Bu araştırmada antrenörler ve beden eğitim öğretmenlerinin bireysel yenilikçilik algılarının belirlenmesi ve
katılımcı algılarının sahip oldukları bazı demografik değişkenler bakımından farklılaşma durumlarının incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırma nicel bir
çalışma olup betimsel tarama modelinde gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın örneklemini
Kahramanmaraş Gençlik ve Spor İl Müdürlüğü bünyesinde görev yapmakta olan 140
Antrenör ve Kahramanmaraş İl Milli Eğitim Müdürlüğü merkez ilçe bünyesinde görev
yapmakta olan 156 beden eğitim öğretmeni olmak üzere toplam 296 katılımcı oluşturmuştur.
Araştırmanın verileri istatistik yazılım programı kullanılarak analiz edilmiştir.
Veri analizi için aritmetik ortalama ve standart sapma değerleri belirlenmiş, değişkenlere
ilişkin alınan puanların farklılaşma durumlarını belirlemede t-Testi ve Tek Yönlü Varyans Analizi (ANOVA)
testi, anlamlı bulunan F değerinde farkın hangi gruplar arasından kaynaklandığını belirlemek için de
Post-Hoc testlerinden yararlanılmıştır. Araştırma
sonucunda; katılımcıların bireysel yenilikçilik algılarının yenilikçi düzeye yakın olduğu
ve katılımcıların çoğunlukla öncü ve sorgulayıcı gruplarda yer aldıkları görülmüştür.
Katılımcıların bireysel yenilikçilik ölçeği alt boyutlarına ilişkin algılarının cinsiyet, medeni durum,
öğrenim, görev türü, yaş ve branş türü değişkenleri bakımından anlamlı bir
biçimde farklılaştığı, kıdem değişkeni bakımından ise anlamlı bir farklılaşmanın bulunmadığı görülmüştür.
Ayrıca, fikir önderliği, deneyime açıklık ve risk almada beden eğitimi
öğretmenleri antrenörlerden; değişime direnç boyutunda ise antrenörler beden eğitimi
öğretmenlerinden daha yüksek puana sahiptir. Sonuç olarak bu araştırma ile antrenörler
ve beden eğitimi öğretmenlerinin bireysel yenilikçilik algıları farklı değişkenler bakımından belirlenmiştir.
Antrenör Beden Eğitimi Öğretmeni Bireysel Yenilikçilik Spor. Performans
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 24 Mayıs 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Sayı: 86 |