Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Türkiye’de Yabancılara Türkçe Öğretiminde Kültür Aktarımı Alanında Yapılan Lisansüstü Tezlerin Analizi ve Değerlendirilmesi

Yıl 2019, Cilt: 4 Sayı: 2, 446 - 454, 30.12.2019
https://doi.org/10.29110/soylemdergi.595246

Öz

Bu araştırmada Türkiye’de yabancılara Türkçe öğretiminde kültür
aktarımı alanında yapılan lisansüstü tezler farklı kriterlere göre
sınıflandırılmaya ve analiz edilmeye çalışılmıştır. Bu araştırmanın amacı; yabancılara
Türkçe öğretiminde kültür aktarımı alanında yapılan lisansüstü tezleri ortaya
koymak, araştırmacılara konu seçimiyle ilgili yol göstermektir. Bu çalışma
tarama yönteminin kullanıldığı betimsel bir araştırmadır. Verilerin toplanması
amacıyla literatür taraması yapılmış, Yükseköğretim Kurumu Tez Merkezi’nden Yabancılara
Türkçe Öğretimi alanında yazılmış olan 129 adet teze ulaşılmıştır. Sonrasında
araştırmanın konusuna yönelik kaynaklar incelenmiş ve kriterler belirlenmiştir.
Belirlenen kategoriler; akademik derece, yayın yılı, enstitü, cinsiyet,
danışman ünvanı, alt konular ve araştırmanın modeli olmak üzere altı ana
başlıkta toplanmıştır. Örnekleme yöntemine başvurulmamış, doğrudan evrenin
tamamına ulaşmak hedeflenmiştir. Araştırma verilerinin analiz edilmesi amacıyla
betimsel analiz yöntemlerine başvurulmuştur. Bu kapsamda ele alınan tezlere
yönelik yüzde hesaplaması yapılarak veriler tablo haline dönüştürülmüş ve
sonrasında yorumlanmıştır.  Bu
araştırmadan elde edilen bulgulardan yola çıkılarak konu hakkında yapılan
lisansüstü tezlerde en fazla hangi yöntemin kullanıldığı, tezlerin hangi
enstitü tarafından yaptırıldığı, derecesi gibi hususlar somut veriler ile ele
alınacak ve öneriler sunulacaktır.

Kaynakça

  • Biçer, N. (2012). Hunlardan günümüze yabancılara Türkçe öğretimi. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (TEKE) Dergisi, 1(4), 107-133.
  • Büyükikiz, K. (2014). Yabancılara Türkçe öğretimi alanında hazırlanan lisansüstü tezler üzerine bir inceleme. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 11(25), 203-213.
  • Çangal, Ö. (2012). Yabancılara Türkçe öğretiminde kültür taşıyıcısı olarak türküler. Gazi Üniversitesi Türkçe Araştırmaları Akademik Öğrenci Dergisi, Yıl, 2, 1-12.
  • Göçer, A., & Moğul, S. (2011). Türkçenin yabancı dil olarak öğretimi ile ilgili çalışmalara genel bir bakış. Electronic Turkish Studies, 6(3), 797-810.
  • Göçer, A., Tabak, A. G. G., & Coşkun, A. (2012). Türkçenin yabancı dil olarak öğretimi kaynakçası. Türklük Bilimi Araştırmaları, (32), 73-126.
  • İşcan, A. (2011). Yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde filmlerin yeri ve önemi. Turkish Studies, 939-948.
Toplam 6 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Dilbilim
Bölüm ARAŞTIRMA MAKALELERİ (TÜRKÇE )
Yazarlar

Bilge Ayrancı 0000-0002-9889-2777

Yayımlanma Tarihi 30 Aralık 2019
Gönderilme Tarihi 22 Temmuz 2019
Kabul Tarihi 27 Ağustos 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 4 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Ayrancı, B. (2019). Türkiye’de Yabancılara Türkçe Öğretiminde Kültür Aktarımı Alanında Yapılan Lisansüstü Tezlerin Analizi ve Değerlendirilmesi. Söylem Filoloji Dergisi, 4(2), 446-454. https://doi.org/10.29110/soylemdergi.595246