Bu
çalışmanın amacı; üniversite öğrencilerinin fiziksel aktivite yapma durumlarına
göre zaman yönetimi ve fiziksel aktivite yapan üniversite öğrencilerinin
cinsiyete göre zaman yönetim becerilerinin araştırılmasıdır. Bu araştırmanın örneklem grubu 188’i kadın, 193‘ü
erkek olmak
üzere toplamda 381 öğrenciden oluşmaktadır. Araştırmaya katılan bireylere,
araştırmacı tarafından hazırlanan “Genel Bilgi Formu” ve Britton ve Tesser
(1991) tarafından geliştirilen ve Türkçe geçerlilik ve güvenilirliği Alay ve
Koçak (2002) tarafından yapılan Zaman yönetimi envanteri uygulanmıştır. Verilerin
analizinde, tanımlayıcı istatistikler ve T testi kullanılmıştır. Çalışma sonucunda,
üniversite öğrencilerin zaman yönetimi envanterinin zaman planlama [t(379)=7.23,
p<.05], zaman tutumları [t(379)=7.23, p<.05] ve zaman harcattırıcılar alt
ölçeklerinde [t(379)=2.20, p<.05] ve toplam puanında [t (379)=8.07,
p<.05], fiziksel aktivite yapan öğrenciler lehine anlamlı bir fark olduğu
tespit edilmiştir. Fiziksel aktive yapan üniversite öğrencilerinin zaman
planlaması [T(192)=1.80, p>.05], zaman tutumu [T(192)=0.43, p>.05], zaman
harcattırıcılar alt ölçeklerinde [T(192)= -0.65, p>.05] ve toplam puanlarında
[T(192)=1.33, p>.05] cinsiyete göre anlamlı bir fark olmadığı
belirlenmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Spor Hekimliği |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Eylül 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 |