Bu araştırmanın amacı, turizmde destinasyon markalaşması bağlamında Diyarbakır kentinin imajını, kente gelen turistlerin görüşleri temelinde değerlendirmektir. Araştırma genel tarama türünde betimsel bir çalışmadır. Araştırmanın evrenini Diyarbakır’a gelen yerli ve yabancı turistler oluşturmaktadır. Bu evrenden toplam 584 turiste ulaşılmıştır. Veri toplama aracı olarak “Turistlerin Diyarbakır Markası Algılaması Veri Toplama Aracı” kullanılmıştır. Çalışmadan elde edilen veriler SPSS (Statistical Package for the Social Science) ve AMOS (Analysis of Moment Structures) paket programları ile analizi yapılmıştır. Analiz yöntemi olarak; betimsel istatistikler yapılmıştır. Çalışmadan elde edilen bulgular, turistlerin marka kent olma yolunda ilerleyen Diyarbakır’ın dünya şehri olduğunu ve marka şehri olduğunu ifade ettiklerini göstermiştir. Diyarbakır’ın yemekleri ve tarihi zenginliğinin kentin markalaşması açısından avantaj sağlayacağı, kentin “çekici” olarak nitelendirildiği, halkın sıcak, geleneksel ve samimi olarak nitelendirildiği görülmüştür. Araştırmadan elde edilen sonuçlar, aslında Diyarbakır’ın bölgede önemli bir konuma sahip olduğunu ve bunun değerlendirilerek turizm kalkınması yaratarak marka kent olabileceğini göstermektedir.
Anahtar Kelimeler: Destinasyon, markalaşma, kent markalaşması.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 16 Mart 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 13 Sayı: 1 |