Bu
çalışmanın amacı, 6-11 yaş erkek otizmli çocuklara 12 hafta süreyle uygulanan
temel hareket eğitiminin fiziksel uygunluk parametreleri üzerine etkisinin
incelenmesidir. Araştırmaya, yaşları 6 ile 11 yaş arasında bulunan yaş
ortalamaları 7,33±1,50,
boy ortalamaları 135,22±4,16 ve kilo ortalamaları 37,33±4,04 olan toplam 9 erkek çocuk
katılmıştır. Hareket eğitiminin etkisini belirlemek için Eurofit Test Bataryası
kullanılarak, dikey sıçrama, durarak uzun atlama, squat, şınav, reaksiyon
zamanı, denge ve esneklik ölçümleri yapılmıştır. Verilerin değerlendirilmesinde
SPSS 21 paket programı kullanılmıştır. Ön test ve son test arasındaki
farklılığın belirlenmesinde paired t testi uygulanmıştır. Yapılan bağımlı t testi sonuçlarına göre, durarak
uzun atlama, esneklik ve dikey sıçrama değişkenleri bakımından ön-test ve son-test
arasında istatistiki olarak anlamlı düzeyde farklılık bulunmuştur (p<0.01). Squat
ve şınav değişkenleri bakımından ön-test ve son-test arasında anlamlı düzeyde farklılık
bulunmuştur (p<0.05). Reaksiyon
zamanı ve denge değişkenleri bakımından ön-test son-test arasında anlamlı
farklılık bulunmamıştır (p>0.05). Sonuç olarak, düzenli
periyotlarla uygulanan hareket eğitiminin 6-11 yaş otizmli çocuklarda fiziksel
uygunluk parametrelerini anlamlı düzeyde geliştirdiği görülmüştür.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Spor Hekimliği |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Mart 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 17 Sayı: 1 |