The aim of this study is improving an educational program about extending the goals of adolescents.The first step, scale development study was made. At second step, the one group pretest-posttest design was made. Process: The study was conducted within eight periods. Each session took 45 minutes. 1st Session: Pretest was made. Then theoritical explanation was made by the counselor, and an assigment which was about interviewing with the older adults was given to adolesecents. 2nd Session: The assigment was discussed. Then the assigment which was aobut the making lifelong goals, which were about the four life areas, was given. 3rd Session: The assigment was discussed. Then adolescents presented their goals in the classroom. 4th Session: Pain and Pleasure activity were made. 5th Session: “Letter of Death” activity was made. 6th Session: “Hope activity” was made. 7th Session: The post-test were made at this session. 8th Session: Their improvement were displayed them. As a result, the program was useful for adolescents. In the future this program could be used in making goals for adolescents.
Positive Psychotherapy Compherensive Guidance Goal Adolescent
Bu çalışmanın amacı, ergenlerin yaşam boyu
amaçlar oluşturmalarına yardımcı olacak bir program
geliştirmektir. Amaçları genişletme programının iki
aşaması vardır: Birinci aşamada, toplam 205 ergenle
“Pozitif Psikoterapi’ye Dayalı Amaçlar Ölçeği” geliştirilmiştir.
Araştırmanın ikinci aşaması, tek grup ön-test
son-test deneysel deseninde yürütülmüştür. İkinci
aşama, meslek lisesine devam eden dokuzuncu sınıf
öğrencilerinden 20 kişi ile gerçekleştirilmiştir. Program,
45 dakikalık 8 oturumda yürütülmüştür. Süreç: I.
Oturum: Ön-test uygulanmıştır. Bu bağlamda, huzurevinde
yaşayan bireylerle mülakat yapmaları ödev
olarak verilmiştir. II. Oturum: Ergenlerin mülakat sonucunda
neler yaşadıkları ve neler hissettikleri, onlarla
bireysel olarak sınıf ortamında paylaşılmıştır.
Ergenlerden dört alanda yaşam boyu amaç edinmeleri
istenmiştir. III. Oturum: Ergenlerden daha önce
istenen ödevler toplanmıştır. Sınıf içerisinde, hazırlanan
amaç tabloları sunulmuştur. IV. Oturum:
Ergenlerden, amaçlarını gerçekleştirdikleri bir yaşamı
içeren “cenaze mektupları”nı yazmaları istenmiştir.
Yazılan mektuplar toplanmış ve değerlendirilmiştir. V.
Oturum: Acı-haz etkinliği gerçekleştirilmiştir. VI.
Oturum: Amaçlarla ilgili film izletilmiştir. VII. Oturum:
Programı değerlendirmek amacıyla son-test uygulaması
yapılmıştır. VIII. Oturum: Değerlendirme sonuçları,
ergenlerle paylaşılmıştır. Yapılan son-test çalışmasına
göre program, ergenlerin ihtiyaçlarını gidermiştir.
Programın ergenlerin amaç belirlemelerinde
kullanılabileceği sonucuna varılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mart 2010 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2010 Sayı: 20 |