Bu araştırma, hizmet
sektöründe psikolojik güçlendirme, duygusal bağlılık ve yapıcı ses çıkartma davranışı arasındaki
ilişkilerin incelenmesi amacıyla yapılmıştır. Araştırma evrenini Kuzey Kıbrıs
Türk Cumhuriyeti’nin (KKTC) Girne bölgesinde yer alan 5 yıldızlı otel
işletmelerinin çalışanları oluşturmaktadır. Araştırma örneklemi ise, bu
otellerin çeşitli departmanlarında görev yapan 211 çalışandan oluşmaktadır.
Kolayda örnekleme yöntemi ile elde edilen veriler; açıklayıcı faktör analizi
(AFA), güvenilirlik, korelasyon ve regresyon analizlerine tabi tutularak
değerlendirilmiştir. Analiz sonucunda, psikolojik güçlendirmenin tüm alt
boyutlarıyla duygusal bağlılık ve yapıcı ses çıkartma davranışına, duygusal
bağlılığın ise yapıcı ses çıkartma davranışına pozitif yönde etki ettiği tespit
edilmiştir.
Psikolojik Güçlendirme Duygusal Bağlılık Yapıcı Ses Çıkartma Davranışı Hizmet Sektörü Otel İşletmesi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Ağustos 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 16 Sayı: 2 |