Bir örgütte, çalışanın yapıcı yönde ses çıkartması örgütsel adaletin varlığına ve öz yeterliğinin yüksekliğine atıfta bulunmaktadır. Buradan hareketle, bu çalışmada örgütsel adaletin yapıcı ses çıkarma davranışı üzerindeki etkisinde öz yeterliliğin aracılık rolünü tespit etmek amaçlanmıştır. Araştırma ilişkisel tarama modeli şeklinde tasarlanmıştır. Araştırmada veriler, literatüre dayalı oluşturulan bir anket ile Adana ilinde faaliyet gösteren beş yıldızlı otel işletmelerindeki çalışanlardan elde edilmiştir. Anket, 15 Eylül-30 Eylül 2023 tarihinde kolayda örnekleme tekniği ile otel çalışanlarından topla-bırak temas tekniği ve çevrimiçi anket vasıtasıyla toplanmıştır. Geçerli 302 anket elde edilmiştir. Verilerin analizinde tanımlayıcı istatistiklere ek olarak faktör, korelasyon ve regresyon analizlerinden faydalanılmıştır. Çalışma sonucunda, örgütsel adaletin yapıcı ses çıkarma üzerindeki etkisinde özyeterliliğin tam aracılık rolüne sahip olduğu tespit edilmiştir. Bu sonuçlar doğrultusunda teorik ve uygulayıcılara yönelik çeşitli öneriler sunulmuştur.
Örgütsel adalaet Özyeterlilik Yapıcı ses çıkarma Otel çalışanları
In an organization, an employee's constructive voice refers to the existence of organizational justice and high self-efficacy. Based on this, this study aimed to determine the mediating role of self-efficacy in the effect of organizational justice on constructive voice behavior. The research was designed as a relational screening model. The data in the research were obtained from employees of five star hotel businesses operating in Adana, with a survey developed based on the literature. The survey was collected from hotel employees via convenience sampling technique, pick-and-drop contact technique and online survey between 15 September and 30 September 2023. 302 valid surveys were obtained. In addition to descriptive statistics, factor, correlation and regression analyzes were used to analyze the data. As a result of the study, it was determined that self efficacy had a full mediating role in the effect of organizational justice on constructive voice. In line with these results, some suggestions for theory and practitioners have been presented.
Organizational Justice Constructive Voice Self-Efficacy Hotel Employees.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Turizm (Diğer) |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 5 Ağustos 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 15 Ağustos 2024 |
Gönderilme Tarihi | 23 Ekim 2023 |
Kabul Tarihi | 3 Temmuz 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 21 Sayı: 2 |