Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2020, Cilt: 18 Sayı: 2, 27 - 38, 30.06.2020
https://doi.org/10.33689/spormetre.562605

Öz

Kaynakça

  • Amiri, K.M., Sahebozamani, M., Tabrizi, K.G., Yusof, A.B. (2010). Acute effect of different stretching methods on Illinois agility test in soccer players. The Journal of Strength & Conditioning Research, 24(10), 2698-2704.
  • Bozkurt, S., Bal, M., Kırbayır, B., Erkut, O. (2016). Fiziksel etkinlik kartlarının yer değiştirme ve dengeleme hareketleri gelişimine etkisi (Beykoz ilçesi pilot ilkokul uygulaması) Bildiri Kitabı.14. Uluslararası Spor Bilimleri Kongresi Antalya.
  • Berg, K.E., Lavoie, J.C., Latin, R.W. (1995). Physiological training effect of youht soccer. Med. Sci. Sports Exerc. Dec, 17(6), 656-60.
  • Brian, H., Wrotniak. (2006). The relationship between motor proficiency and physical activity in children. Pediatrics, 118,1758–65.
  • Chelladurai, P. (1976). Manifestations of agility. Can. Assoc. Health Phys. Educ. and Recreation J, 42 (3), 36-41.
  • Çelik, A., Şahin, M. (2013). Sports and child development. The Journal of Academic Social Science Studies Jasss-International Journal of Social Science, 6(1), 467-478.
  • Hardman, K. (2008). Situation and sustainability of physical education in schools: a global perspective. Spor Bilimleri Dergisi, 19(1), 1-22.
  • Hürmeriç, I. (2003). İlköğretim beden eğitimi öğrencilerin sağlıkla ı̇lgili fiziksel aktivite seviyelerinin, ders ı̇çeriğinin ve öğretmen davranışlarının değerlendirilmesi. ODTÜ Sosyal Bilimler Enstitüsü Beden Eğitimi ve Spor Anabilimdalı, Ankara.
  • Kızılet, A., Atılan, O., Erdemir, İ. (2010). 12-14 yaş grubu basketbol oyuncularının çabukluk ve sıçrama yetilerine farklı kuvvet antrenmanlarının etkisi. Atabesbd, 12(2), 44-57.
  • Koçak, S., Kartal A. (2003). İlköğretim öğrencilerinin bir öğretim döneminde fiziksel uygunluk gelişimlerindeki değişimin incelenmesi. Gazi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 8(1), 53-60.
  • Lapointe, T., Brassard, P., Rattray, B., Lachance, P.E. (2016). Physical Activity Counteracts The Influence of Mental Work on Blood Pressure in Healthy Children. Physiology & Behavior, 164, 102–106.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (1997). Beden Eğitimi Öğretmen Kılavuzu İlköğretim I. Kademe. İstanbul.
  • Muratlı, S., Sevim, Y. (1993). Antrenman Bilgisi. Etam A.Ş. Web-Ofset, Eskişehir.
  • Müniroğlu, S., Subak, E. (2018) A Comparison of 5, 10, 30 Meters Sprint, Modified T-Test, Arrowhead and Illinois Agility Tests on Football Referees. Journal of Education and Training Studies. 6(8), 70-76.
  • Negra, Y., Chaabene, H., Amara, S., Jaric, S., Hammami, M., Hachana, Y. (2017). Evaluation of the Illinois Change of Direction Test in Youth Elite Soccer Players of Different Age. Journal of human kinetics, 58(1), 215-224.
  • Orkunoğlu, O. (1990). Sporda Güç Geliştirme. Ankara: Uzman Matbaacılık.
  • Raya, M. A., Gailey, R. S., Gaunaurd, I. A., Jayne, D. M., Campbell, S. M., Gagne, E., ... Tucker, C. (2013). Comparison of three agility tests with male servicemembers: Edgren Side Step Test, T-Test, and Illinois Agility Test. Journal of Rehabilitation Research & Development, 50(7).
  • Saygın, Ö., Polat, Y., Karacabey, K. (2005). Çocuklarda hareket eğitiminin fiziksel uygunluk özelliklerine etkisi. Fırat Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, 19(3), 205-212.
  • Saygılı, G., Atay, E., Eraslan, M., Hekim, M. (2015). Düzenli Olarak Spor Yapan Ve Yapmayan Öğrencilerin Kişilik Özellikleri İle Akademik Başarıları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 23(1), 161-170.
  • Sevim, Y. (2010). Antrenman bilgisi (8. Baskı). Ankara: Fil Yayınevi.
  • Spirduso W.W., Francis, K. L., Macrae, P.G. (1995). Balance, posture and locomotion. Physical Dimensions of Aging, IL: Human Kinetics.
  • Yin, Z., Moore, J. B. (2004). Re-Examining the role of ınterscholastic sport participation in education. Psychological Reports, 94(3), 1447-1454.

SPOR OKULLARINA DEVAM EDEN 8-9 YAŞ KIZ VE ERKEK ÇOCUKLARIN SÜRAT ÇEVİKLİK DURARAK UZUN ATLAMA VE DENGE PERFORMANSLARININ İNCELENMESİ

Yıl 2020, Cilt: 18 Sayı: 2, 27 - 38, 30.06.2020
https://doi.org/10.33689/spormetre.562605

Öz

Öz: Bu çalışmada spor okuluna devam eden çocuklar ile sadece beden eğitimi dersine katılan çocukların sürat, çeviklik, denge ve durarak uzun atlama performanslarının incelenmesi amaçlanmıştır. Çalışmaya spor okuluna devam eden 8 – 9 yaş, 200 kız-erkek çocuk, sadece beden eğitimi ve spor dersine katılan 8-9 yaş 100 kız-erkek çocuk katılmıştır. Katılımcıların %50’si (n=150) kız, %50’si (n=150) erkektir. Katılımcıların %50’si (n=150) 8, %50’si (n=150) 9 yaşındadır ve boyları 115 ile 145 santimetre arasında değişmekte olup ortalama 128.99±7.30 santimetredir. Ağırlıkları 17 ile 39 kilogram arasında değişmekte olup ortalama 27.29±5.62 kilogramdır. Çocuklara, 5, 10 ve 30 metre sprint testi, Modifiye T-Testi, Arrowhead testi, Illinois testi, durarak uzun atlama ve denge testi uygulanmıştır. Testler iki kez tekrarlanmış olup en iyi dereceleri kayıt altına alınmıştır. Çalışma verileri değerlendirilirken tanımlayıcı istatistiksel metotlar (ortalama, standart sapma, frekans, yüzde, minimum, maksimum) kullanılmıştır. Nicel verilerin normal dağılıma uygunlukları Shapiro-Wilk testi ve grafiksel incelemeler ile sınanmıştır. Normal dağılım gösteren nicel değişkenlerin iki grup arası karşılaştırmalarında Bağımsız gruplar t testi kullanılmıştır. Nitel verilerin karşılaştırılmasında Pearson ki-kare test kullanılmıştır. Performans testleri üzerine eğitim, cinsiyet ve yaş değişkenlerinin etkilerinin incelenmesinde 3 faktörlü varyans analizi kullanıldı. Nicel değişkenler arası ilişkilerin değerlendirilmesinde Pearson korelasyon analizi kullanıldı. İstatistiksel anlamlılık p<0.05 olarak kabul edildi. Araştırma sonucunda, spor okulu eğitimine katılan ve sadece beden eğitimi dersine katılan çocukların fiziksel değerleri arasında karşılaştırma yapılmıştır. Yapılan bu karşılaştırmalar sonucunda spor okulu eğitimi alan çocukların performans değerleri sadece beden eğitimi ve spor dersine giren çocukların performans değerlerine göre daha iyi olduğu tespit edilmiştir.

Kaynakça

  • Amiri, K.M., Sahebozamani, M., Tabrizi, K.G., Yusof, A.B. (2010). Acute effect of different stretching methods on Illinois agility test in soccer players. The Journal of Strength & Conditioning Research, 24(10), 2698-2704.
  • Bozkurt, S., Bal, M., Kırbayır, B., Erkut, O. (2016). Fiziksel etkinlik kartlarının yer değiştirme ve dengeleme hareketleri gelişimine etkisi (Beykoz ilçesi pilot ilkokul uygulaması) Bildiri Kitabı.14. Uluslararası Spor Bilimleri Kongresi Antalya.
  • Berg, K.E., Lavoie, J.C., Latin, R.W. (1995). Physiological training effect of youht soccer. Med. Sci. Sports Exerc. Dec, 17(6), 656-60.
  • Brian, H., Wrotniak. (2006). The relationship between motor proficiency and physical activity in children. Pediatrics, 118,1758–65.
  • Chelladurai, P. (1976). Manifestations of agility. Can. Assoc. Health Phys. Educ. and Recreation J, 42 (3), 36-41.
  • Çelik, A., Şahin, M. (2013). Sports and child development. The Journal of Academic Social Science Studies Jasss-International Journal of Social Science, 6(1), 467-478.
  • Hardman, K. (2008). Situation and sustainability of physical education in schools: a global perspective. Spor Bilimleri Dergisi, 19(1), 1-22.
  • Hürmeriç, I. (2003). İlköğretim beden eğitimi öğrencilerin sağlıkla ı̇lgili fiziksel aktivite seviyelerinin, ders ı̇çeriğinin ve öğretmen davranışlarının değerlendirilmesi. ODTÜ Sosyal Bilimler Enstitüsü Beden Eğitimi ve Spor Anabilimdalı, Ankara.
  • Kızılet, A., Atılan, O., Erdemir, İ. (2010). 12-14 yaş grubu basketbol oyuncularının çabukluk ve sıçrama yetilerine farklı kuvvet antrenmanlarının etkisi. Atabesbd, 12(2), 44-57.
  • Koçak, S., Kartal A. (2003). İlköğretim öğrencilerinin bir öğretim döneminde fiziksel uygunluk gelişimlerindeki değişimin incelenmesi. Gazi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 8(1), 53-60.
  • Lapointe, T., Brassard, P., Rattray, B., Lachance, P.E. (2016). Physical Activity Counteracts The Influence of Mental Work on Blood Pressure in Healthy Children. Physiology & Behavior, 164, 102–106.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (1997). Beden Eğitimi Öğretmen Kılavuzu İlköğretim I. Kademe. İstanbul.
  • Muratlı, S., Sevim, Y. (1993). Antrenman Bilgisi. Etam A.Ş. Web-Ofset, Eskişehir.
  • Müniroğlu, S., Subak, E. (2018) A Comparison of 5, 10, 30 Meters Sprint, Modified T-Test, Arrowhead and Illinois Agility Tests on Football Referees. Journal of Education and Training Studies. 6(8), 70-76.
  • Negra, Y., Chaabene, H., Amara, S., Jaric, S., Hammami, M., Hachana, Y. (2017). Evaluation of the Illinois Change of Direction Test in Youth Elite Soccer Players of Different Age. Journal of human kinetics, 58(1), 215-224.
  • Orkunoğlu, O. (1990). Sporda Güç Geliştirme. Ankara: Uzman Matbaacılık.
  • Raya, M. A., Gailey, R. S., Gaunaurd, I. A., Jayne, D. M., Campbell, S. M., Gagne, E., ... Tucker, C. (2013). Comparison of three agility tests with male servicemembers: Edgren Side Step Test, T-Test, and Illinois Agility Test. Journal of Rehabilitation Research & Development, 50(7).
  • Saygın, Ö., Polat, Y., Karacabey, K. (2005). Çocuklarda hareket eğitiminin fiziksel uygunluk özelliklerine etkisi. Fırat Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, 19(3), 205-212.
  • Saygılı, G., Atay, E., Eraslan, M., Hekim, M. (2015). Düzenli Olarak Spor Yapan Ve Yapmayan Öğrencilerin Kişilik Özellikleri İle Akademik Başarıları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 23(1), 161-170.
  • Sevim, Y. (2010). Antrenman bilgisi (8. Baskı). Ankara: Fil Yayınevi.
  • Spirduso W.W., Francis, K. L., Macrae, P.G. (1995). Balance, posture and locomotion. Physical Dimensions of Aging, IL: Human Kinetics.
  • Yin, Z., Moore, J. B. (2004). Re-Examining the role of ınterscholastic sport participation in education. Psychological Reports, 94(3), 1447-1454.
Toplam 22 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Spor Hekimliği
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Gökhan Uymur 0000-0002-2839-836X

Recep Sürhat Müniroğlu 0000-0003-1250-5420

Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 18 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Uymur, G., & Müniroğlu, R. S. (2020). SPOR OKULLARINA DEVAM EDEN 8-9 YAŞ KIZ VE ERKEK ÇOCUKLARIN SÜRAT ÇEVİKLİK DURARAK UZUN ATLAMA VE DENGE PERFORMANSLARININ İNCELENMESİ. SPORMETRE Beden Eğitimi Ve Spor Bilimleri Dergisi, 18(2), 27-38. https://doi.org/10.33689/spormetre.562605

Flag Counter