Bu araştırma, gençlik kamplarında görev yapacak olan gençlik kampı lider adaylarının duygusal zeka düzeylerinin iletişim becerisi düzeyleri ile karşılaştırılmasını ve yaş, cinsiyet, mezun olunan ortaöğretim kurumu türü, lisans öğrenimi türü gibi değişkenler açısından incelenmesini amaçlamaktadır. Araştırmaya gençlik kampı lider yetiştirme kurslarına dört dönem halinde katılan 147 kursiyer katılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak Duygusal Zeka Ölçeği ve İletişim Becerileri Değerlendirme Ölçeği kullanılmıştır. Yapılan istatistiksel analizler sonucunda gençlik kampları lider adaylarının duygusal zeka ve iletişim becerileri düzeylerinin olumlu yönde ilişkili olduğu belirlenmiş olup yaşla birlikte duygusal zeka düzeylerinin de arttığı saptanmıştır. Ayrıca cinsiyet, mezun olunan ortaöğretim kurumu türü ve lisans öğrenimi türü açısından duygusal zeka düzeyi ve iletişim becerileri algı düzeyinde anlamlı bir farklılığa rastlanmamıştır
This research aims to compare the youth camp leader candidates’ level of emotional intelligence with their communication skills and examine the variances such as age, gender, type of secondary school and type of undergraduate education. 147 trainees, who attended the training course for youth camp leaders for 4 periods took part in this research. Emotional Intelligence Scale and Evaluation of Communication Skills Scale were applied as data collection tools and results of the analysis indicate that there is a positive correlation between the emotional intelligence and the communication skills of youth camp leader candidates. In addition, it has been concluded that emotional intelligence level increases with age. No statistically significant difference was found between the levels of emotional intelligence and perception of communication skills regarding to gender, type of secondary school and type of undergraduate education
Youth camps leadership emotional intelligence communication skill
Diğer ID | JA96EJ62BZ |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Nisan 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Cilt: 12 Sayı: 1 |