Bu
araştırmanın amacı Kiphard ve Schilling (1974) tarafından geliştirilen ve 2007
yılında tekrar modernizasyonu yapılan 5-14 yaş çocuklar için motor
koordinasyonu ölçen KTK: Körperkoardinations Test für Kinder (Çocuk Beden
Koordinasyon) testinin Türk çocukları örneklemi için geçerlik ve güvenirliğinin
değerlendirilmesidir. Örneklem grubu Trabzon ili Akçaabat ilçesinde yer alan
202 (86 kız, 116 erkek; x̄ =12,27 yaş) ortaokul öğrencisinden oluşmaktadır. Nicel
yöntem çerçevesinde yürütülen araştırmada literatürdeki ismi KTK olarak bilinen
Çocuk Beden Koordinasyon testi kullanılmıştır. Testinin Türk çocukları için
geçerlik ve güvenirlik değerlendirilmesinin yapılmış olduğu bu araştırmada,
geçerlik değerlendirmesi için yapı geçerliği ve içerik geçerliği; güvenirlik
değerlendirmesi için test-tekrar test güvenirliği ile alt ve üst %27’ lik
grupların madde analizleri vasıtasıyla ayırt edicilik indekslerinin
hesaplanması yöntemleri kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen verilerin
analizi için IBM SPSS 21 ve AMOS 20 istatistik paket programları
kullanılmıştır. Verilerin değerlendirilmesinde geçerlik için Lawshe Tekniği ile
kapsam geçerliği indeksi, alt test korelasyon, eşzaman geçerliği ve doğrulayıcı
faktör analizi işlemleri; güvenirlik için ise pearson korelasyon analizi
vasıtasıyla ayırt edicilik indeksi ve test tekrar test yöntemleri
kullanılmıştır. DFA faktör yapısının değerleri χ2/sd, GFI, AGFI, CFI, RMSA ve
IFI uyum indeksleri ile incelenmiştir. Analiz sonuçlarına göre; KTK testinin
Türk ortaokul öğrencileri örneklemi açısından geçerlik ve güvenirlik
değerlerinin kabul edilebilir düzeyde olduğu gözlenmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Aralık 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 16 Sayı: 4 |