Yolsuzluk birçok ülkede görülmesine rağmen, gelişmekte olan ülkelerde çok daha yüksek ve yaygındır. Yolsuzluğu etkileyen birçok faktör bulunmaktadır. Ancak “saydamsızlık”, “hesap verebilmenin olmaması” ve “takdir yetkisi” kamuda yolsuzluğun artmasında temel faktörlerdir. Bu nedenle e-devlet karmaşık bir sorun olan yolsuzlukla mücadelede kısmi ama önemli bir araç olarak düşünülmektedir. Bu çalışmanın amacı, yolsuzluğu azaltmanın bir yolu olarak e-devletin etkinliğini incelemektedir. Bu çalışma, e-devlet ile yolsuzlukla mücadeleye hem teorik hem de uygulama açısından katkısı sağlamaktadır. Çalışmadan elde edilen bulgular e-devletin yolsuzluğu azaltmaya önemli katkısı olduğu hipotezini desteklemektedir.
Yolsuzluk birçok ülkede görülmesine rağmen, gelişmekte olan ülkelerde çok daha yüksek ve yaygındır. Yolsuzluğu etkileyen birçok faktör bulunmaktadır. Ancak “saydamsızlık”, “hesap verebilmenin olmaması” ve “takdir yetkisi” kamuda yolsuzluğun artmasında temel faktörlerdir. Bu nedenle e-devlet karmaşık bir sorun olan yolsuzlukla mücadelede kısmi ama önemli bir araç olarak düşünülmektedir. Bu çalışmanın amacı, yolsuzluğu azaltmanın bir yolu olarak e-devletin etkinliğini incelemektedir. Bu çalışma, e-devlet ile yolsuzlukla mücadeleye hem teorik hem de uygulama açısından katkısı sağlamaktadır. Çalışmadan elde edilen bulgular e-devletin yolsuzluğu azaltmaya önemli katkısı olduğu hipotezini desteklemektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2010 |
Gönderilme Tarihi | 12 Aralık 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2010 Cilt: 13 Sayı: 13 |