Bu çalışmada, II. Meşrutiyet döneminde beden eğitimi uygulamalarının öğretim kurumlarındaki yansımaları, kullanılan tesis ve malzemeler ile dönüştürme enstrümanı olarak görülen yayın faaliyetlerinde ortaya çıkan çağdaş dönüşümlerin belirlenmesi ve değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Nitel araştırma yaklaşımının bir türü olan doküman incelemesi yönteminin kullanıldığı bu çalışma, döneme ait ana kaynaklara dayandırılmıştır. Araştırmada elde edilen bulgulara göre; beden eğitimi alanına pedagojik, Sosyal Darwinist, paramiliter ve biyo-politik bir anlam yüklenerek, beden eğitimi derslerinin dönemin koşullarına uygun olarak neredeyse tüm öğretim kurumlarının müfredatlarında yer aldığı, tesisleşme alanında ve ders aletlerinde İsveç jimnastiğine uygun dönüşümlerin yaşandığı bu dönemde, okullarda ve okul dışında yürütülen yaygınlaştırma çabaları yayınlanan süreli eserler ile telif ve tercüme kitaplarda hayat bulmuştur. Sonuç olarak, beden eğitimi alanında II. Meşrutiyet öncesinde sınırlı sayıda yürütülen çabalar, tüm güçlüklere rağmen II. Meşrutiyet döneminde yerini niceliksel ve niteliksel olarak çağdaş bir anlayışa bırakmış, böylece Cumhuriyet döneminde gerçekleştirilecek yeni reformların altyapısı da hazırlanmıştır
Beden eğitimi çağdaşlaşma jimnastik meşrutiyet Osmanlı Devleti
This study aims to examine the reflections of physical education practices on educational institutions, sports facilities and equipment utilized, and the modern transformations seen in the publishing activities which were considered as an instrument for transformation. The study, adopting Document Analysis Method which is a kind of qualitative research approach, is based on the primary sources of the aforementioned period. According to the findings, physical education courses, to which pedagogical, paramilitary and bio-political meanings are attributed, had taken place in the curriculum of all schools. In the same period, sports facilities and gymnastics equipment were made suitable for Swedish gymnastics practices. Besides, periodicals and translated works were published in order to encourage physical training in and outside of schools. To conclude, contrary to pre - II. Constitutional Period in which very few studies had been conducted; many studies in contemporary approach in quantitative and qualitative manner had been conducted in the field of physical education despite the difficulties faced in II. Constitutional Period, thus establishing the substructure for the new reforms to be made in the Republican Period
Constitutional period gymnastics modernization Ottoman Empire physical education
Diğer ID | JA45EK92FE |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Nisan 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 14 Sayı: 1 |