BibTex RIS Kaynak Göster

ANALYSIS OF THE EFECCTIVENESS OF TURKISH MILITARY ACADEMY PHYSICAL EDUCATION PROGRAM WITH RESPECT OF TECHNOLOGICAL ADVANCEMENT

Yıl 2010, Cilt: 8 Sayı: 4, 163 - 167, 01.10.2010
https://doi.org/10.1501/Sporm_0000000191

Öz

Developing and changing technologies shows its effects in the area of Physical Education and Sport as much as other disciplines. At the present time it is necessary to follow innovations like equipment and facilities to improve athletic performance. The purpose of this study is analyzes the effectiveness of Turkish Military Academy Physical Education and Sports (PES) program with respect to available technological advancements in this area and bring out suggestions to improve program. First the situation of the current program and the available facilities is presented through facts and figures. Then through surveys and interviews with the Turkish Military Academy PES Group personnel, their ideas on whether the program is effective and the facilities are satisfactory have been collected. As a result of the research, the current program was found to be satisfactory in achieving PES objectives. Success rates of 96.5 % prove this finding. 22.7 % of the interviewed instructors stated that they did not find the program to be satisfactory. Not enough class hours and the lack of motivation displayed by the cadets are believed to be the reason behind this. On the other hand, the interviews and analysis have shown that the PES Facilities are satisfactory in the aspect of variety, but unsatisfactory in the aspects of capacity and technology

Kaynakça

  • ERKAL, M., Sosyolojik Açıdan Spor, Kutsun Matbaa, s.19-24,İstanbul,1992.
  • CHARLES, A., BUCHER, D., Foundations of Physical Education and Sport, Missouri,s.57 Times Mirror/Mosby College Publishing, 1987.
  • ARLOTT, J., The Oxford Companion to Sports and Games, s.146,Palading, İngiltere,1976.
  • GORDON R., STRONG,Ed.D., “ Discriptive Comparisons of United States Military Physical Fitness Programs”, The Sports Journal, Sayı 2, İlkbahar 1999.
  • EMRE, C., Türk Silahlı Kuvvetleri Spor Okulu ve Eğitim Merkez Komutanlığında Uygulanmakta Olan Temel ve Savaş Beden Eğitimi Programlarının Bazı Fiziksel Parametreler Üzerine Etkisi, Gazi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, 1996.
  • http://www.kho.edu.tr/>
  • YILDIZ, S. M.,Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokullarında Eğitim Kalitesini Etkileyen Faktörler, Kastamonu Eğitim Dergisi,Cilt 15, Sayı 1, 451-62,2007
  • EYNUR B.R, MUHARREMOĞLU A., SDünyada ve Türkiyede Mevcut Beden Eğitimi Öğretmenliği Eğitim Öğretim Durumu, Atatürk üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, Cilt 7, Sayı1,2005

ASKERİ AKADEMİ SAVAŞ BEDEN EĞİTİMİ PROGRAMININ TEKNOLOJİK İMKÂN VE KAABİLİYETLER AÇISINDAN ANALİZİ

Yıl 2010, Cilt: 8 Sayı: 4, 163 - 167, 01.10.2010
https://doi.org/10.1501/Sporm_0000000191

Öz

Gelişen ve değişen teknolojiler her alanda olduğu gibi Beden Eğitimi ve Spor alanında da etkisini göstermektedir. Günümüzde atletik performansı artırmak için kullanılan malzemeden, tesise kadar her alanda yenilikleri takip etmek bir ihtiyaç olmuştur. Bu çalışmanın amacı Askeri Akademi Savaş Beden Eğitimi programının teknolojik imkân ve kabiliyetler açısından etkinliğinin analizi yapmak ve mevcut programı iyileştirmeye yönelik önerileri ortaya çıkarmaktır. Öncelikle mevcut uygulanmakta olan programla ve kullanılan tesislerle ilgili araştırma yapılarak bilgi toplanmıştır. Mevcut durum ortaya konulduktan sonra BES Grup Başkanlığı’nda görevli personel ile yapılan anket ve görüşmelerle, onların programın etkinliği ve tesislerin yeterliliği ile ilgili düşünceleri saptanmıştır. Yapılan araştırmalar sonucunda mevcut programın BES hedeflerine ulaşmada yeterli olduğu ortaya çıkmıştır. Başarı yüzdesinin % 96,5’e ulaşması da bunu göstermektedir. Yapılan görüşmelerde öğretim görevlilerinin % 22.7’si programın yetersiz olduğunu belirtmiş ve bunun da sebebi ders saatlerinin az ve öğrencilerin motivasyonunun düşük olmasına bağlanmıştır. Ayrıca yapılan görüşme ve incelemeler sonucunda Askeri Akademi spor tesislerinin spor branşları çeşitliliği yönünden yeterli olduğu, ancak kullanım kapasitesi ve teknolojik yönden yetersiz olduğu ortaya çıkmıştır

Kaynakça

  • ERKAL, M., Sosyolojik Açıdan Spor, Kutsun Matbaa, s.19-24,İstanbul,1992.
  • CHARLES, A., BUCHER, D., Foundations of Physical Education and Sport, Missouri,s.57 Times Mirror/Mosby College Publishing, 1987.
  • ARLOTT, J., The Oxford Companion to Sports and Games, s.146,Palading, İngiltere,1976.
  • GORDON R., STRONG,Ed.D., “ Discriptive Comparisons of United States Military Physical Fitness Programs”, The Sports Journal, Sayı 2, İlkbahar 1999.
  • EMRE, C., Türk Silahlı Kuvvetleri Spor Okulu ve Eğitim Merkez Komutanlığında Uygulanmakta Olan Temel ve Savaş Beden Eğitimi Programlarının Bazı Fiziksel Parametreler Üzerine Etkisi, Gazi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, 1996.
  • http://www.kho.edu.tr/>
  • YILDIZ, S. M.,Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokullarında Eğitim Kalitesini Etkileyen Faktörler, Kastamonu Eğitim Dergisi,Cilt 15, Sayı 1, 451-62,2007
  • EYNUR B.R, MUHARREMOĞLU A., SDünyada ve Türkiyede Mevcut Beden Eğitimi Öğretmenliği Eğitim Öğretim Durumu, Atatürk üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, Cilt 7, Sayı1,2005
Toplam 8 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA46EC49RP
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

F.neşe Şahin Özdemir Bu kişi benim

Taner Altınok Bu kişi benim

C.sinan Aslan Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ekim 2010
Yayımlandığı Sayı Yıl 2010 Cilt: 8 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Özdemir, F. Ş., Altınok, T., & Aslan, C. (2010). ASKERİ AKADEMİ SAVAŞ BEDEN EĞİTİMİ PROGRAMININ TEKNOLOJİK İMKÂN VE KAABİLİYETLER AÇISINDAN ANALİZİ. SPORMETRE Beden Eğitimi Ve Spor Bilimleri Dergisi, 8(4), 163-167. https://doi.org/10.1501/Sporm_0000000191

Flag Counter