Japonya ve Güney
Kore ekonomik olarak gelişen ve son yıllarda uluslararası seyahat eğilimleri
artış gösteren önemli ülkelerdir. Bu araştırmanın amacı Japonya ile Güney Kore
turizm pazarlarını incelemek, İstanbul’u ziyaret eden Japonya ve Güney Koreli turistlerin
seyahat motivasyonlarını belirlemektir. Bu amaç doğrultusunda öncelikle ilgili ülkelere
ilişkin turizm pazarları incelenmiş, ardından 2016 yılında İstanbul’u ziyaret
etmiş olan 137 turistten anket tekniği ile veriler toplanarak analiz edilmiştir.
Araştırma sonucunda Japon ve Güney Koreli turistlerin profili ve seyahat
motivasyonları belirlenmiştir. İstanbul’a yönelik çekici seyahat
motivasyonları; alışveriş olanakları, etkinlikler ve eğlence, fiyat ve
uygunluk, doğal ve kültürel olanaklar olmak üzer dört boyuttan oluşmuştur. Seyahat
motivasyonlarının milliyete göre farklılıkları test edilmiş, etkinlikler ve
eğlence dışındaki boyutlarda anlamlı bir farklılığın olmadığı görülmüştür.
Ayrıca her iki ülke turistlerinin İstanbul’u yeniden ziyaret etme niyetlerinin
yüksek olduğu anlaşılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Ağustos 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 15 Sayı: 2 |