Turizm, gerek bir araştırma alanı gerekse bir endüstri olarak etkileri ve sorunlarıyla dikkat çeken bir fenomendir. Neredeyse 70 yıldır giderek artan sayıda araştırmaya konu olmakla birlikte çok sayıda paradoks ve çelişkiler barındıran turizmin, gelişmekte olan bir çalışma alanı olarak “ne” olduğuna dair, bilgisinin “nerede” olduguna ve buna nasıl “ulaşılacağına” dair tartışmalar sürmektedir. Çok sayıda disiplinin bir uygulama yeri olan turizm alanında sosyal bilimlerin günümüzde yaşadığı zorlukların izdüşümlerini görmek mümkündür. Bu serideki çalışmada turzmin ontolojik, epistemolojik ve metodolojik tartışmaları sırasıyla ele alınacak olmakla birlikte ilk iki kısım turizmin gerçekte ne olduğuna dair fikir birliğinden yoksun olunması nedeniyle turizmin sadece yüceltilen yönleri değil diğer gerçeklikleriyle, soyut-somut getiri ve götürüleriyle, paradokslarıyla birlikte ele alınmasının gerekliğini dikkat çekmek için hazırlanmıştır. Turizmin ne’liğinin anlaşılması ve turizm bilgisinin ilerletilmesi, turizm denen fenomenin tüm yönleriyle incelenmesini, turizmin ana ürünü olarak gösterilen “turist deneyimi” ve “tatil olgusunun” da tüm yönleriyle kapsamlı irdelenmesini gerekli kılmaktadır. Ancak, böylelikle turizmin ne’liği ve gerçekliğine dönük bütünsel bir bakış açısına ulaşılması mümkün olabilir. Mevcut bilimsel yaklaşımın devam ettirilmesi durumunda işletmecilik bakış açısına hapsolmuş, mevcut bilgiyi ve bilineni aynen taklit ve tekrar eden anlamsız araştırmaların ve faydasız bilginin artmasına daha fazla katkı verilmesi söz konusudur.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Rekreasyon, Tatil ve Turizm Coğrafyası |
Bölüm | Olgu Sunumu |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 5 Ağustos 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 15 Ağustos 2024 |
Gönderilme Tarihi | 2 Ağustos 2024 |
Kabul Tarihi | 5 Ağustos 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 21 Sayı: 2 |