Thomas Kuhn, bilimsel ilerlemelere tarihsel açıdan bir dönüşüm süreci mantığıyla bakılmasının kronolojiden fazlası olduğunu ve bu bakış açısının bilimsel birikimin kayıt altına alınarak bir disiplin haline gelmesinde önemli bir rol oynadığını belirtmiştir (Kuhn, 1996). Pazarlama alanındaki gelişmelere paralel olarak, pazarlama anlayışındaki gelişmeler Pazarlama 1.0’dan Pazarlama 4.0’a doğru incelenmiş ve en son 2021 yılının Ocak ayında e-kitap olarak ve aynı yılın Şubat ayında da basılı olarak yayınlanan Marketing 5.0 Technology for Humanity, Philip Kotler, Hermawan Kartjaya ve Iwan Setiawan John tarafından yazılmış ve güncel teknolojik gelişmelerin yanı sıra, COVID-19 pandemisinin işletmelerin iş yapış şekillerine ve özellikle pazarlamaya etkisinin yeni bir paradigma çerçevesinde sunan bir çalışmadır.
Philip Kotler, pazarlama teorisine ve pratiğine önemli katkılar sunmuş, dünya çapında “modern pazarlamanın babası” olarak bilinen ve uzun yıllar Northwestern Üniversitesi, Kellogg School of Management'ta dersler vermiş olan pazarlama konusunda dünyanın önde gelen otoritelerinden biridir. Hermawan Kartajaya, Endonezya'da danışmanlık, araştırma, eğitim ve medya hizmetleri sağlayan lider bir pazarlama çözümü sağlayıcısı olan MarkPlus, Inc.'in Kurucusu ve Yönetim Kurulu Başkanıdır. Kartajaya, ayrıca Asya Küçük İşletmeler Konseyi Başkanı ve Asya Pazarlama Federasyonu'nun kurucu ortağıdır. Iwan Setiawan ise, işletmelerin kurumsal ve pazarlama stratejilerini tasarlamalarına yardımcı olan MarkPlus Inc.'in yöneticisidir. Iwan, ayrıca Marketeers'ın genel yayın yönetmenidir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İşletme |
Bölüm | Kitap İncelemesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 20 Temmuz 2021 |
Gönderilme Tarihi | 3 Mart 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 6 Sayı: 1 |