Günümüzde bilimim ve teknolojinin hızla gelişim göstermesiyle özellikle kitle iletişim araçlarındaki yaşanan gelişmeler insanların bilgiye erişimini kolaylaştırmıştır. Web 2.0 teknolojisi uygulamaya girmesinden beri, destinasyonlar hakkında çevrimiçi online yapılan yorum ve değerlendirmeler, nihai tüketicinin satın alma davranışları üzerinde etki göstermeye başlamıştır. Bu çalışmanın amacı, kültür turizmi potansiyeli yüksek olan tarihi yerleşim yeri İznik’in çevrimiçi yorumlarının incelenmesidir. Bu amaca uygun olarak araştırmada, içerik analizi yöntemi kullanılmıştır. Bu bağlamda, 08.06.2012- 14.11.2020 tarihleri arasında ilk yorumdan son yoruma Tripadvisor web sayfalarında yer alan İznik ile alakalı yapılmış olan 179 çevrimiçi yorum incelenmiştir. Elde edilen yorumlar nitel veri analizlerinde sıkça kullanılan MAXQDA yazılımından yararlanılarak çözümlenmiş, kelime frekansları ve bulutu oluşturulmuştur. İznik’e yönelik olarak yapılan çevrimiçi yorumların %85’i olumlu; %15’i ise olumsuz olduğu tespit edilmiştir. Araştırma bulgularında, olumlu yorumlar arasında tarihi yerler, ulaşım kolaylığı, doğal yapı ve çinicilik faaliyetleri gibi unsurlar ön plana çıkmıştır. Olumsuz yorumlar arasında ise, alt yapı üst yapı eksikliği, yanlış yapılanma ve otopark sorunu gibi ifadeler saptanmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Nisan 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 3 Sayı: 5 |