Language is not only a means of communication but also one of
the fields of social power struggle. How we define a social phenomenon can
influence where we will direct our attention, how we think and how we behave. The
use of passive voice without subjects/agents in describing a social phenomenon
may hide the use of power since the desrcription excludes agents and their
responsiblity from the discussion. The article, with this perspective,
questions the function of expressions that obscure the responsiblity of the
agent in the literature on ‘violence against women’. The presumption is that a
careful review of passive voicw and lingusitic avoidance in the literature
would be helpful to critically look at the hegemonic framework that limits our
capacity to understand and analyze current social problems.
passive voice violence against women men violence lingusitic avoidance
Kullandığımız dil, sadece bir iletişim aracı değil aynı
zamanda toplumsal güç mücadelesinin alanlarından biridir. Öyle ki, bir
toplumsal olguyu nasıl tanımladığımız dikkatimizi nereye yönlendireceğimizi,
nasıl düşüneceğimizi ve nasıl davranacağımızı etkileyebilmektedir. Bir sosyal olguyu irdelerken, ortada açık failler olduğu halde öznesiz edilgen
dil kullanmak, gücün kullanımını gizlemek anlamına gelir, çünkü bu durumda davranışlarının
sorumluluğunu üstlenebilecek failler tanımlamamış oluruz veya faili tartışma
dışı bırakırız. Makale, bu perspektifle, faili tartışma dışı bırakan veya yok
sayan edilgen kalıplarının yaygın olduğu ‘kadına yönelik şiddet’ alanyazınında
eyleyeni gizleyen ifadelerin işlevini sorgulamaktadır. Bu alandaki edilgen
kalıpların dikkatli bir incelemesi güncel sosyal sorunları anlamaya ve
çözümlemeye çalışırken bizi sınırlayan hegemonik çerçeveye eleştirel bir gözle
bakmamıza yardımcı olacaktır.
edilgen dil kadına yönelik şiddet erkek şiddeti linguistik kaçınma
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sosyoloji |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 2 Sayı: 2 |