BibTex RIS Kaynak Göster

Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu öğrencilerinin akademik sahtekarlık eğilim düzeylerinin değerlendirilmesi

Yıl 2013, , 131 - 138, 01.08.2013
https://doi.org/10.1501/Sporm_0000000246

Öz

Bu çalışmanın amacı Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokullarında öğrenim gören öğrencilerin akademik sahtekarlık eğilim düzeylerinin değerlendirilmesidir. Araştırma kapsamında 348 Erkek 110 Bayan toplam 458 Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu öğrencisi yer almıştır. Veri toplama aracı olarak Eminoğlu (2008) tarafından geliştirilen Akademik Sahtekarlık Eğilimi Ölçeği kullanılmıştır. Ölçekte toplam 22 madde bulunmaktadır. Katılımcılardan geri dönen anketlere hangi istatiksel analiz yönteminin kullanılmasına karar vermek amacı ile Kolmogorov Smirnov normallik testi uygulanmış ve değişkenlerin normal dağılım göstermedikleri görülmüştür (p<0,05). Bu nedenle değişkenlerin analizlerinde parametrik olmayan Mann Whitney-U ve Kruskal Wallis testlerinin kullanılmasına karar verilmiştir. Sonuç olarak katılımcıların spor yapma durumuna göre akademik sahtekarlık eğilim düzeylerinde anlamlı bir farklılık tespit edilmezken (p>0,05) ; katılımcıların cinsiyetlerine, yaşlarına, bölümlerine, sınıflarına ve refah düzeylerine göre yapılan analizlerde anlamlı farklılıklar ortaya çıkmıştır (p<0,05)

Kaynakça

  • Ikupa, J.C.B. ‘’Causes and cure of examination malpractises’’, The Business Adminstrator, 38-39, 1997.
  • Eminoğlu, E. ‘’Üniversite Öğrencilerinin Akademik Sahtekârlık Eğilimlerinin Ölçülmesine Yönelik Bir Ölçek Geliştirme Çalışması’’ Yayınlanmamış Yük- sek Lisans Tezi. Sosyal Bilimler Enstitüsü, Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Bolu, 2008.
  • Oğuzkan, A. F. ‘’Eğitim Terimleri Sözlüğü’’ Anka- ra: Türk Dil Kurumu Yayınları, 1981.
  • Odabaşı, H. F., Birinci, G., Kılıçer, K., Şahin, M.C., Akbulut, Y., Şendağ, S. ‘’Bilgi İletişim Teknolojile- ri ve İnternet’le Kolaylaşan Akademik Usulsüz- lük’’, Sosyal Bilimler Dergisi/1, 2007.
  • Stephens, J. M. ‘’Beyond reasoning: The role of moral identities, socio moral regulation and social context in academic cheating among high school adolescents’’, Paper presented at the annual meeting of the American Educational Research Association, San Diego, CA, 2004.
  • Uzun E., Karakuş T., Kurşun E., Karaaslan H. ‘’Öğrenci Gözüyle Aşırma (İntihal): Neden ve Çö- züm Önerileri’’ Akademik Bilişim’07 - IX. Aka- demik Bilişim Konferansı Bildirileri, Dumlupınar Üniversitesi, Kütahya, 2007.
  • Baloğlu, N. ‘’Etkili Sınıf Yönetimi’’ Ankara: Baran Matbaası, 2001.
  • Whitley, B. "Factors Associated With Cheating Among College Students: A Review", Research in Higher Education, vol. 39, sayfa: 235–274, 1998.
  • Tan S. ‘’Kopya çekmeyi önleme tedbirleri’’ Egitim ve Bilim, 122 (26): s. 32- 40, 2002.
  • Ünlü, H., Eroğlu C. ‘’Beden Eğitimi Öğretmen Adaylarının Kopya Çekmeye Yönelik Tutumları’’, Spormetre Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, X (3) 101-106, 2012.
  • Anderman, E. M., Murdock, T. B. ‘’The Psychology of Academic Cheating’’, Elsevier Academic Press. Google eBook. 347, 2007.
  • Borg M. G. ‘’Secondary school teachers' perception of pupils' undesirable behaviours’’, British Journal of Educational Psychology, 68, 67-79, 1998.
  • Çankaya, İ. ve Çanakçı H. ‘’Sınıf Öğretmenlerinin Karşılaştıkları İstenmeyen Öğrenci Davranışları ve Bu Davranışlarla Başa Çıkma Yolları’’, Electronic Turkish Studies, 6 (2) 307-31,2011.
  • Bozdoğan, A. E., Öztürk, Ç. ‘’Öğretmen Adayları Neden Kopya Çeker?’’, İlköğretim Online, 7(1), 141-149, 2008.
  • Grimes, P. W. ‘’Dishonesty in academics and business: A cross-cultural evaluation of student attitudes’’, Journal of Business Ethics, 49(3), 273- 290, 2004.
  • Lin, C. S., Wen, L. M. ‘’Academic dishonesty in higher education-a nationwide study in Taiwan. Higher Education’’ 54, 85-97, 2007
  • Dirik, M.Z. "Türk Eğitim Sisteminde Sınavlarda Kopya Sorunu", Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakül- tesi Dergisi, cilt XI, sayı 1, ss. 235-249, 1999.
  • Murdock, T .B., Stephens, J. M. ‘’Is cheating wrong? Students' reasoning about academic dishonesty’’, Psychological perspectives academic cheating (pp. 229-253). Burlington, MA: Elsevier, 2007. on
  • Ceritoğlu, F. ‘’Fikir Ve Sanat Eserleri Hukukunda İntihal Ve Esinlenme’’ Yayınlanmamış Yüksek Li- sans Tezi. Sosyal Bilimler Enstitüsü, Marmara Üni- versitesi, İstanbul,2008.
  • Isserman, M. ‘’Plagiarism: A lie of the Mind’’, Chronicle of Higher Education, 49 (34), B 12, 2003
  • Küçüktepe E. S., Küçüktepe C. ‘’Tarih Öğretmeni Adaylarının Kopya Çekme Eğilimlerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi’’ Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi Dergisi Sayı 17 (2012-1), 115-125. 2012.
  • Brown, B. S., Weible, R. ‘’Changes in academic dishonesty among MIS majors between 1999 and 2004’’, Journal of Computing in Higher Education, 18(1), 116-134, 2006.
  • Chapman, K. J., Davis, R., Toy, D., Wright, L. ‘’Academic integrity in the business school environment: I'll get by with a little help from my friends’’, Journal of Marketing Education, 26, 236- 249, 2004.
  • Ersoy, A., Özden M. ‘’Öğretmen Adaylarının Ödevlerinde İnternetten İntihal Yapmalarında Öğre- tim Elemanının Rolüne İlişkin Görüşleri’’ İlköğre- tim Online, 10(2), 608-619, 2011.
  • Kaymakcan, R. ‘’İlahiyat Öğrencilerinin Kopya Çekmeye Karşı Yaklaşımları’’, Sakarya Üniversite- si İlahiyat Fakültesi Dergisi 5, 2012.

EVALUATION OF ACADEMIC DISHONESTY LEVEL OF STUDENTS STUDYING AT SCHOOL OF PHYSICAL EDUCATION AND SPORTS

Yıl 2013, , 131 - 138, 01.08.2013
https://doi.org/10.1501/Sporm_0000000246

Öz

The aim of this study is to evaluate the dishonesty levels of students studying at School of Physical Education and Sports. Totally, 458 students (348 male, 110 female) participated in this research. Data was gathered through Academic Dishonesty Tendency Scale which was developed by Eminoğlu (2008). The scale has 22 items. Questionnaires were answered by the participants. Kolmogorov Smirnov normality test, Mann Whitney-U and Kruskal Wallis tests were used. According to the results, it was statistically determined that there were not significant differences on practising situation (p>0,05); but there were significant differences by gender, age, department they studied, year of study and level of welfare (p<0,05)

Kaynakça

  • Ikupa, J.C.B. ‘’Causes and cure of examination malpractises’’, The Business Adminstrator, 38-39, 1997.
  • Eminoğlu, E. ‘’Üniversite Öğrencilerinin Akademik Sahtekârlık Eğilimlerinin Ölçülmesine Yönelik Bir Ölçek Geliştirme Çalışması’’ Yayınlanmamış Yük- sek Lisans Tezi. Sosyal Bilimler Enstitüsü, Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Bolu, 2008.
  • Oğuzkan, A. F. ‘’Eğitim Terimleri Sözlüğü’’ Anka- ra: Türk Dil Kurumu Yayınları, 1981.
  • Odabaşı, H. F., Birinci, G., Kılıçer, K., Şahin, M.C., Akbulut, Y., Şendağ, S. ‘’Bilgi İletişim Teknolojile- ri ve İnternet’le Kolaylaşan Akademik Usulsüz- lük’’, Sosyal Bilimler Dergisi/1, 2007.
  • Stephens, J. M. ‘’Beyond reasoning: The role of moral identities, socio moral regulation and social context in academic cheating among high school adolescents’’, Paper presented at the annual meeting of the American Educational Research Association, San Diego, CA, 2004.
  • Uzun E., Karakuş T., Kurşun E., Karaaslan H. ‘’Öğrenci Gözüyle Aşırma (İntihal): Neden ve Çö- züm Önerileri’’ Akademik Bilişim’07 - IX. Aka- demik Bilişim Konferansı Bildirileri, Dumlupınar Üniversitesi, Kütahya, 2007.
  • Baloğlu, N. ‘’Etkili Sınıf Yönetimi’’ Ankara: Baran Matbaası, 2001.
  • Whitley, B. "Factors Associated With Cheating Among College Students: A Review", Research in Higher Education, vol. 39, sayfa: 235–274, 1998.
  • Tan S. ‘’Kopya çekmeyi önleme tedbirleri’’ Egitim ve Bilim, 122 (26): s. 32- 40, 2002.
  • Ünlü, H., Eroğlu C. ‘’Beden Eğitimi Öğretmen Adaylarının Kopya Çekmeye Yönelik Tutumları’’, Spormetre Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, X (3) 101-106, 2012.
  • Anderman, E. M., Murdock, T. B. ‘’The Psychology of Academic Cheating’’, Elsevier Academic Press. Google eBook. 347, 2007.
  • Borg M. G. ‘’Secondary school teachers' perception of pupils' undesirable behaviours’’, British Journal of Educational Psychology, 68, 67-79, 1998.
  • Çankaya, İ. ve Çanakçı H. ‘’Sınıf Öğretmenlerinin Karşılaştıkları İstenmeyen Öğrenci Davranışları ve Bu Davranışlarla Başa Çıkma Yolları’’, Electronic Turkish Studies, 6 (2) 307-31,2011.
  • Bozdoğan, A. E., Öztürk, Ç. ‘’Öğretmen Adayları Neden Kopya Çeker?’’, İlköğretim Online, 7(1), 141-149, 2008.
  • Grimes, P. W. ‘’Dishonesty in academics and business: A cross-cultural evaluation of student attitudes’’, Journal of Business Ethics, 49(3), 273- 290, 2004.
  • Lin, C. S., Wen, L. M. ‘’Academic dishonesty in higher education-a nationwide study in Taiwan. Higher Education’’ 54, 85-97, 2007
  • Dirik, M.Z. "Türk Eğitim Sisteminde Sınavlarda Kopya Sorunu", Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakül- tesi Dergisi, cilt XI, sayı 1, ss. 235-249, 1999.
  • Murdock, T .B., Stephens, J. M. ‘’Is cheating wrong? Students' reasoning about academic dishonesty’’, Psychological perspectives academic cheating (pp. 229-253). Burlington, MA: Elsevier, 2007. on
  • Ceritoğlu, F. ‘’Fikir Ve Sanat Eserleri Hukukunda İntihal Ve Esinlenme’’ Yayınlanmamış Yüksek Li- sans Tezi. Sosyal Bilimler Enstitüsü, Marmara Üni- versitesi, İstanbul,2008.
  • Isserman, M. ‘’Plagiarism: A lie of the Mind’’, Chronicle of Higher Education, 49 (34), B 12, 2003
  • Küçüktepe E. S., Küçüktepe C. ‘’Tarih Öğretmeni Adaylarının Kopya Çekme Eğilimlerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi’’ Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi Dergisi Sayı 17 (2012-1), 115-125. 2012.
  • Brown, B. S., Weible, R. ‘’Changes in academic dishonesty among MIS majors between 1999 and 2004’’, Journal of Computing in Higher Education, 18(1), 116-134, 2006.
  • Chapman, K. J., Davis, R., Toy, D., Wright, L. ‘’Academic integrity in the business school environment: I'll get by with a little help from my friends’’, Journal of Marketing Education, 26, 236- 249, 2004.
  • Ersoy, A., Özden M. ‘’Öğretmen Adaylarının Ödevlerinde İnternetten İntihal Yapmalarında Öğre- tim Elemanının Rolüne İlişkin Görüşleri’’ İlköğre- tim Online, 10(2), 608-619, 2011.
  • Kaymakcan, R. ‘’İlahiyat Öğrencilerinin Kopya Çekmeye Karşı Yaklaşımları’’, Sakarya Üniversite- si İlahiyat Fakültesi Dergisi 5, 2012.
Toplam 25 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA66KH63UM
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Osman Gümüşgül Bu kişi benim

Ümit Doğan Üstün Bu kişi benim

Utku Işık Bu kişi benim

Duygu H. Demirel Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ağustos 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2013

Kaynak Göster

APA Gümüşgül, O., Üstün, Ü. D., Işık, U., Demirel, D. H. (2013). Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu öğrencilerinin akademik sahtekarlık eğilim düzeylerinin değerlendirilmesi. SPORMETRE Beden Eğitimi Ve Spor Bilimleri Dergisi, 11(2), 131-138. https://doi.org/10.1501/Sporm_0000000246

Flag Counter