İnsanları diğer canlılardan ayıran en büyük özelliklerinden biri elde ettikleri bilgi ve birikimleri, eğitim ve öğretim yoluyla yeni nesillere aktarmalarıdır. Yaşamakta olduğumuz “bilgi çağında” bilginin hızla artması, iletişim olanaklarının çoğalması ve teknolojinin yaygınlaşması sonucunda toplumlar, insanlarda geliştirmek istedikleri özelliklere göre eğitim programlarını sürekli geliştirip değiştirmektedir. Milli Eğitim Bakanlığı, bu ihtiyaçtan hareketle 2006-2007 eğitim yılında “İlköğretim Beden Eğitimi (1-8. Sınıflar)” Dersi Öğretim Programını yapılandırmacı yaklaşımı esas alarak yeniden düzenlemiş uygulamaya geçirmiştir. Bu çalışmanın amacı, yapılandırmacı yaklaşımı esas alan beden eğitimi öğretim programının uygulanabilme koşulları ve program ile ilgili eğitim gereksinimi açısından beden eğitimi öğretmenlerinin görüşlerinin değerlendirilmesidir. Araştırmanın çalışma grubunu 133 beden eğitimi öğretmeni oluşturmuştur. Veriler “Beden eğitimi programı değerlendirme anketi” aracılığı ile toplanmıştır. Elde edilen veriler SPSS 11. paket programı kullanılarak betimsel istatistik olarak ifade edilmiştir. Sonuç olarak; davranışçı eğitim sisteminden gelen beden eğitimi öğretmenlerinin, yapılandırmacı yaklaşımla hazırlanan beden eğitimi öğretim programını özümseyemedikleri, buna karşılık, program ile ilgili eğitim gereksinimi duymadıkları saptanmıştır. Ayrıca öğretmenler, uygulama açısından sınıf mevcutlarının uygun olmayışı, ders saati, araç-gereç ve tesislerin yetersiz olması nedeni ile bu programın uygulanmadığını belirtmişlerdir
İlköğretim Beden Eğitimi Öğretim Programı Yapılandırmacı Yaklaşım
One of the biggest features that separate mankind from other living beings is to transfer their accumulation and knowledge to newer generations through education and training. In times of The Information age which we live, as results of rapid increase of knowledge, increase in ways of communication and prevalence of technology, societies continuously alter and improve their education programs as a result of their need to improve certain features in humans. In 2006-2007 educational years, the Ministry of Education, out of this need, applies the educational program for Elementary Physical Education (1.-8. Grades) based on Constructive Approach. The aim of this research is to evaluate opinions of physical education teachers and to evaluate the feasibility of physical education program that is based on Constructive approach. 133 physical education teachers consisted of the study group of this research.Data is collected through “Physical Education Program Evaluation Poll”. The data has been expressed visually through SPSS 11. Pack Program. Consequently, it is found out those physical education teachers who come out of behaviorist educational system can not adapt to physical education programs which is made through Constructive Approach. Also, the teachers express that due to inconveniency of class populations, lesson timing, tools and equipments and inadequacy of certain establishments, they can not put this program into practice
Elementary School Physical Education Studies Curriculum Constructive Approach
Diğer ID | JA62KV38FN |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2011 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2011 |