Bu
araştırmada, beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin yöneticiliğe yönelme
sebeplerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Mevcut araştırmada nitel araştırma
yaklaşımlarından temel nitel araştırma modeli kullanılmıştır. Araştırmanın
çalışma grubu, Ankara ve Trabzon illerinde farklı okul türlerinde yöneticilik
görevinde bulunan 10 beden eğitimi öğretmeninden oluşmaktadır. Araştırmada veri
toplama aracı olarak yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır.
Araştırmada çalışma grubundan elde edilen verilerin analizinde tematik analiz
yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın geçerliği, beden eğitimi öğretmenleri ile
gerçekleştirilen görüşmelerden elde edilen verilerin ayrıntılı şekilde
sunulması ve çalışma grubunun görüşlerine yönelik doğrudan alıntıların
yapılması ile sağlanmaya çalışılmıştır. Araştırmanın güvenirliği kapsamında,
ham verilerin kodlanması ve oluşturulan kodların kategorilere yerleştirilmesi
gerçekleştirilmiş olup; bu süreçte 2 uzmanın görüşlerinden faydalanılmıştır.
Araştırmada beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin yöneticiliğe yönelme
nedenleri 9 kategori altında toplanmıştır. Bu kategoriler sırasıyla “Maddi beklentiler”, “Mesleki ayrıcalık”,
“Sosyal kazanım”, “Saygınlık”, “Kendini gösterme”, “Mesleki doyum”, “Alana
katkı sağlama”, “Kişilik özellikleri” ve “Mesleki tükenmişlik” olmak üzere 9 boyuttan oluşmaktadır. Bu 9
kategoride toplam 27 kod elde edilmiştir.
Beden eğitimi ve spor öğretmeni Yöneticiliğe yönelme sebepleri
In this study, it was aimed to
examine the reasons for the tendency of physical education and sports teachers
to become administrators. In the research, the basic qualitative research model
was used. The study group of the research consisted of 10 physical education
teachers who worked as administrators in different school types in Ankara and
Trabzon. A semi-structured interview form was used as data collection tool in
the research. In the analysis of the
data obtained from the study group, thematic analysis method was employed. The
validity of the study was tried to be ensured by presenting the data obtained
from the interviews with physical education teachers in detail and by directly
quoting the opinions of the study group. Within the scope of the reliability of
the research, the raw data were coded and the generated codes were classified
in different categories; in this process, the opinions of 2 experts were
benefited from. In the study, the reasons for the tendency of physical
education and sports teachers to become administrators were classified under 9
categories. These categories consisted of 9 dimensions such as "Financial expectations",
"Professional privilege", "Social gain",
"Respectability", "Manifesting oneself", "Professional
satisfaction", "Contribution to the field", "Personality
characteristics" and "Professional
burnout" , respectively. A total of 27 codes were obtained in these 9
categories.
Physical education and sports teacher Administrators' characteristics Reasons for the tendency
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Spor Hekimliği |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 17 Sayı: 4 |