Bu araştırmanın amacı, ortaöğretim düzeyinde spor eğitimi hizmeti veren kurumlarda çalışan idareci ve öğretmenlerin kurumlarına karşı örgütsel bağlılık seviyelerini belirlemektir. Araştırma grubunun görüşlerini belirlemek amacıyla, Güçlü (2006)’nün yapmış olduğu çalışmadan da yararlanarak araştırmacılar tarafından geliştirilmiş olan anket formu kullanılmıştır. Verilerin analizinde, iki bağımsız grup ortalamaları arasındaki karşılaştırmalarda t-testi, ikiden fazla grup ortalamalarının analizinde ise tek yönlü varyans analizi (ANOVA) uygulanmıştır. Gruplar arasındaki farkın kaynağını bulmak için LSD testi kullanılmıştır. Anketin Cronbach-Alpha iç tutarlılık katsayısı 0.720 bulunmuştur. Araştırma grubunun, anketteki ifadelere verdikleri cevaplar genelde olumlu yöndedir. Araştırma sonucunda, idareci ve öğretmenlerin çalıştıkları kurumlarına karşı yaş, mesleki kıdem, hizmet süresi ve görev unvanı yönünden istatistiksel olarak anlamlı farklılık tespit edilmiştir. Ayrıca araştırma grubunun, çalıştıkları kurumlarına karşı örgütsel bağlılıklarının olumlu bir seviyede olmasından dolayı mesleklerine ve çalıştıkları kurumlara bağlı oldukları sonucuna ulaşılmıştır
Spor eğitimi veren kurumlar örgütsel bağlılık idareci öğretmenler
The aim of this study is to explore the organisational commitment level of managers and teachers working at sports high schools in secondary education. Data were collected via a questionnaire devised by the researchers based upon Güçlü’s work (2006) . A t-Test was used to compare the means of two independent groups and one way ANOVA to compare the means of more than two groups. To find the differences between the groups, a LSD test was used. The Cronbach’s Alpha value of the questionnaire was computed as 0.720. The responds to the items in the questionnaire were generally positive. As a result, statistically significant differences were found in terms of age, seniority, tenure, and the title among teachers and managers towards their institutions. Also, it was concluded that they were loyal to their institutions as their level of organisational commitment was positive
Sports education institutions organisational commitment manager teachers
Diğer ID | JA45FD98JZ |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Nisan 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 |