Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

The Effect of Antep Baklava Registered with Geographical Indication on Tourism Destination Promotion

Yıl 2023, Cilt: 20 Sayı: 3, 406 - 426, 30.10.2023
https://doi.org/10.24010/soid.1308480

Öz

The number of products with geographical indication in Turkey is increasing day by day. Antep baklava is the first product of our country to receive geographical indication registration before the European Union. The main purpose of this research is to reveal the effect of Antep baklava on destination promotion. This research was designed in qualitative design. In this context, firstly, a literature research was conducted in order to collect data, and a semi-structured interview form was prepared in this direction. The research data were obtained from eight participants living in Gaziantep through this semi-structured interview form. The data obtained were analysed and analysed in MAXQDA 2022 programme. According to the results, Antep baklava contributes greatly to the promotion of the region in terms of adding diversity to tourism activities and bringing local products to tourism.

Etik Beyan

Gaziantep Üniversitesi, Sosyal ve Beşeri Bilimler Etik Kurulu, 06.03.2023 tarih ve 3 nolu Toplantısında alınan 30 sayılı karar.

Kaynakça

  • Acar, Y. (2018). Türkiye’deki Coğrafi işaretli ürünlerin destinasyon markalaması kapsamında değerlendirilmesi. Aksaray Üniversitesi Journal of Tourism and Gastronomy Studies Dergisi, 6(2), 163-177.
  • Aksoy, M. ve Sezgi, G. (2015). Gastronomi turizmi ve Güneydoğu Anadolu Bölgesi gastronomik unsurları. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 3(3), 79-89.
  • Bardenstein, C. (2010). Beyond univocal baklava: deconstructing food-as-ethnicity and the ideology of homeland in Diana Abu Jaber’s the language of baklava. Journal of Arabic Literature 41(1/2), 160–179.
  • Baycar, A. (2022). Antep Fıstığı ve Türevlerinin Gaziantep Yerel Gastronomik Kimliğindeki Yeri. Siirt Üniversitesi Abant Sosyal Bilimler Dergisi, 22/2, 749 – 764.
  • Buhalis, D. (2000). Marketing the competitive destination of the future. Tourism management, 21(1), 97-116.
  • Canbolat, E. ve Çakıroğlu, F. P. (2020). Gastronomi turizmi ve coğrafi işaretleme: Samsun mutfağına yönelik bir değerlendirme. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 8(2), 937-957.
  • Çalışkan, V. ve Koç, H. (2012). Türkiye’de Coğrafi İşaretlerin Dağılış Özelliklerinin ve Coğrafi İşaret Potansiyelinin Değerlendirilmesi. Doğu Coğrafya Dergisi, 17(28), 193-214.
  • Di-Fonzo, A. ve Russo, C. (2015). Designing geographical indication institutions when stakeholders’ incentives are not perfectly aligned. British Food Journal, 117(10), 2484-2500.
  • Doğukan, K. ve Yurduseven, S. (2021). Coğrafi İşaretli Ürünlerin Destinasyon Tanıtımındaki Yeri: Hayrabolu Tatlısı Örneği. V. Uluslararası Gastronomi Turizmi Araştırmaları Kongresi, Sakarya, Türkiye.
  • Duran, G. ve Uygur, S. M. (2022). UNESCO Gastronomi Şehirleri’nin Gastronomi Unsurları ve Gastronomi Kimlikleri. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 10(1), 627-648.
  • Durlu, F. Ö., Sünnetçioğlu, S., ve Can, A. (2013). Sürdürülebilir gastronomi turizmi hareketliliğinde coğrafi işaretlemenin rolü. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 1(1), 13-20.
  • Dündar, E. D. (2016). Immigrant food and trans-memory of home in Diana Abu-Jaber’s the language of baklava and Elif Shafak’s honor. In M Ennaji (Ed.), New Horizons of Muslim Diaspora in North America and Europe. New York: Palgrave Macmillan
  • Ercan, M. O. ve Bayesen, D. (2022). Coğrafi İşaretli Yiyecek Ürünlerinin İncelenmesi: Diyarbakır İli Örneği, OCAK: Türk Mutfak Kültürü Araştırmaları Dergisi, 2(2), 54-63.
  • Ercelep, B., ve Akdemir, N. (2022). Tescilli Coğrafi İşaretli Gıda Ürünleri: Türk Tatlıları Örneği. Gastroia: Journal of Gastronomy and Travel Research, 6(3 (Special Issue: Ictebs)), 550-563.
  • Eren, F. Y., ve Sezgin, A. C. (2022). Kapadokya Bölgesine Gelen Ziyaretçilerin Coğrafi İşaretli Ürünleri Bilme Durumlarının Gastronomik Destinasyon Algısı Üzerindeki Etkisi. Aydın Gastronomy, 6(2), 201-217.
  • GastroAntep, (2022). IV. Uluslararası Gaziantep Gastronomi Festivali. https://gastroantepfest.com/tr/Manage/GastroAntep adresinden 12 Aralık 2022 tarihinde alınmıştır.
  • Gaziantep İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü, (2022). İlimize Ait Tescillenmiş Coğrafi İşaretli Ürünler, https://gaziantep.ktb.gov.tr/TR-207872/ilimize-ait-tescillenmis-cografi-isaretli-urunler.html adresinden 13 Ocak 2022 tarihinde alınmıştır.
  • Gaziantep Sanayi Odası, (2022). Antep Baklavası. https://www.gso.org.tr/tr/genel-sayfa/cografi-tescil-isaretli-urunlerimiz/antep-baklavasi-16.html adresinden 15 Ocak 2023 tarihinde alınmıştır. Gaziantep Valiliği, (2022). Gaziantep. http://www.gaziantep.gov.tr/ilimiz-gaziantep, adresinden 20 Ocak 2023 tarihinde alınmıştır.
  • Goodwin, J. (2014). The Baklava Club. New York: Sarah Crichton Books.
  • Güldemir, O. (2022). Baklava Recipes from the Greek King Otto I to the Present. Athens Journal of Mediterranean Studies, 8(2), 93-106.
  • Güney, S. (2023). Foods spreading from Turkish cuisine to the world. Journal of Multidisciplinary Academic Tourism, 8(2), 159-169.
  • Hazarhun, E. ve Tepeci, M. (2018). Coğrafi işarete sahip olan yöresel ürün ve yemeklerin Manisa’nın gastronomi turizminin gelişimine katkısı. Güncel Turizm Araştırmaları Dergisi, 2(Ek1), 371-389.
  • Henderson, J. C. (2009). Food tourism reviewed. British food journal. 111(4), 317-326.
  • İrigüler, F. (2019). Gastronomik Kimlik Oluşumunda Mutfak Müzelerinin Rolü: Köstem Zeytinyağı Müzesi Örneği. 20. Ulusal Turizm Kongresi 2019, (812-818) Eskişehir: Türkiye.
  • Kantaroğlu, M. ve Demirbaş, N. (2018). Türkiye’de coğrafi işaretli gıda ürünleri üretim potansiyelinin değerlendirilmesi. IBANESS Kongreler Serisi, 21(22), 514-520.
  • Köşker, H. (2022). Batı Karadeniz Bölümünün coğrafi işaretli ürünlerinin tespiti ve bunların turistik önemi. Journal of Humanities and Tourism Research, 12(1), 22-35.
  • Neilson, J., Wright, J., ve Aklimawati, L. (2018). Geographical indications and value capture in the Indonesia coffee sector. Journal of Rural Studies, 59, 35-48.
  • Okumus, B., Okumus, F., ve McKercher, B. (2007). Incorporating local and international cuisines in the marketing of tourism destinations: The cases of Hong Kong and Turkey. Tourism management, 28(1), 253-261.
  • Orhan, A. (2010). Yerel değerlerin turizm ürününe dönüştürülmesinde" coğrafi işaretlerin" Kullanımı: İzmit pişmaniyesi örneği. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 21(2), 243-254.
  • Polat, E. (2017). Turizm ve coğrafi işaretleme: Balikesir örneği. Meriç Uluslararası Sosyal ve Stratejik Araştırmalar Dergisi, 1(1), 17-31.
  • Saatcı, G. (2019). Coğrafi işaretli yiyeceklerin tanıtım unsuru olarak yöresel yemekler kapsamında değerlendirilmesi. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 7(1), 358-374.
  • Savaşkan, Y. ve Kıngır, S. (2020). Sakarya ili gastronomik unsurlarının coğrafi işaret kapsamında değerlendirilmesi. Alanya Akademik Bakış, 4(3), 939-961.
  • Suh, J. ve MacPherson, A. (2007). The impact of geographical indication on the revitalisation of a regional economy: a case study of ‘Boseong’green tea. Area, 39(4), 518-527.
  • Suna, B. ve Alverez, M. D. (2019). Gastronomic Identity of Gaziantep: Perceptions of Tourists and Residents. Advances in Hospitality and Tourism Research, 7/2, 167-187.
  • Suna, B. ve Uçuk, C. (2018). Coğrafi işaret ile tescil edilmiş ürüne sahip olmanın destinasyon pazarlamasına. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 100, 118.
  • Şimşek, A. (2020). Coğrafi İşaretli Yöresel Ürünlerin İncelenmesi: Sivas Mutfağı Örneği. Safran Kültür ve Turizm Araştırmaları Dergisi, 3(3), 317-327.
  • Şimşek, A. ve Güleç, E. (2020). Coğrafi işaretli gastronomik bir ürün: Elâzığ orciği. Aydın Gastronomy, 4(2), 73-81.
  • Pektaş, G. Ö. E., Kahraman, C., ve Alkan, G. (2018). Türkiye’de coğrafi işaretler ve ihracat pazarlaması açısından değerlendirilmesi. Doğu Coğrafya Dergisi, 23(39), 65-82.
  • TÜRSAB, (2015). Türsab Gastronomi Turizmi Raporu. http://www.tursab.org.tr/dosya/12302/tursabgastronomi-turizmi raporu_12302_ 3531549.pdf adresinden 15 Ocak 2023 tarihinde alınmıştır.
  • Türk Patent ve Marka Kurumu (2022). Coğrafi İşaret ve Geleneksel Ürün Adı. https://www.turkpatent.gov.tr/cografi-isaret, adresinden 13 Ocak 2023 tarihinde alınmıştır.
  • Türk Patent ve Marka Kurumu (2023). Coğrafi İşaretler. https://ci.turkpatent.gov.tr/cografi-isaretler/liste?il=27&tur=&urunGrubu=&adi= adresinden 18 Ağustos 2023 tarihinde alınmıştır.
  • Usta, S. ve Şengül, S. (2022). Türkiye’deki Coğrafi İşaretli Yiyecek-İçecek Ürünlerinin Analizi. Sakarya Uygulamalı Bilimler Üniversitesi Güncel Turizm Araştırmaları Dergisi, 6/2, 604-634.
  • Üzümcü, T. P., Alyakut, Ö., ve Akpulat, N. A. (2017). Coğrafi işaretleme kapsamında Kocaeli gastronomik ürünlerinin değerlendirilmesi. Sosyal ve Ekonomik Arastırmalar Dergisi, 19(32), 132.
  • van de Kop, P., Sautier, D. and Gerz, A. (2006). Origin-based products: Lessons for propoor market development. Bulletin 372. Amsterdam, Netherlands: KIT Publishers
  • Yazıcıoğlu, İ., Işın, A., ve Yalçın, E. (2019). Coğrafi işaretli ürünlerin gastronomi turizmi kapsamında değerlendirilmesi: Akdeniz bölgesi örneği. Gastroia: Journal of Gastronomy and Travel Research, 3(4), 861-871.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2011). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Seçkin Yayıncılık, Ankara.
  • Yılmaz, E., Canbolat, C. ve Ük, Z. Ç. (2021). Üreticilerin Bakış Açısından Coğrafi İşaretli Bir Yiyecek: Beypazarı Kurusunun Değerlendirilmesi. İstanbul Gelişim Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 8/1, 145-166.

Coğrafi İşaret İle Tescil Edilmiş Antep Baklavasının Turistik Destinasyon Tanıtımına Yönelik Etkisi

Yıl 2023, Cilt: 20 Sayı: 3, 406 - 426, 30.10.2023
https://doi.org/10.24010/soid.1308480

Öz

Türkiye'de coğrafi işaretli ürün sayısı her geçen gün artmaktadır. Avrupa Birliği nezdinde ülkemizin coğrafi işaret tescili alan ilk ürünü Antep baklavasıdır. Yapılan bu araştırmanın temel amacını Antep baklavasının destinasyon tanıtımı üzerindeki etkisinin ortaya konulması oluşturmaktadır. Gerçekleştirilen bu araştırma nitel desende tasarlanmıştır. Bu kapsamda öncelikle verilerin toplanması amacı ile literatür araştırması yapılmış, bu doğrultuda yarı yapılandırılmış bir görüşme formu hazırlanmıştır. Araştırma verilerine ise söz konusu yarı yapılandırılmış görüşme formu aracılığı ile Gaziantep’te yaşayan sekiz katılımcı üzerinden ulaşılmıştır. Elde edilen veriler MAXQDA 2022 programında analiz edilerek çözümlenmiştir. Ulaşılan sonuçlara göre Antep baklavası turizm faaliyetlerine çeşitlilik katması ve yerel ürünlerin turizme kazandırılması bakımından bölgenin tanıtımına büyük oranda katkı sağlamaktadır.

Etik Beyan

Gaziantep Üniversitesi, Sosyal ve Beşeri Bilimler Etik Kurulu, 06.03.2023 tarih ve 3 nolu Toplantısında alınan 30 sayılı karar.

Kaynakça

  • Acar, Y. (2018). Türkiye’deki Coğrafi işaretli ürünlerin destinasyon markalaması kapsamında değerlendirilmesi. Aksaray Üniversitesi Journal of Tourism and Gastronomy Studies Dergisi, 6(2), 163-177.
  • Aksoy, M. ve Sezgi, G. (2015). Gastronomi turizmi ve Güneydoğu Anadolu Bölgesi gastronomik unsurları. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 3(3), 79-89.
  • Bardenstein, C. (2010). Beyond univocal baklava: deconstructing food-as-ethnicity and the ideology of homeland in Diana Abu Jaber’s the language of baklava. Journal of Arabic Literature 41(1/2), 160–179.
  • Baycar, A. (2022). Antep Fıstığı ve Türevlerinin Gaziantep Yerel Gastronomik Kimliğindeki Yeri. Siirt Üniversitesi Abant Sosyal Bilimler Dergisi, 22/2, 749 – 764.
  • Buhalis, D. (2000). Marketing the competitive destination of the future. Tourism management, 21(1), 97-116.
  • Canbolat, E. ve Çakıroğlu, F. P. (2020). Gastronomi turizmi ve coğrafi işaretleme: Samsun mutfağına yönelik bir değerlendirme. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 8(2), 937-957.
  • Çalışkan, V. ve Koç, H. (2012). Türkiye’de Coğrafi İşaretlerin Dağılış Özelliklerinin ve Coğrafi İşaret Potansiyelinin Değerlendirilmesi. Doğu Coğrafya Dergisi, 17(28), 193-214.
  • Di-Fonzo, A. ve Russo, C. (2015). Designing geographical indication institutions when stakeholders’ incentives are not perfectly aligned. British Food Journal, 117(10), 2484-2500.
  • Doğukan, K. ve Yurduseven, S. (2021). Coğrafi İşaretli Ürünlerin Destinasyon Tanıtımındaki Yeri: Hayrabolu Tatlısı Örneği. V. Uluslararası Gastronomi Turizmi Araştırmaları Kongresi, Sakarya, Türkiye.
  • Duran, G. ve Uygur, S. M. (2022). UNESCO Gastronomi Şehirleri’nin Gastronomi Unsurları ve Gastronomi Kimlikleri. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 10(1), 627-648.
  • Durlu, F. Ö., Sünnetçioğlu, S., ve Can, A. (2013). Sürdürülebilir gastronomi turizmi hareketliliğinde coğrafi işaretlemenin rolü. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 1(1), 13-20.
  • Dündar, E. D. (2016). Immigrant food and trans-memory of home in Diana Abu-Jaber’s the language of baklava and Elif Shafak’s honor. In M Ennaji (Ed.), New Horizons of Muslim Diaspora in North America and Europe. New York: Palgrave Macmillan
  • Ercan, M. O. ve Bayesen, D. (2022). Coğrafi İşaretli Yiyecek Ürünlerinin İncelenmesi: Diyarbakır İli Örneği, OCAK: Türk Mutfak Kültürü Araştırmaları Dergisi, 2(2), 54-63.
  • Ercelep, B., ve Akdemir, N. (2022). Tescilli Coğrafi İşaretli Gıda Ürünleri: Türk Tatlıları Örneği. Gastroia: Journal of Gastronomy and Travel Research, 6(3 (Special Issue: Ictebs)), 550-563.
  • Eren, F. Y., ve Sezgin, A. C. (2022). Kapadokya Bölgesine Gelen Ziyaretçilerin Coğrafi İşaretli Ürünleri Bilme Durumlarının Gastronomik Destinasyon Algısı Üzerindeki Etkisi. Aydın Gastronomy, 6(2), 201-217.
  • GastroAntep, (2022). IV. Uluslararası Gaziantep Gastronomi Festivali. https://gastroantepfest.com/tr/Manage/GastroAntep adresinden 12 Aralık 2022 tarihinde alınmıştır.
  • Gaziantep İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü, (2022). İlimize Ait Tescillenmiş Coğrafi İşaretli Ürünler, https://gaziantep.ktb.gov.tr/TR-207872/ilimize-ait-tescillenmis-cografi-isaretli-urunler.html adresinden 13 Ocak 2022 tarihinde alınmıştır.
  • Gaziantep Sanayi Odası, (2022). Antep Baklavası. https://www.gso.org.tr/tr/genel-sayfa/cografi-tescil-isaretli-urunlerimiz/antep-baklavasi-16.html adresinden 15 Ocak 2023 tarihinde alınmıştır. Gaziantep Valiliği, (2022). Gaziantep. http://www.gaziantep.gov.tr/ilimiz-gaziantep, adresinden 20 Ocak 2023 tarihinde alınmıştır.
  • Goodwin, J. (2014). The Baklava Club. New York: Sarah Crichton Books.
  • Güldemir, O. (2022). Baklava Recipes from the Greek King Otto I to the Present. Athens Journal of Mediterranean Studies, 8(2), 93-106.
  • Güney, S. (2023). Foods spreading from Turkish cuisine to the world. Journal of Multidisciplinary Academic Tourism, 8(2), 159-169.
  • Hazarhun, E. ve Tepeci, M. (2018). Coğrafi işarete sahip olan yöresel ürün ve yemeklerin Manisa’nın gastronomi turizminin gelişimine katkısı. Güncel Turizm Araştırmaları Dergisi, 2(Ek1), 371-389.
  • Henderson, J. C. (2009). Food tourism reviewed. British food journal. 111(4), 317-326.
  • İrigüler, F. (2019). Gastronomik Kimlik Oluşumunda Mutfak Müzelerinin Rolü: Köstem Zeytinyağı Müzesi Örneği. 20. Ulusal Turizm Kongresi 2019, (812-818) Eskişehir: Türkiye.
  • Kantaroğlu, M. ve Demirbaş, N. (2018). Türkiye’de coğrafi işaretli gıda ürünleri üretim potansiyelinin değerlendirilmesi. IBANESS Kongreler Serisi, 21(22), 514-520.
  • Köşker, H. (2022). Batı Karadeniz Bölümünün coğrafi işaretli ürünlerinin tespiti ve bunların turistik önemi. Journal of Humanities and Tourism Research, 12(1), 22-35.
  • Neilson, J., Wright, J., ve Aklimawati, L. (2018). Geographical indications and value capture in the Indonesia coffee sector. Journal of Rural Studies, 59, 35-48.
  • Okumus, B., Okumus, F., ve McKercher, B. (2007). Incorporating local and international cuisines in the marketing of tourism destinations: The cases of Hong Kong and Turkey. Tourism management, 28(1), 253-261.
  • Orhan, A. (2010). Yerel değerlerin turizm ürününe dönüştürülmesinde" coğrafi işaretlerin" Kullanımı: İzmit pişmaniyesi örneği. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 21(2), 243-254.
  • Polat, E. (2017). Turizm ve coğrafi işaretleme: Balikesir örneği. Meriç Uluslararası Sosyal ve Stratejik Araştırmalar Dergisi, 1(1), 17-31.
  • Saatcı, G. (2019). Coğrafi işaretli yiyeceklerin tanıtım unsuru olarak yöresel yemekler kapsamında değerlendirilmesi. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 7(1), 358-374.
  • Savaşkan, Y. ve Kıngır, S. (2020). Sakarya ili gastronomik unsurlarının coğrafi işaret kapsamında değerlendirilmesi. Alanya Akademik Bakış, 4(3), 939-961.
  • Suh, J. ve MacPherson, A. (2007). The impact of geographical indication on the revitalisation of a regional economy: a case study of ‘Boseong’green tea. Area, 39(4), 518-527.
  • Suna, B. ve Alverez, M. D. (2019). Gastronomic Identity of Gaziantep: Perceptions of Tourists and Residents. Advances in Hospitality and Tourism Research, 7/2, 167-187.
  • Suna, B. ve Uçuk, C. (2018). Coğrafi işaret ile tescil edilmiş ürüne sahip olmanın destinasyon pazarlamasına. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 100, 118.
  • Şimşek, A. (2020). Coğrafi İşaretli Yöresel Ürünlerin İncelenmesi: Sivas Mutfağı Örneği. Safran Kültür ve Turizm Araştırmaları Dergisi, 3(3), 317-327.
  • Şimşek, A. ve Güleç, E. (2020). Coğrafi işaretli gastronomik bir ürün: Elâzığ orciği. Aydın Gastronomy, 4(2), 73-81.
  • Pektaş, G. Ö. E., Kahraman, C., ve Alkan, G. (2018). Türkiye’de coğrafi işaretler ve ihracat pazarlaması açısından değerlendirilmesi. Doğu Coğrafya Dergisi, 23(39), 65-82.
  • TÜRSAB, (2015). Türsab Gastronomi Turizmi Raporu. http://www.tursab.org.tr/dosya/12302/tursabgastronomi-turizmi raporu_12302_ 3531549.pdf adresinden 15 Ocak 2023 tarihinde alınmıştır.
  • Türk Patent ve Marka Kurumu (2022). Coğrafi İşaret ve Geleneksel Ürün Adı. https://www.turkpatent.gov.tr/cografi-isaret, adresinden 13 Ocak 2023 tarihinde alınmıştır.
  • Türk Patent ve Marka Kurumu (2023). Coğrafi İşaretler. https://ci.turkpatent.gov.tr/cografi-isaretler/liste?il=27&tur=&urunGrubu=&adi= adresinden 18 Ağustos 2023 tarihinde alınmıştır.
  • Usta, S. ve Şengül, S. (2022). Türkiye’deki Coğrafi İşaretli Yiyecek-İçecek Ürünlerinin Analizi. Sakarya Uygulamalı Bilimler Üniversitesi Güncel Turizm Araştırmaları Dergisi, 6/2, 604-634.
  • Üzümcü, T. P., Alyakut, Ö., ve Akpulat, N. A. (2017). Coğrafi işaretleme kapsamında Kocaeli gastronomik ürünlerinin değerlendirilmesi. Sosyal ve Ekonomik Arastırmalar Dergisi, 19(32), 132.
  • van de Kop, P., Sautier, D. and Gerz, A. (2006). Origin-based products: Lessons for propoor market development. Bulletin 372. Amsterdam, Netherlands: KIT Publishers
  • Yazıcıoğlu, İ., Işın, A., ve Yalçın, E. (2019). Coğrafi işaretli ürünlerin gastronomi turizmi kapsamında değerlendirilmesi: Akdeniz bölgesi örneği. Gastroia: Journal of Gastronomy and Travel Research, 3(4), 861-871.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2011). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Seçkin Yayıncılık, Ankara.
  • Yılmaz, E., Canbolat, C. ve Ük, Z. Ç. (2021). Üreticilerin Bakış Açısından Coğrafi İşaretli Bir Yiyecek: Beypazarı Kurusunun Değerlendirilmesi. İstanbul Gelişim Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 8/1, 145-166.
Toplam 47 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Turizm (Diğer)
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Nurdane Taş 0000-0001-7280-4663

Mehmet Düzgün 0000-0003-4318-0729

Atınç Olcay 0000-0003-0407-5467

Erken Görünüm Tarihi 6 Ekim 2023
Yayımlanma Tarihi 30 Ekim 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023 Cilt: 20 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Taş, N., Düzgün, M., & Olcay, A. (2023). Coğrafi İşaret İle Tescil Edilmiş Antep Baklavasının Turistik Destinasyon Tanıtımına Yönelik Etkisi. Seyahat Ve Otel İşletmeciliği Dergisi, 20(3), 406-426. https://doi.org/10.24010/soid.1308480

Seyahat ve Otel İşletmeciliği (Journal of Travel and Hotel Business) is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International (CC BY-NC 4.0).
26935
Dergimiz EBSCOhost, Index Copernicus, Ulakbim,  DRJI, Research Bible, SOBİAD ve ASOS tarafından indekslenmektedir.