Bu çalışmanın amacı, yiyecek ve içecek işletmelerinin performansı üzerinde sosyal medya pazarlaması ve inovasyonun etkisinin teknoloji kabul modeli ile birlikte incelemektir. Çalışma kapsamında saha uygulaması olarak anket yapılmıştır. Toplamda 163 yiyecek-içecek işletmesinden veri toplanmıştır. Hipotezlerin test edilmesinde AMOS programında yapısal eşitlik analizinden faydalanılmıştır. Analiz sonucunda, sosyal medya pazarlaması üzerinde, kolaylaştırıcı koşullar, uygunluk, algılanan kullanışlılık ve algılanan kullanım kolaylığının etkisinin olduğu maliyetin ise etkisinin olmadığı görülmüştür. Ayrıca işletme performansını sosyal medya pazarlaması ve inovasyonun etkilediği sonuçlarına ulaşılmıştır.
Teknoloji Kabul Modeli Sosyal Medya Pazarlaması İnovasyon İşletme Performansı
This study examines the effect of social media marketing and innovation on the performance of food and beverage firms with the technology acceptance model. Within the scope of the study, a survey was conducted as a field application. Data were collected from 163 food and beverage firms in Erzurum. Structural equation analysis was used in the AMOS program to test the hypotheses. As a result of the study, it was seen that facilitating conditions, compatibility, perceived usefulness, and perceived ease of use affected social media marketing, while cost had no effect. In addition, it has been concluded that social media marketing and innovation affect firm performance.
Technology Acceptance Model Social Media Marketing Innovation Firm Performance
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Ekim 2022 |
Gönderilme Tarihi | 2 Ocak 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 30 Sayı: 54 |