Bu araştırmada Türkiye’de yabancılara Türkçe öğretiminde kültür
aktarımı alanında yapılan lisansüstü tezler farklı kriterlere göre
sınıflandırılmaya ve analiz edilmeye çalışılmıştır. Bu araştırmanın amacı; yabancılara
Türkçe öğretiminde kültür aktarımı alanında yapılan lisansüstü tezleri ortaya
koymak, araştırmacılara konu seçimiyle ilgili yol göstermektir. Bu çalışma
tarama yönteminin kullanıldığı betimsel bir araştırmadır. Verilerin toplanması
amacıyla literatür taraması yapılmış, Yükseköğretim Kurumu Tez Merkezi’nden Yabancılara
Türkçe Öğretimi alanında yazılmış olan 129 adet teze ulaşılmıştır. Sonrasında
araştırmanın konusuna yönelik kaynaklar incelenmiş ve kriterler belirlenmiştir.
Belirlenen kategoriler; akademik derece, yayın yılı, enstitü, cinsiyet,
danışman ünvanı, alt konular ve araştırmanın modeli olmak üzere altı ana
başlıkta toplanmıştır. Örnekleme yöntemine başvurulmamış, doğrudan evrenin
tamamına ulaşmak hedeflenmiştir. Araştırma verilerinin analiz edilmesi amacıyla
betimsel analiz yöntemlerine başvurulmuştur. Bu kapsamda ele alınan tezlere
yönelik yüzde hesaplaması yapılarak veriler tablo haline dönüştürülmüş ve
sonrasında yorumlanmıştır. Bu
araştırmadan elde edilen bulgulardan yola çıkılarak konu hakkında yapılan
lisansüstü tezlerde en fazla hangi yöntemin kullanıldığı, tezlerin hangi
enstitü tarafından yaptırıldığı, derecesi gibi hususlar somut veriler ile ele
alınacak ve öneriler sunulacaktır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Dilbilim |
Bölüm | ARAŞTIRMA MAKALELERİ (TÜRKÇE ) |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2019 |
Gönderilme Tarihi | 22 Temmuz 2019 |
Kabul Tarihi | 27 Ağustos 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 4 Sayı: 2 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.