iş tatmini
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 13 Mayıs 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 12 Sayı: 1 |