Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

ALGODOO İLE YOĞUNLUK KONUSUNUN ÖĞRETİMİ HAKKINDA ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ

Yıl 2024, Sayı: 99, 116 - 129, 29.09.2024
https://doi.org/10.17753/sosekev.1466873

Öz

Öğrencilerin öğretim süreçlerinde teknolojiden faydalanması ve onların bu teknolojiler hakkındaki duygu ve düşüncelerinin ortaya çıkarılması önemlidir. Son yıllarda eğitim süreçlerinde bir teknoloji materyali olarak kullanılan Algodoo simülasyon programı ile öğrencilerin teknolojiden etkin bir şekilde yararlanması önemsenmektedir. Bu araştırmanın amacı, ortaokul 6. sınıf öğrencilerinin yoğunluk konusunun öğretiminde Algodoo kullanımı ile ilgili duygu ve düşüncelerini ortaya koymaktır. Bu çalışma nitel araştırma yaklaşımlarından olgu bilim deseni ile yürütülmüştür. Araştırmanın çalışma grubunu, on iki 6. sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Veriler yarı yapılandırılmış görüşmelerden elde edilmiştir. Veriler NVivo 9 programı yardımıyla betimsel analiz yöntemiyle çözümlenmiştir. Araştırma sonucunda, Algodoo eğitimine katılan öğrencilerin çoğunluğunun Algodoo’yu kullanırken eğlendikleri, Algodoo eğitiminin faydalı olduğu, yoğunluk ile ilgili konu ve kavramları öğrenmeyi kolaylaştırdığı, Algodoo’nun öğrencilerin motivasyonunu artırdığı, derslerde kullanılabilecek bir program olduğu ve programın İngilizce olmasından dolayı kullanırken güçlük yaşadıkları ortaya çıkmıştır. Araştırma sonuçlarına dayalı olarak, soyut konuların öğretiminde destekleyici öğretim materyali olarak Algodoo’dan yararlanılabilir gibi ilgililere öneriler sunulmuştur.

Etik Beyan

Bu çalışmanın, özgün bir çalışma olduğunu; çalışmanın hazırlık, veri toplama, analiz ve bilgilerin sunumu olmak üzere tüm aşamalarından bilimsel etik ilke ve kurallarına uygun davrandığımı; bu çalışma kapsamında elde edilmeyen tüm veri ve bilgiler için kaynak gösterdiğimi ve bu kaynaklara kaynakçada yer verdiğimi; kullanılan verilerde herhangi bir değişiklik yapmadığımı, beyan ederim.

Kaynakça

  • Akben, N., & Köseoglu, F. (2010). Ilköğretim 5. sınıf yoğunluk konusunda bilimsel sorgulamaya dayalı laboratuvar etkinlik örneği. Education Sciences, 5(3), 1281-1289.
  • Aydın Günbatar, S. (2019). Fenomenolojik araştırma (Olgu bilim) yöntemi. H. Özmen & O. Karamustafaoğlu (Ed.) Eğitimde araştırma yöntemleri içinde (ss. 293-316). Pegem Akademi.
  • Başaran, M., Ülger, I. G., Demirtaş, M., Kara, E., Geyik, C., & Vural, Ö. F. (2021). Uzaktan eğitim sürecinde öğretmenlerin teknoloji kullanım durumlarının incelenmesi. OPUS International Journal of Society Researches, 17(37), 4619-4645.
  • Batuyong, C. T., & Antonio, V. V. (2018). Exploring the effect of PhET interactive simulation- based activities on students’ performance and learning experiences in electromagnetism. Asia Pacific Journal of Multidisciplinary Research, 6(2), 121-131. https://doi.org/10.13140/RG.2.2.29649.28006
  • Creswell, J. W. (2013). Qualitative inquiry and research design: Choosing among five approaches (Third edition). Sage.
  • Cayvaz, A., & Akcay, H. (2018). The effects of using Algodoo in science teaching at middle school. The Eurasia Proceedings of Educational and Social Sciences, 9, 151-156. https://doi.org/10.34293/education.v9i4.4195
  • Çelik, H., Sarı, U., & Harwanto, U. N. (2015). Evaluating and developing physics teaching material with Algodoo in virtual environment: Archimedes' principle. International Journal of Innovation in Science and Mathematics Education, 23(4), 40-50.
  • Çoban, A. (2021). Algodoo for online education: impulse and momentum activities. Physics Education, 56(2), 025017. https://doi.org/10.1088/1361-6552/abd1e9
  • Çoramık, M., & Ürek, H. (2021). Calculation of kinetic friction coefficient with Phyphox, Tracker and Algodoo. Physics Education, 56(6), 065019. https://doi.org/10.1088/1361-6552/ac1e75
  • Dağdalan, G., & Taş, E. (2017). Simülasyon destekli fen öğretiminin öğrencilerin başarısına ve bilgisayar destekli fen öğretimine yönelik tutumlarına etkisi. Fen Bilimleri Öğretimi Dergisi, 5(2), 160-172.
  • Dinçer, S., & Güçlü, M. (2013). Fen bilgisi eğitiminde bilgisayar destekli simülasyon kullanımının etkililiği ve yeni yönelimler: Bir meta-analiz çalışması. International Journal of Human Sciences, 10 (Special Issue), 35-48. https://doi.org/10.29299/kefad.2020.21.01.014
  • Demirci, N. (2003). Bilgisayarla etkili öğretme stratejileri ve fizik öğretimi. Nobel Yayınları.
  • Doğan Akdeniz, E., Kartal, B., & Aydın, A. (2021). Matematik destekli yoğunluk konusu öğretiminin öğrencilerin başarıları ve fen ve matematik tutumları üzerindeki etkisi. Trakya Eğitim Dergisi, 11(3), 1130-1147. https://doi.org/10.24315/tred.699450
  • Euler, E., & Gregorcic, B. (2019). Algodoo as a microworld: informally linking mathematics and physics. In G. Pospiech, M. Michelini & B. Eylon (Eds.) Mathematics in Physics Education, 355-385. Springer Cham. https://doi.org/10.1007/978-3-030-04627-9_16
  • Euler, E., Prytz, C., & Gregorcic, B. (2020). Never far from shore: Productive patterns in physics students’ use of the digital learning environment Algodoo. Physics Education, 55(4), 045015. https://doi.org/10.1088/1361-6552/ab83e7
  • Gregorcic, B. (2015). Exploring Kepler’s laws using an interactive whiteboard and Algodoo. Physics Education, 50(5), 511-515. https://doi.org/10.1088/0031-9120/50/5/511
  • Gregorcic, B., & Bodin, M. (2017). Algodoo: a tool for encouraging creativity in physics teaching and learning. The Physics Teacher, 55(1), 25-28. https://doi.org/10.1119/1.4972493
  • Güntepe, E. T., & Usta, N. D. (2022). Eğitim Teknolojilerinin Öğrenme Ortamında Kullanımı: Teknoloji Kabul Modeli Çerçevesinde Algodoo. Sivas Cumhuriyet Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 1(1), 19-29.
  • Hırça, N., & Bayrak, N. (2013). Sanal fizik laboratuarı ile üstün yeteneklilerin eğitimi: Kaldırma kuvveti konusu. Genç Bilim İnsanı Eğitimi ve Üstün Zeka Dergisi, 1(1), 16-20.
  • İdin, Ş., & Aydoğdu, C. (2021). Zenginleştirilmiş eğitim uygulamalarının 7. sınıf öğrencilerinin fen bilimleri ders başarılarına fene yönelik tutumlarına ve bilginin kalıcılığına etkisi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 41(1), 525-549.
  • Kabataş Memiş, E., & Çakan Akkaş, B. N. (2016). Okulöncesi Eğitiminde Araştırma-sorgulama Temelli Uygulama: Yoğunluk Konusu Örneği. Online Fen Eğitimi Dergisi, 1(1), 17-29.
  • Kabigting, L. D. C. (2021). Computer simulation on teaching and learning of selected topics in physics. European Journal of Interactive Multimedia and Education, 2(2), e02108. https://doi.org/10.30935/ejimed/10909
  • Kızılaslan, A., & Arslan, A. (2022). Görme yetersizliği olan öğrenciler ve fen öğretimi: kütle, hacim, özkütle kavramları. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 10(12), 23-39.
  • Kim S., Yoon M., Whang S.M., Tversky B., & Morrison J.B. (2007). The effect of animation on comprehension and interest. Journal of Computer Assisted Learning, 23(3), 260-270. https://doi.org/10.1111/j.1365-2729.2006.00219.x
  • Köklü, N. (2015). Genel fizik laboratuvarında başarı ve akılda kalıcılık etkilerinin artırılmasına yönelik animasyon, simülasyon ve analojik modellerin geliştirilmesi (Tez No. 380842) [Doktora tezi, Selçuk Üniversitesi]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.
  • Özdemir, E., & Çoramık, M. (2021). The use of Algodoo in physics teaching. ISPEC 7th International Conference on Social Sciences & Humanities, 972-981.
  • Özer, İ. E., & Canbazoğlu Bilici, S. (2021). Mühendislik tasarım temelli Algodoo etkinliklerinin öğrencilerin tasarım becerilerine ve akademik başarılarına etkisi. Hacettepe University Journal of Education, 36(2), 301-316. https://doi.org/10.16986/HUJE.2020062006
  • Miles, M. B., & Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis: An expanded Sourcebook (2nd ed.). Sage.
  • Moore, E. B., Chamberlain, J. M., Parson, R., & Perkins, K. K. (2014). PhET interactive simulations: Transformative tools for teaching chemistry. Journal of Chemical Education, 91(8), 1191-1197. https://doi.org/10.1021/ed4005084
  • Özer, İ. E., Canbazoğlu Bilici, S., & Karahan, E. (2016). Fen Bilimleri dersinde Algodoo kullanımına yönelik öğrenci görüşleri. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(1), 28-40.
  • Patton, M. Q. (2002). Qualitative research and evaluation methods (3rd ed.). Sage.
  • Saka, A., Z., & Yılmaz, M. (2005). Bilgisayar destekli fizik öğretiminde çalışma yapraklarına dayalı materyal geliştirme ve uygulama. The Turkish Online Journal of Educational Technology, 4(3), 120-131.
  • Sontay, G., & Karamustafaoğlu, O. (2023). Physics teachers' opinions on Algodoo training. Journal of Science Learning, 6(1), 117-124. https://doi.org/10.17509/jsl.v6i1.49285
  • Sungur Gül, K., & Saylan Kırmızıgül, A. (2022). Algodoo based STEM education: A case study of preservice science teachers. Education and Information Technologies, 28, 4203-4220. https://doi.org/10.1007/s10639-022-11348-2
  • Şimşek, F. (2017). Fen bilimleri dersinde animasyon ve simülasyon kullanımının öğrencilerin akademik başarısı ve bilgilerin kalıcılığı üzerine etkisi. Uluslararası Eğitim Bilim ve Teknoloji Dergisi, 3(3), 112-124. https://doi.org/10.16992/ASOS.13240
  • Taştan Akdağ, F., & Güneş, T. (2018). Kuvvet ve hareket ünitesinin bilgisayar destekli öğretiminde Algodoo kullanımı. International Journal of Social Sciences and Education Research, 4(1), 138-149. https://doi.org/10.24289/ijsser.337236
  • Taibu, R., Mataka, L., & Shekoyan, V. (2021). Using PhET simulations to improve scientific skills and attitudes of community college students. International Journal of Education in Mathematics, Science, and Technology, 9(3), 353-370. https://doi.org/10.46328/ijemst.1214
  • Turan Güntepe, E., & Dönmez Usta, N. (2022). Eğitim teknolojilerinin öğrenme ortamında kullanımı: Teknoloji kabul modeli çerçevesinde Algodoo. Sivas Cumhuriyet Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 1(1), 19-29.
  • URL-1, http://www.algodoo.com (Erişim tarihi:07.02.2024)

Student Opinions on Density Teaching with Algodoo

Yıl 2024, Sayı: 99, 116 - 129, 29.09.2024
https://doi.org/10.17753/sosekev.1466873

Öz

The needs of society and today's technological innovations bring new requirements in the education process. Effective use of technology in the education process increases the quality of educational materials and education. In recent years, Algodoo simulation program has been used as a technology material in educational processes and it is important for students to benefit from technology effectively. The aim of this study is to reveal the feelings and thoughts of 6th grade middle school students about the use of Algodoo in teaching the subject of density. This study was conducted with a phenomenological design, one of the qualitative research approaches. The study group consisted of twelve 6th grade students. Data were obtained from semi-structured interviews. The data were analyzed by descriptive analysis method with the help of NVivo 9 program. As a result of the research, it was revealed that the majority of the students who participated in Algodoo training had fun using Algodoo, Algodoo training was useful, it facilitated learning topics and concepts related to density, and Algodoo increased students' motivation. Based on the results of the research, suggestions were presented to the relevant researchers such as Algodoo can be utilized as a supportive teaching material in teaching abstract topics.

Kaynakça

  • Akben, N., & Köseoglu, F. (2010). Ilköğretim 5. sınıf yoğunluk konusunda bilimsel sorgulamaya dayalı laboratuvar etkinlik örneği. Education Sciences, 5(3), 1281-1289.
  • Aydın Günbatar, S. (2019). Fenomenolojik araştırma (Olgu bilim) yöntemi. H. Özmen & O. Karamustafaoğlu (Ed.) Eğitimde araştırma yöntemleri içinde (ss. 293-316). Pegem Akademi.
  • Başaran, M., Ülger, I. G., Demirtaş, M., Kara, E., Geyik, C., & Vural, Ö. F. (2021). Uzaktan eğitim sürecinde öğretmenlerin teknoloji kullanım durumlarının incelenmesi. OPUS International Journal of Society Researches, 17(37), 4619-4645.
  • Batuyong, C. T., & Antonio, V. V. (2018). Exploring the effect of PhET interactive simulation- based activities on students’ performance and learning experiences in electromagnetism. Asia Pacific Journal of Multidisciplinary Research, 6(2), 121-131. https://doi.org/10.13140/RG.2.2.29649.28006
  • Creswell, J. W. (2013). Qualitative inquiry and research design: Choosing among five approaches (Third edition). Sage.
  • Cayvaz, A., & Akcay, H. (2018). The effects of using Algodoo in science teaching at middle school. The Eurasia Proceedings of Educational and Social Sciences, 9, 151-156. https://doi.org/10.34293/education.v9i4.4195
  • Çelik, H., Sarı, U., & Harwanto, U. N. (2015). Evaluating and developing physics teaching material with Algodoo in virtual environment: Archimedes' principle. International Journal of Innovation in Science and Mathematics Education, 23(4), 40-50.
  • Çoban, A. (2021). Algodoo for online education: impulse and momentum activities. Physics Education, 56(2), 025017. https://doi.org/10.1088/1361-6552/abd1e9
  • Çoramık, M., & Ürek, H. (2021). Calculation of kinetic friction coefficient with Phyphox, Tracker and Algodoo. Physics Education, 56(6), 065019. https://doi.org/10.1088/1361-6552/ac1e75
  • Dağdalan, G., & Taş, E. (2017). Simülasyon destekli fen öğretiminin öğrencilerin başarısına ve bilgisayar destekli fen öğretimine yönelik tutumlarına etkisi. Fen Bilimleri Öğretimi Dergisi, 5(2), 160-172.
  • Dinçer, S., & Güçlü, M. (2013). Fen bilgisi eğitiminde bilgisayar destekli simülasyon kullanımının etkililiği ve yeni yönelimler: Bir meta-analiz çalışması. International Journal of Human Sciences, 10 (Special Issue), 35-48. https://doi.org/10.29299/kefad.2020.21.01.014
  • Demirci, N. (2003). Bilgisayarla etkili öğretme stratejileri ve fizik öğretimi. Nobel Yayınları.
  • Doğan Akdeniz, E., Kartal, B., & Aydın, A. (2021). Matematik destekli yoğunluk konusu öğretiminin öğrencilerin başarıları ve fen ve matematik tutumları üzerindeki etkisi. Trakya Eğitim Dergisi, 11(3), 1130-1147. https://doi.org/10.24315/tred.699450
  • Euler, E., & Gregorcic, B. (2019). Algodoo as a microworld: informally linking mathematics and physics. In G. Pospiech, M. Michelini & B. Eylon (Eds.) Mathematics in Physics Education, 355-385. Springer Cham. https://doi.org/10.1007/978-3-030-04627-9_16
  • Euler, E., Prytz, C., & Gregorcic, B. (2020). Never far from shore: Productive patterns in physics students’ use of the digital learning environment Algodoo. Physics Education, 55(4), 045015. https://doi.org/10.1088/1361-6552/ab83e7
  • Gregorcic, B. (2015). Exploring Kepler’s laws using an interactive whiteboard and Algodoo. Physics Education, 50(5), 511-515. https://doi.org/10.1088/0031-9120/50/5/511
  • Gregorcic, B., & Bodin, M. (2017). Algodoo: a tool for encouraging creativity in physics teaching and learning. The Physics Teacher, 55(1), 25-28. https://doi.org/10.1119/1.4972493
  • Güntepe, E. T., & Usta, N. D. (2022). Eğitim Teknolojilerinin Öğrenme Ortamında Kullanımı: Teknoloji Kabul Modeli Çerçevesinde Algodoo. Sivas Cumhuriyet Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 1(1), 19-29.
  • Hırça, N., & Bayrak, N. (2013). Sanal fizik laboratuarı ile üstün yeteneklilerin eğitimi: Kaldırma kuvveti konusu. Genç Bilim İnsanı Eğitimi ve Üstün Zeka Dergisi, 1(1), 16-20.
  • İdin, Ş., & Aydoğdu, C. (2021). Zenginleştirilmiş eğitim uygulamalarının 7. sınıf öğrencilerinin fen bilimleri ders başarılarına fene yönelik tutumlarına ve bilginin kalıcılığına etkisi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 41(1), 525-549.
  • Kabataş Memiş, E., & Çakan Akkaş, B. N. (2016). Okulöncesi Eğitiminde Araştırma-sorgulama Temelli Uygulama: Yoğunluk Konusu Örneği. Online Fen Eğitimi Dergisi, 1(1), 17-29.
  • Kabigting, L. D. C. (2021). Computer simulation on teaching and learning of selected topics in physics. European Journal of Interactive Multimedia and Education, 2(2), e02108. https://doi.org/10.30935/ejimed/10909
  • Kızılaslan, A., & Arslan, A. (2022). Görme yetersizliği olan öğrenciler ve fen öğretimi: kütle, hacim, özkütle kavramları. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 10(12), 23-39.
  • Kim S., Yoon M., Whang S.M., Tversky B., & Morrison J.B. (2007). The effect of animation on comprehension and interest. Journal of Computer Assisted Learning, 23(3), 260-270. https://doi.org/10.1111/j.1365-2729.2006.00219.x
  • Köklü, N. (2015). Genel fizik laboratuvarında başarı ve akılda kalıcılık etkilerinin artırılmasına yönelik animasyon, simülasyon ve analojik modellerin geliştirilmesi (Tez No. 380842) [Doktora tezi, Selçuk Üniversitesi]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.
  • Özdemir, E., & Çoramık, M. (2021). The use of Algodoo in physics teaching. ISPEC 7th International Conference on Social Sciences & Humanities, 972-981.
  • Özer, İ. E., & Canbazoğlu Bilici, S. (2021). Mühendislik tasarım temelli Algodoo etkinliklerinin öğrencilerin tasarım becerilerine ve akademik başarılarına etkisi. Hacettepe University Journal of Education, 36(2), 301-316. https://doi.org/10.16986/HUJE.2020062006
  • Miles, M. B., & Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis: An expanded Sourcebook (2nd ed.). Sage.
  • Moore, E. B., Chamberlain, J. M., Parson, R., & Perkins, K. K. (2014). PhET interactive simulations: Transformative tools for teaching chemistry. Journal of Chemical Education, 91(8), 1191-1197. https://doi.org/10.1021/ed4005084
  • Özer, İ. E., Canbazoğlu Bilici, S., & Karahan, E. (2016). Fen Bilimleri dersinde Algodoo kullanımına yönelik öğrenci görüşleri. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(1), 28-40.
  • Patton, M. Q. (2002). Qualitative research and evaluation methods (3rd ed.). Sage.
  • Saka, A., Z., & Yılmaz, M. (2005). Bilgisayar destekli fizik öğretiminde çalışma yapraklarına dayalı materyal geliştirme ve uygulama. The Turkish Online Journal of Educational Technology, 4(3), 120-131.
  • Sontay, G., & Karamustafaoğlu, O. (2023). Physics teachers' opinions on Algodoo training. Journal of Science Learning, 6(1), 117-124. https://doi.org/10.17509/jsl.v6i1.49285
  • Sungur Gül, K., & Saylan Kırmızıgül, A. (2022). Algodoo based STEM education: A case study of preservice science teachers. Education and Information Technologies, 28, 4203-4220. https://doi.org/10.1007/s10639-022-11348-2
  • Şimşek, F. (2017). Fen bilimleri dersinde animasyon ve simülasyon kullanımının öğrencilerin akademik başarısı ve bilgilerin kalıcılığı üzerine etkisi. Uluslararası Eğitim Bilim ve Teknoloji Dergisi, 3(3), 112-124. https://doi.org/10.16992/ASOS.13240
  • Taştan Akdağ, F., & Güneş, T. (2018). Kuvvet ve hareket ünitesinin bilgisayar destekli öğretiminde Algodoo kullanımı. International Journal of Social Sciences and Education Research, 4(1), 138-149. https://doi.org/10.24289/ijsser.337236
  • Taibu, R., Mataka, L., & Shekoyan, V. (2021). Using PhET simulations to improve scientific skills and attitudes of community college students. International Journal of Education in Mathematics, Science, and Technology, 9(3), 353-370. https://doi.org/10.46328/ijemst.1214
  • Turan Güntepe, E., & Dönmez Usta, N. (2022). Eğitim teknolojilerinin öğrenme ortamında kullanımı: Teknoloji kabul modeli çerçevesinde Algodoo. Sivas Cumhuriyet Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 1(1), 19-29.
  • URL-1, http://www.algodoo.com (Erişim tarihi:07.02.2024)
Toplam 39 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Fen ve Matematik Alanları Eğitimi (Diğer)
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Gökhan Sontay 0000-0003-4199-8674

Orhan Karamustafaoğlu 0000-0002-2542-0998

Yayımlanma Tarihi 29 Eylül 2024
Gönderilme Tarihi 10 Nisan 2024
Kabul Tarihi 13 Eylül 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Sayı: 99

Kaynak Göster

APA Sontay, G., & Karamustafaoğlu, O. (2024). ALGODOO İLE YOĞUNLUK KONUSUNUN ÖĞRETİMİ HAKKINDA ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ. EKEV Akademi Dergisi(99), 116-129. https://doi.org/10.17753/sosekev.1466873