Loading [a11y]/accessibility-menu.js
BibTex RIS Kaynak Göster

GENÇLİK MERKEZLERİNE ÜYE GENÇLERİN TEMSİLCİLERİNİN PROBLEM ÇÖZME BECERİLERİNİN ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLER AÇISINDAN KARŞILAŞTIRILMASI

Yıl 2011, Cilt: 9 Sayı: 2, 71 - 80, 01.06.2011
https://doi.org/10.1501/Sporm_0000000202

Öz

Bu araştırmanın amacı, Türkiye’deki Gençlik Merkezleri’ne üye gençlerin temsilcilerinin problem çözme becerilerinin çeşitli değişkenler bakımından incelenmesidir. Araştırmanın evrenini Türkiye’deki 135 Gençlik Merkezi’ne üye gençlerin temsilcisi 19.73±2.20 yaş ortalamasına sahip 95 öğrenci oluşturmakta, örneklemini ise bu öğrenciler arasından 78 gönüllü genç temsil etmektedir. Araştırmada Hepner ve Peterson (1982) tarafından geliştirilen, Türkçe’ye uyarlaması ise Şahin, Şahin ve Heppner (1993) tarafından yapılan Problem Çözme Envanteri (PÇE) kullanılmıştır. Envanter, bireyin depresyon, diğer kişilerle ilişkiler, meslek seçme v.b. kişisel, sosyal problemleri çözme becerisini nasıl algıladığını ve değerlendirdiğini, ayrıca problem çözmedeki kendine güvenini, bireyin gerçek problem çözme yeteneğini değil, problem çözme becerisini nasıl algıladığını ve değerlendirdiğini ölçmektedir. Temsilci gençlerin problem çözme becerilerinin ölçümünde iki bölümden oluşan bir anket uygulanmıştır. İlk bölüm, öğrencilerin demografik bilgilerinden oluşmaktadır. İkinci bölümde ise, 35 maddeden oluşan ve problem çözme becerilerini ölçen likert tipi ölçek kullanılmıştır. Anketin güvenilirlik katsayısı α=.809 olarak bulunmuştur. Araştırmada, istatistiksel verileri elde etmek için frekans, t- Testi ve Anova Testi T ve parametrik olmayan değerler için Kruskal Wallis testi uygulanmıştır. Anlamlılık için ise 0.05 anlamlılık düzeyi seçilmiştir. Araştırmanın sonucunda, öğrencilerin cinsiyetleri ile envanterin aceleci yaklaşım alt boyutunda, okudukları okul türü ile kaçıngan ve kendine güvenli yaklaşım alt boyutlarında, aile gelir durumu ile aceleci yaklaşım alt boyutunda, spor yapma durumu ile düşünen, kaçıngan ve planlı yaklaşım alt boyutlarında anlamlı farklılık tespit edilmiştir. Öğrencilerin yaşları ve temsil ettikleri bölge değişkenine göre envanter alt boyutlarında anlamlı bir farklılık tespit edilmemiştir. Sonuç olarak, Gençlik Merkezleri’ne üye gençlerin temsilcilerinin yaş ve bölge değişkenine göre problem çözme becerilerinde anlamlı farklılık olmadığı tespit edilmiştir. Cinsiyet, öğrenim durumu, gelir ve spor yapma değişkenlerine göre problem çözme becerilerinin anlamlı farklılık gösterdiği tespit edilmiştir

Kaynakça

  • Karabulut, EO., Beden Eğitimi ve Spor Öğretmeliği Bölümü Öğrencilerinin Problem Çözme Becerileri ile Kişilik Özelliklerinin Bazı Değişkenler Bakımından Belirlenmesi ve Karşılaştırılması, G.Ü. Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Doktora Tezi, Ankara, 2009.
  • D’Zurilla, TJ., Nezu, M., Development and Preliminary Evaluation of The Social Problem Solving, Psychological Assessment: A Journal of Consulting and Clinical Psychology, 2 (2), pp. 156-163. 1990.
  • Başaran, İE., Eğitim Yönetimi, Kadıoğlu Matbaası, Ankara, 1999.
  • Ağır, M., Üniversite Öğrencilerinin Bilişsel Çarpıtma Düzeyleri ile Problem Çözme Becerileri ve Umutsuzluk Düzeyleri Arasındaki İlişki, İstanbul Üniversitesi, Doktora Tezi, İstanbul, 2007.
  • Basmacı, S., Üniversite Öğrencilerinin Problem Çözme Becerilerini Algılamalarının Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi, İnönü Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, Malatya, 1998.
  • Gülşen, D., Farklı Lig Düzeyinde Oynayan Futbolcuların Oynadıkları Mevkilere, Öğrenim Durumu ve Spor Yaşlarına Göre Problem Çözme Becerilerinin İncelenmesi, Çukurova Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Yüksek Lisans Tezi, Adana, 2008.
  • Öztürk, E. , Ayvaz, A. İlköğretim 5. Sınıf Öğrencilerinin Problem Çözme Becerilerine Yönelik Algı Düzeyleri ile Türkçe, Matematik, Sosyal Bilgiler, Fen ve Teknoloji, Derslerindeki Başarıları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi”, 9. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu (20- 22 Mayıs 2010), Elazığ, 738-742, 2010.
  • Sezen,G., Paliç,G., 2nd International Conference on New Trends in Education and Their Implications 27-29 April, Antalya-Turkey 2011
  • Polat, RH. Sınıf Öğretmenliği Öğrencilerinin Bazı Sosyo-Demografik Özellikleri ve Düşünme İhtiyacına Göre Problem Çözme Becerilerinin İncelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Çukurova Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Adana, 2008.
  • Korkmaz ,A., Yüksek Öğretim Gençliğinin Problemleri, http://yayim.meb.gov.tr/dergiler/145/korkmaz.htm,erişim tarihi:22.05.2009 Okundu.
  • Özgüven, İE., Üniversite Öğrencilerinin Sorunları ve Başetme Yolları Hacettepe Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 7,s: 5–13. 1992.
  • Gençlik Hizmetleri Dairesi Başkanlığı., http://www.ghdb.gov.tr/genel-bilgi-ve-sube-mudurlukleri/vizyon-misyon.html.ak İncelenmesi, Selçuk Üniversitesi, Yüksek Lisans Tezi, Konya, 2010.
  • Heppner, PP., Peterson, C.,The Development and Implication of a Personal Problem- Solving Inventory, Journal of Counseling Psychology, 29 (1),pp. 66–75, 1982.
  • Şahin, N., Şahin, NH., Heppner, PP.,Psychometric Properties Of The Problem Solving İnventory İn a Group of Turkish University Students, Cognative Therapy and Research, 17 (4), pp.379–396, 1993.
  • Ferah, D., Kara Harp Okulu Öğrencilerinin Problem Çözme Becerilerini Algılamalarının ve Problem Çözme Yaklaşım Biçimlerinin Cinsiyet, Sınıf, Akademik Başarı ve Liderlik Yapma Açısından İncelenmesi, Hacettepe Üniversitesi, Yüksek Lisans Tezi, Ankara, 2000.
  • Savaşır, I., Şahin, NH., Bilişsel ve Davranışçı Terapilerde Değerlendirme: Sık Kullanılan Ölçekler Türk Psikologlar Derneği Yayınları, Ankara, 1997.
  • Barut, Y., Yılmaz, M., Beden Eğitimi ve Spor Bölümüne ve Eğitim Fakültesine Devam Eden Öğrencilerin Problem Çözme Becerilerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi, Uluslararası 1. Spor Bilimleri Kongresi Bildiriler Kitabı, Ankara, 2000.
  • Katkat, D., Öğretmen Adaylarının Problem Çözme Becerilerinin Çeşitli Değişkenler Bakımından Karşılaştırılması, Atatürk Üniversitesi, Yüksek Lisans Tezi, Erzurum, 2001.
  • İnce, G., Şen, C., Adana İlinde Deplasmanlı Ligde Basketbol Oynayan Sporcuların Problem Çözme Becerilerinin Belirlenmesi, Ankara Üniversitesi Spormetre Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 4 (1), s: 5–10, 2006
  • Taylan, S., Heppner’in Problem Çözme Envanterinin Uygulama, Güvenlik ve Geçerlilik Çalışmaları, Ankara Üniversitesi, Yüksek Lisans Tezi, Ankara, 1990.
  • Tümkaya, S., İflazoğlu, A., Çukurova Üniversitesi Sınıf Öğretmenliği Öğrencilerinin Otomatik Düşünce ve Problem Çözme Düzeylerinin Bazı Sosyo- Demografik Değişkenlere Göre İncelenmesi, Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 6 (6),s: 143– 158, 2000.
  • Tanrıkulu, T., Yetiştirme Yurtlarında ve Aile Ortamında Yaşayan Ergenlerin Bilişsel Yapıları (Olumsuz Otomatik Düşünceler) ve Problem Çözme Becerileri Açısından İncelenmesi, Marmara Üniversitesi, Yüksek Lisans Tezi, İstanbul, 2002.
  • Saygılı, H., Problem Çözme Becerisi İle Sosyal ve Kişisel Uyum Arasındaki İlişkinin İncelenmesi, Atatürk Üniversitesi, Yüksek Lisans Tezi, Erzurum, 2000.
  • Türkçapar, Ü., Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu Öğrencileri ile Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Strese Karşı Problem Çözme Becerilerinin Karşılaştırılması, Gazi Üniversitesi, Yüksek Lisans Tezi, Ankara, 2007.
  • Thornton S., Çocuklar Problem Çözüyor, Gendaş Yayınları, İstanbul, s: 82-118-149. 1998.
  • Şahin, Z., Çocukların Psiko-Sosyal Temelli Problem Çözme Becerisinin Çeşitli Değişkenler Açısından Karşılaştırmalı Olarak İncelenmesi. Selçuk Üniv., Yüksek Lisans Tezi, Konya, 1999.
  • Sonmaz, S., Problem Çözme Becerisi ile Yaratıcılık Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Marmara Üniv. Doktora Tezi, İstanbul, 2002.
  • Çam, S., Öğretmen Adaylarının Ego Durumları İle Problem Çözme Becerisi Algısı İlişkisinin İncelenmesi, Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi, 6, s: 37–42. 1995.
  • Yurttaş, A., Sağlık Yüksekokulu Öğrencilerinin Empati Becerileri ve Problem Çözme Becerilerinin Karşılaştırılması, Atatürk Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, Erzurum, 2001.
  • Gonca, İ., Şen, C., Adana İlinde Deplasmanlı Ligde Basketbol Oynayan Sporcuların Problem Çözme Becerilerinin İncelenmesi, Spormetre Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 4 (1), s: 5-10. 2006.
  • Çağlayan, HS., Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu Öğrencilerinin Öğrenme Biçemleri İle Problem Çözme Becerileri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi, Gazi Üniversitesi, Doktora Tezi, Ankara, 2007.
  • Arslan, C., Öğretmenlerin ve Öğretmen Adaylarının Problem Çözme Becerilerinin Çeşitli Değişkenler Açısından Karşılaştırmalı Olarak İncelenmesi, Selçuk Üniversitesi, Yüksek Lisans Tezi, Konya, 2001.
  • Korkut, F., Lise Öğrencilerinin Problem Çözme Becerileri, Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Bilimler Dergisi, 22, s: 177-184. 2002.
  • Shure, M.B., Spivack G., Interpersonal Problem Solving in Young Children: A Cognitive Approach to Prevention . American Jour of Com Psyc 10 (2):341-355. 1982
  • Kasap, Z., İlkokul 4.sınıf Öğrencilerinin Sosyo-Ekonomik Düzeye Göre Problem Çözme Başarısı İle Problem Çözme Tutumu Arasındaki İlişki, Marmara Üniversitesi, Yüksek Lisans Tezi, İstanbul, 1997.
  • Israel, E., Problem Çözme Stratejileri, Başarı Düzeyi, Sosyo-Ekonomik Düzey ve Cinsiyet İlişkileri, Dokuz Eylül Üniversitesi, Yüksek Lisans Tezi, İzmir, 2003
  • Çağlayan, HS., Taşğın, Ö., ve Yıldız, Ö., Spor Yapan Lise Öğrencilerinin Problem Çözme Becerilerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi, Niğde Üniv., BESBD, http//dergi:nigde.edu.tr/index.php/besyodergi/issue/view/10, erişim adresi:2 (1).03.08.2008 Okundu.
  • Pulur, A., Karabulut EO, Uzun A., Investigaton of Problem Solving Skills in 13-15 Years Old-Male Basketbol Players in Terms of Several Veriables , Ovidius University Annals, Series Physical Education and Sport , Science, Movement and Health, Issue 2 suppl. 2010.

A COMPARISON OF THE PROBLEM SOLVING SKILLS OF THE REPRESENTATIVES OF JUVENILES FROM YOUTH CENTERS BY DIFFERENT VARIABLES

Yıl 2011, Cilt: 9 Sayı: 2, 71 - 80, 01.06.2011
https://doi.org/10.1501/Sporm_0000000202

Öz

This research aims to review the problem solving skills of juveniles from the Youth Centers in Turkey in terms of different variables. The research population comprises 95 students between the ages of 19.73 ±2.20 who are the representatives of the juvenile members of 135 Youth Centers in Turkey. The sample group consists of 78 voluntary students. The Problem Solving Inventory, developed by Hepner and Peterson (1982) and adopted into Turkish by Şahin, Şahin and Heppner (1993), has been used in the research. The inventory measures how individuals percept and evaluate depression, interpersonal relations, career choices etc, their problem solving abilities, not their actual abilities. It also measures their self-confidence in problem-solving A duplex questionnaire has been applied to measure the problem solving skills of the sample. The first part consists of
demographic information on the students. The second part comprises a likert scale that has 35 items and measures the problem solving
skills. The reliability coefficient of the questionnaire was α=,809.
The frequency, t-test, Anova test and Krusukal-Wallis test were used to obtain statistical data. 0.05 significance level was
selected.
According to research findings, there is a significant difference in the lower dimension of inventory’s hasty approach in terms
of gender and family income level variable, in the lower dimension of avoidant and self-confident in terms of the type of school, in the
level dimension of considering, avoidant and a planned approach in terms of sporting variable. The inventory does not represent a
significant difference in any lower dimension between age and region variable that they represent.
As a result, representative male student members of Youth Centers have a higher problem solving skills than female students.
Four-year college education and active sporting have a positive effect on problem-solving skills. And also it has been determined that
the high income levels have a negative effect on problem solving skills. However, it has been determined that there are no significant
differences in the problem solving skills of the juveniles in the sample by age or region variables

Kaynakça

  • Karabulut, EO., Beden Eğitimi ve Spor Öğretmeliği Bölümü Öğrencilerinin Problem Çözme Becerileri ile Kişilik Özelliklerinin Bazı Değişkenler Bakımından Belirlenmesi ve Karşılaştırılması, G.Ü. Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Doktora Tezi, Ankara, 2009.
  • D’Zurilla, TJ., Nezu, M., Development and Preliminary Evaluation of The Social Problem Solving, Psychological Assessment: A Journal of Consulting and Clinical Psychology, 2 (2), pp. 156-163. 1990.
  • Başaran, İE., Eğitim Yönetimi, Kadıoğlu Matbaası, Ankara, 1999.
  • Ağır, M., Üniversite Öğrencilerinin Bilişsel Çarpıtma Düzeyleri ile Problem Çözme Becerileri ve Umutsuzluk Düzeyleri Arasındaki İlişki, İstanbul Üniversitesi, Doktora Tezi, İstanbul, 2007.
  • Basmacı, S., Üniversite Öğrencilerinin Problem Çözme Becerilerini Algılamalarının Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi, İnönü Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, Malatya, 1998.
  • Gülşen, D., Farklı Lig Düzeyinde Oynayan Futbolcuların Oynadıkları Mevkilere, Öğrenim Durumu ve Spor Yaşlarına Göre Problem Çözme Becerilerinin İncelenmesi, Çukurova Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Yüksek Lisans Tezi, Adana, 2008.
  • Öztürk, E. , Ayvaz, A. İlköğretim 5. Sınıf Öğrencilerinin Problem Çözme Becerilerine Yönelik Algı Düzeyleri ile Türkçe, Matematik, Sosyal Bilgiler, Fen ve Teknoloji, Derslerindeki Başarıları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi”, 9. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu (20- 22 Mayıs 2010), Elazığ, 738-742, 2010.
  • Sezen,G., Paliç,G., 2nd International Conference on New Trends in Education and Their Implications 27-29 April, Antalya-Turkey 2011
  • Polat, RH. Sınıf Öğretmenliği Öğrencilerinin Bazı Sosyo-Demografik Özellikleri ve Düşünme İhtiyacına Göre Problem Çözme Becerilerinin İncelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Çukurova Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Adana, 2008.
  • Korkmaz ,A., Yüksek Öğretim Gençliğinin Problemleri, http://yayim.meb.gov.tr/dergiler/145/korkmaz.htm,erişim tarihi:22.05.2009 Okundu.
  • Özgüven, İE., Üniversite Öğrencilerinin Sorunları ve Başetme Yolları Hacettepe Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 7,s: 5–13. 1992.
  • Gençlik Hizmetleri Dairesi Başkanlığı., http://www.ghdb.gov.tr/genel-bilgi-ve-sube-mudurlukleri/vizyon-misyon.html.ak İncelenmesi, Selçuk Üniversitesi, Yüksek Lisans Tezi, Konya, 2010.
  • Heppner, PP., Peterson, C.,The Development and Implication of a Personal Problem- Solving Inventory, Journal of Counseling Psychology, 29 (1),pp. 66–75, 1982.
  • Şahin, N., Şahin, NH., Heppner, PP.,Psychometric Properties Of The Problem Solving İnventory İn a Group of Turkish University Students, Cognative Therapy and Research, 17 (4), pp.379–396, 1993.
  • Ferah, D., Kara Harp Okulu Öğrencilerinin Problem Çözme Becerilerini Algılamalarının ve Problem Çözme Yaklaşım Biçimlerinin Cinsiyet, Sınıf, Akademik Başarı ve Liderlik Yapma Açısından İncelenmesi, Hacettepe Üniversitesi, Yüksek Lisans Tezi, Ankara, 2000.
  • Savaşır, I., Şahin, NH., Bilişsel ve Davranışçı Terapilerde Değerlendirme: Sık Kullanılan Ölçekler Türk Psikologlar Derneği Yayınları, Ankara, 1997.
  • Barut, Y., Yılmaz, M., Beden Eğitimi ve Spor Bölümüne ve Eğitim Fakültesine Devam Eden Öğrencilerin Problem Çözme Becerilerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi, Uluslararası 1. Spor Bilimleri Kongresi Bildiriler Kitabı, Ankara, 2000.
  • Katkat, D., Öğretmen Adaylarının Problem Çözme Becerilerinin Çeşitli Değişkenler Bakımından Karşılaştırılması, Atatürk Üniversitesi, Yüksek Lisans Tezi, Erzurum, 2001.
  • İnce, G., Şen, C., Adana İlinde Deplasmanlı Ligde Basketbol Oynayan Sporcuların Problem Çözme Becerilerinin Belirlenmesi, Ankara Üniversitesi Spormetre Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 4 (1), s: 5–10, 2006
  • Taylan, S., Heppner’in Problem Çözme Envanterinin Uygulama, Güvenlik ve Geçerlilik Çalışmaları, Ankara Üniversitesi, Yüksek Lisans Tezi, Ankara, 1990.
  • Tümkaya, S., İflazoğlu, A., Çukurova Üniversitesi Sınıf Öğretmenliği Öğrencilerinin Otomatik Düşünce ve Problem Çözme Düzeylerinin Bazı Sosyo- Demografik Değişkenlere Göre İncelenmesi, Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 6 (6),s: 143– 158, 2000.
  • Tanrıkulu, T., Yetiştirme Yurtlarında ve Aile Ortamında Yaşayan Ergenlerin Bilişsel Yapıları (Olumsuz Otomatik Düşünceler) ve Problem Çözme Becerileri Açısından İncelenmesi, Marmara Üniversitesi, Yüksek Lisans Tezi, İstanbul, 2002.
  • Saygılı, H., Problem Çözme Becerisi İle Sosyal ve Kişisel Uyum Arasındaki İlişkinin İncelenmesi, Atatürk Üniversitesi, Yüksek Lisans Tezi, Erzurum, 2000.
  • Türkçapar, Ü., Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu Öğrencileri ile Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Strese Karşı Problem Çözme Becerilerinin Karşılaştırılması, Gazi Üniversitesi, Yüksek Lisans Tezi, Ankara, 2007.
  • Thornton S., Çocuklar Problem Çözüyor, Gendaş Yayınları, İstanbul, s: 82-118-149. 1998.
  • Şahin, Z., Çocukların Psiko-Sosyal Temelli Problem Çözme Becerisinin Çeşitli Değişkenler Açısından Karşılaştırmalı Olarak İncelenmesi. Selçuk Üniv., Yüksek Lisans Tezi, Konya, 1999.
  • Sonmaz, S., Problem Çözme Becerisi ile Yaratıcılık Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Marmara Üniv. Doktora Tezi, İstanbul, 2002.
  • Çam, S., Öğretmen Adaylarının Ego Durumları İle Problem Çözme Becerisi Algısı İlişkisinin İncelenmesi, Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi, 6, s: 37–42. 1995.
  • Yurttaş, A., Sağlık Yüksekokulu Öğrencilerinin Empati Becerileri ve Problem Çözme Becerilerinin Karşılaştırılması, Atatürk Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, Erzurum, 2001.
  • Gonca, İ., Şen, C., Adana İlinde Deplasmanlı Ligde Basketbol Oynayan Sporcuların Problem Çözme Becerilerinin İncelenmesi, Spormetre Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 4 (1), s: 5-10. 2006.
  • Çağlayan, HS., Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu Öğrencilerinin Öğrenme Biçemleri İle Problem Çözme Becerileri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi, Gazi Üniversitesi, Doktora Tezi, Ankara, 2007.
  • Arslan, C., Öğretmenlerin ve Öğretmen Adaylarının Problem Çözme Becerilerinin Çeşitli Değişkenler Açısından Karşılaştırmalı Olarak İncelenmesi, Selçuk Üniversitesi, Yüksek Lisans Tezi, Konya, 2001.
  • Korkut, F., Lise Öğrencilerinin Problem Çözme Becerileri, Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Bilimler Dergisi, 22, s: 177-184. 2002.
  • Shure, M.B., Spivack G., Interpersonal Problem Solving in Young Children: A Cognitive Approach to Prevention . American Jour of Com Psyc 10 (2):341-355. 1982
  • Kasap, Z., İlkokul 4.sınıf Öğrencilerinin Sosyo-Ekonomik Düzeye Göre Problem Çözme Başarısı İle Problem Çözme Tutumu Arasındaki İlişki, Marmara Üniversitesi, Yüksek Lisans Tezi, İstanbul, 1997.
  • Israel, E., Problem Çözme Stratejileri, Başarı Düzeyi, Sosyo-Ekonomik Düzey ve Cinsiyet İlişkileri, Dokuz Eylül Üniversitesi, Yüksek Lisans Tezi, İzmir, 2003
  • Çağlayan, HS., Taşğın, Ö., ve Yıldız, Ö., Spor Yapan Lise Öğrencilerinin Problem Çözme Becerilerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi, Niğde Üniv., BESBD, http//dergi:nigde.edu.tr/index.php/besyodergi/issue/view/10, erişim adresi:2 (1).03.08.2008 Okundu.
  • Pulur, A., Karabulut EO, Uzun A., Investigaton of Problem Solving Skills in 13-15 Years Old-Male Basketbol Players in Terms of Several Veriables , Ovidius University Annals, Series Physical Education and Sport , Science, Movement and Health, Issue 2 suppl. 2010.
Toplam 38 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA68UH23BT
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

E. Olcay Karabulut Bu kişi benim

Atilla Pulur Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2011
Yayımlandığı Sayı Yıl 2011 Cilt: 9 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Karabulut, E. O., & Pulur, A. (2011). GENÇLİK MERKEZLERİNE ÜYE GENÇLERİN TEMSİLCİLERİNİN PROBLEM ÇÖZME BECERİLERİNİN ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLER AÇISINDAN KARŞILAŞTIRILMASI. SPORMETRE Beden Eğitimi Ve Spor Bilimleri Dergisi, 9(2), 71-80. https://doi.org/10.1501/Sporm_0000000202

Flag Counter