BibTex RIS Kaynak Göster

İLKÖĞRETİM OKULLARINDA GÖREV YAPAN BEDEN EĞİTİMİ ÖĞRETMENLERİNİN MESLEKLE İLGİLİ HEDEF VE SORUMLULUKLARI VE BEDEN EĞİTİMİ DERSİNE İLİŞKİN EĞİTİM ÖĞRETİM YAKLAŞIMLARI

Yıl 2009, Cilt: 7 Sayı: 2, 85 - 91, 01.06.2009
https://doi.org/10.1501/Sporm_0000000154

Öz

Bu çalışmanın amacı; Ankara’da ilköğretim okullarında görev yapan beden eğitimi öğretmenlerin, meslekle ilgili hedef ve sorumlulukları ve beden eğitimi dersine ilişkin eğitim öğretim yaklaşımlarını tespit etmektir. Çalışmada ayrıca öğretmenlerin kişisel bilgilerine göre meslekle ilgili hedef ve sorumlulukları ve beden eğitimi dersine ilişkin eğitim öğretim yaklaşımları arasında farkın ortaya çıkarılması amaçlanmıştır. Çalışma grubunu, Ankara’da 76 ilköğretim okulunda görev yapan 94 beden eğitimi öğretmeni oluşturmaktadır. Çalışmada veriler anket yoluyla elde edilmiştir. Anket üç bölümden oluşmaktadır. Birinci bölüm; kişisel bilgileri, ikinci bölüm; öğretmenlerin meslekle ilgili hedefleri, üçüncü bölüm ise; öğretmenlerin beden eğitimi dersine ilişkin eğitim-öğretim yaklaşımlarını kapsamaktadır. Çalışmada anketin güvenilirlik katsayısı α : .86 olarak bulunmuştur. Verilerin analizinde frekans ve yüzde dağılımları kullanılmış, öğretmenlerin kişisel bilgilerine göre anket görüşlerinde fark olup olmadığını tespit etmek için t- Testi ve Tek Yönlü Varyans Analizi, p< 0.05 anlamlılık düzeyinde analiz edilmiştir. İstatistiksel olarak farkın anlamlı çıktığı ölçümlerde farkın nereden kaynaklandığını tespit etmek için POTHOC uygulanarak TUKEY- HSD yöntemi kullanılmıştır. Sonuç olarak, öğretmenlerinin anketteki eğitim ve öğretim yaklaşımlarıyla ilgili görüşlere tamamen katıldıkları tespit edilmiştir. Öğretmenler, meslekle ilgili hedef ve sorumluluklarında “kendilerini geliştirmek” şeklinde belirtilmişlerdir. Çalışmada ayrıca öğretmenlerinin eğitim durumları (lisans-yüksek lisans), hizmet süreleri, katıldıkları hizmet içi eğitim kursları ve okullarında spor salonu olup olmadığına göre anket görüşlerinde anlamlı farklılıklar tespit edilmiştir (p< 0.05)

Kaynakça

  • Demirhan, Gıyasettin, (2006), Spor Eğitiminin Temelleri, Spor Yayınevi ve Kitabevi-Bağırgan Yayımevi, Ankara, Sayfa:30,33
  • Erişen, Y., (1997),“Öğretim Elemanlarının Dönüt ve Düzeltme Davranışlarını Yerine Getirme Becerileri”, Eğitim Yönetimi, 3(1): 45- 61
  • TC. Milli Eğitim Bakanlığı İlköğretim Genel Müdürlüğü Beden Eğitimi Dersi Öğretim Programı ve Klavuzu, (2007), MEB,Devlet Kitapları Müdürlüğü, Ankara, Sayfa:29,31-33
  • Demirel, Özcan., (1999), Plandan Değerlendirmeye Öğrenme Sanatı, Pegem A Yayınları, Ankara, Sayfa:135
  • Duman B., (2004),“Data Show Teknolojisinin Coğrafya Dersinde Soyut Konuların Öğretilmesinde Öğrencilerin Akademik Başarısı ve Motivasyonu Üzerine Etkileri”, The Turkish Online Journal of Educational Technology, 4(3), sayfa: 11
  • Launsbery,F.M., and Sharpe,T., (1999), “Effectf of Sequential Feedback on Preservice Teacher Instructional ınterractions and Student Skill Practice”, Journal of Teaching in Physical Education, 19, 58-78
  • Mitchell,A.S.,(1996), “Relationships Between PercievedLearning environment and intrinsic motivationin Middle school Physical education”, Journal of Teching in Physical Education, 15, 369-383.
  • Tjeerdsma,L.B., (1997), “A Comparison of Teacher and Student Perspectives of Tasks and Feedback”Journal of Teaching in Physical Education,16, 388-400.,
  • Senemoğlu, Nuray., ( 1987), Bilişsel Giriş Davranışlarıyla Dönüt Düzeltmenin Erişiye Etkisi, Yayınlanmamış Doktora tezi H.Ü. , Ankara, 24.
  • Whisler, J. O., (1998 ), “The İmpact of Teacher Relationship and Interactions on Self-Development and Motivation”, Journal of Experimental Education, 60(1),15-30.
  • Lindholm, A. J., (1997), Secondary School Physical Education Teacher Motivation : An Aplication of Personal Investment Theory, Journal of Teaching in Physical Education , 16, 426-439.
  • Aras, A. E., (2000), İlköğretim Okullarında Beden Eğitimi Öğretmenlerinin Karşılaştıkları Sorunlar: (Eskişehir İl Örneği) Anadolu Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü yüksek Lisans Tezi, Eskişehir, Sayfa: 71
  • Mosston, M., Ashworth, S., (2000), Çeviri: Eda Tüzemen, Beden Eğitimi Öğretimi, Bağırgan yayımevi, Ankara, Sayfa: 172-173.
  • Bennett,K.,and Cavanaugh,R.A., (1998), “Effects of Immediate Sef-Correction, Delayed Self Correction and no Correction on the Acquisition and Meintenance of Multiplication Facts By a Fourth-Grade Studentwith Learning Disabilities”, Journal of Applied Behavior Analysis, 2(31): 303-306.
  • Kahan,D.,Sinclair,C.,SaucierL.Jr and Caiozzi,N.N., ( 2003 ), “Feedback Profiles of CooperatingTeachers Supervising the Samestudent Teacher”, The Physical Educator., early winter, 180-193.

THE PHYSICAL EDUCATION TEACHERS IN PRIMARY SCHOOLS FOR THE TARGETS AND RESPONSIBILITIES FOR THE RELATED WITH PROFESSION AND TRAINING AND EDUCATION APPROACHES FOR PHYSICAL EDUCATION COURSES

Yıl 2009, Cilt: 7 Sayı: 2, 85 - 91, 01.06.2009
https://doi.org/10.1501/Sporm_0000000154

Öz

The purpose of this study was to determine the targets and responsibilities related with the job and the training approaches to the physical education courses, of the physical education teachers working in primary schools. In the study, views also studied with teachers according to personal variables. The workgroup was formed by combining 94 teachers working in 76 primary schools of Ankara. The variables of the data have been obtained by questionnaires. The questionnaire consists of three sections: First section included personal data, second was related to the targets of the teachers on their jobs; the third was about the educational approaches of the teachers. Alfa reliability coefficient was found as α : 0.86. Frequency and percentage distributions during the analysis of the data were tabulated. To determine the variation of approaches of teachers to the questionnaire, according to personal variables t-test and uni-directional variance analysis with p<0.05 have been applied. Sources of differences between values were determined by using TUKEY HSD. As the result, teachers’ targets and responsibilities related with the job was "to improve themselves". It was determined that the teachers completely agree with the opinions in the questionnaire related to the training and teaching approaches. it was also evaluated that there are apparent differences on the responses of the teachers according to personal variables such as; education (graduate, post graduate), duration of service, internal trainings participated and availability of gym in the school (p<0.05). Key Worlds: Physical Education Teachers, Target, Responsibility, Teaching and Learning Approaches

Kaynakça

  • Demirhan, Gıyasettin, (2006), Spor Eğitiminin Temelleri, Spor Yayınevi ve Kitabevi-Bağırgan Yayımevi, Ankara, Sayfa:30,33
  • Erişen, Y., (1997),“Öğretim Elemanlarının Dönüt ve Düzeltme Davranışlarını Yerine Getirme Becerileri”, Eğitim Yönetimi, 3(1): 45- 61
  • TC. Milli Eğitim Bakanlığı İlköğretim Genel Müdürlüğü Beden Eğitimi Dersi Öğretim Programı ve Klavuzu, (2007), MEB,Devlet Kitapları Müdürlüğü, Ankara, Sayfa:29,31-33
  • Demirel, Özcan., (1999), Plandan Değerlendirmeye Öğrenme Sanatı, Pegem A Yayınları, Ankara, Sayfa:135
  • Duman B., (2004),“Data Show Teknolojisinin Coğrafya Dersinde Soyut Konuların Öğretilmesinde Öğrencilerin Akademik Başarısı ve Motivasyonu Üzerine Etkileri”, The Turkish Online Journal of Educational Technology, 4(3), sayfa: 11
  • Launsbery,F.M., and Sharpe,T., (1999), “Effectf of Sequential Feedback on Preservice Teacher Instructional ınterractions and Student Skill Practice”, Journal of Teaching in Physical Education, 19, 58-78
  • Mitchell,A.S.,(1996), “Relationships Between PercievedLearning environment and intrinsic motivationin Middle school Physical education”, Journal of Teching in Physical Education, 15, 369-383.
  • Tjeerdsma,L.B., (1997), “A Comparison of Teacher and Student Perspectives of Tasks and Feedback”Journal of Teaching in Physical Education,16, 388-400.,
  • Senemoğlu, Nuray., ( 1987), Bilişsel Giriş Davranışlarıyla Dönüt Düzeltmenin Erişiye Etkisi, Yayınlanmamış Doktora tezi H.Ü. , Ankara, 24.
  • Whisler, J. O., (1998 ), “The İmpact of Teacher Relationship and Interactions on Self-Development and Motivation”, Journal of Experimental Education, 60(1),15-30.
  • Lindholm, A. J., (1997), Secondary School Physical Education Teacher Motivation : An Aplication of Personal Investment Theory, Journal of Teaching in Physical Education , 16, 426-439.
  • Aras, A. E., (2000), İlköğretim Okullarında Beden Eğitimi Öğretmenlerinin Karşılaştıkları Sorunlar: (Eskişehir İl Örneği) Anadolu Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü yüksek Lisans Tezi, Eskişehir, Sayfa: 71
  • Mosston, M., Ashworth, S., (2000), Çeviri: Eda Tüzemen, Beden Eğitimi Öğretimi, Bağırgan yayımevi, Ankara, Sayfa: 172-173.
  • Bennett,K.,and Cavanaugh,R.A., (1998), “Effects of Immediate Sef-Correction, Delayed Self Correction and no Correction on the Acquisition and Meintenance of Multiplication Facts By a Fourth-Grade Studentwith Learning Disabilities”, Journal of Applied Behavior Analysis, 2(31): 303-306.
  • Kahan,D.,Sinclair,C.,SaucierL.Jr and Caiozzi,N.N., ( 2003 ), “Feedback Profiles of CooperatingTeachers Supervising the Samestudent Teacher”, The Physical Educator., early winter, 180-193.
Toplam 15 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA64ZY72ZE
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Nevin Gündüz Bu kişi benim

Gürkay Yılmaz Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2009
Yayımlandığı Sayı Yıl 2009 Cilt: 7 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Gündüz, N., & Yılmaz, G. (2009). İLKÖĞRETİM OKULLARINDA GÖREV YAPAN BEDEN EĞİTİMİ ÖĞRETMENLERİNİN MESLEKLE İLGİLİ HEDEF VE SORUMLULUKLARI VE BEDEN EĞİTİMİ DERSİNE İLİŞKİN EĞİTİM ÖĞRETİM YAKLAŞIMLARI. SPORMETRE Beden Eğitimi Ve Spor Bilimleri Dergisi, 7(2), 85-91. https://doi.org/10.1501/Sporm_0000000154

Flag Counter