Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2020, Cilt: 18 Sayı: 2, 50 - 58, 30.06.2020
https://doi.org/10.33689/spormetre.583409

Öz

Kaynakça

  • Altıntaş, E. (2005). Kurumsal itibar ve Anadolu Üniversitesi İ.B.F. Örneği. Yüksek lisans tezi, Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eskişehir.
  • Cerit, Y. (2006). Eğitim Fakültesi öğrencilerinin üniversitenin örgütsel imaj düzeyine ilişkin algıları. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 47, 343-365.
  • Collins C. J.,Stevens C. K., (2001). Initial organizational ımages and recruitment: A withinsubjects ınvestigation of the factors affecting job choices. Corporate Communications: An International Journal, 6 (4), 205-216.
  • Çakmak, H. (2008). Kurumsal imajın çalışanların örgütsel bağlılıkları üzerindeki etkisine yönelik bir araştırma. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Dumlupınar Üniversitesi, Kütahya, Türkiye.
  • Çillioğlu, A. (2010). İç ve dış paydaşların değerlendirmelerine göre Anadolu Üniversitesi’nin kurumsal itibarı. Yüksek Lisans Tezi, Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eskişehir.
  • Dutton, J., Dukerich, J. (1991), Keeping an eye on the mirror: ımage and ıdentity ın organizational adaptation, Academy of Management Review, 34, 517-54.
  • Erdoğan, B. Z., Develiğlu, K., Gönüllüoğlu, S., Özkaya, H. (2006). Kurumsal imajın şirketin farklı paydaşları tarafından algılanışı üzerine bir araştırma. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 15, 55–76.
  • Kazoleas, D., Kim, Y., Moffitt, M.A. (2001). Institutional image: A case study, corporate communications. An International Journal, 6(4), 205-216.
  • Nguyen, N., LeBlanc, G. (2001). Corporate image and corporate reputation in customers’ retention decisions in services. Journal of Retailing and Consumer Services, 8(4), 227-236.
  • Palacio, A. B., Meneses, G. D., Perez, P. J. P. (2002). The configuration of the university image and its relationship with the satisfaction of students. Journal of Educational Administration,40(5), 486-505.
  • Polat, S. (2011). Üniversite öğrencilerine göre Kocaeli Üniversitesi’nin örgütsel imajı. Eğitim ve Bilim Dergisi, 36(160), 105-119.
  • Tengelimoğlu, D., Öztürk, Y. (2004). İşletmelerde halkla ilişkiler. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Theus, K.T. (1993). Academic reputations: the process of formation and decay, Public Relations Review, 19(3), 277-91.
  • Wilson, A. (2001). Corporate reputation: seeking a definition. Corporate Communicator: An International Journal, 6(1), 24-30.

AĞRI İBRAHİM ÇEÇEN ÜNİVERSİTESİ, BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR YÜKSEKOKULU ÖĞRENCİLERİNİN ÜNİVERSİTENİN ÖRGÜTSEL İMAJINA YÖNELİK ALGILARI

Yıl 2020, Cilt: 18 Sayı: 2, 50 - 58, 30.06.2020
https://doi.org/10.33689/spormetre.583409

Öz

Bu araştırma, Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesinde,
Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulunda eğitim ve öğretim gören öğrencilerin
görüşlerine dayalı olarak üniversite örgüt imajına yönelik algılarının farklı
değişkenler açısından ortaya çıkarılması amacıyla yapılmıştır. Araştırmada,
mevcut durumu ortaya çıkartmayı amaçlayan betimsel taramaya (survey) yönelik
bir yöntem kullanılmıştır. Araştırma grubunu Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesinde,
Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulunda eğitim ve öğretim gören 850 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak kişisel bilgi
formu ve Polat (2011) tarafından geliştirilen “Örgütsel İmaj Ölçeği”
kullanılmıştır. Verilerin analizinde, frekans, yüzde,
aritmetik ortalama, standart sapma,
ikili karşılaştırmalar için Mann-Whitney U Testi ve çoklu karşılaştırmalar için
Kruskal-Wallis Varyans Analizi kullanılmıştır. Araştırmada anlamlılık düzeyi
için p=0.05 seçilmiştir. Araştırma sonucunda öğrencilere göre
üniversitenin örgütsel imajının orta düzeyde olduğu bulunmuştur. Öğrencilerin
örgütsel imajın alt boyutlarından genel görünüm ve altyapı, spor,
barınma-beslenme, program ve kaliteye ilişkin imaj algısı “orta” düzeyde algılanırken;
eğlence imajı ve sosyal ortam imajı “düşük” düzeyde algıladıkları tespit
edilmiştir.

Kaynakça

  • Altıntaş, E. (2005). Kurumsal itibar ve Anadolu Üniversitesi İ.B.F. Örneği. Yüksek lisans tezi, Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eskişehir.
  • Cerit, Y. (2006). Eğitim Fakültesi öğrencilerinin üniversitenin örgütsel imaj düzeyine ilişkin algıları. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 47, 343-365.
  • Collins C. J.,Stevens C. K., (2001). Initial organizational ımages and recruitment: A withinsubjects ınvestigation of the factors affecting job choices. Corporate Communications: An International Journal, 6 (4), 205-216.
  • Çakmak, H. (2008). Kurumsal imajın çalışanların örgütsel bağlılıkları üzerindeki etkisine yönelik bir araştırma. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Dumlupınar Üniversitesi, Kütahya, Türkiye.
  • Çillioğlu, A. (2010). İç ve dış paydaşların değerlendirmelerine göre Anadolu Üniversitesi’nin kurumsal itibarı. Yüksek Lisans Tezi, Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eskişehir.
  • Dutton, J., Dukerich, J. (1991), Keeping an eye on the mirror: ımage and ıdentity ın organizational adaptation, Academy of Management Review, 34, 517-54.
  • Erdoğan, B. Z., Develiğlu, K., Gönüllüoğlu, S., Özkaya, H. (2006). Kurumsal imajın şirketin farklı paydaşları tarafından algılanışı üzerine bir araştırma. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 15, 55–76.
  • Kazoleas, D., Kim, Y., Moffitt, M.A. (2001). Institutional image: A case study, corporate communications. An International Journal, 6(4), 205-216.
  • Nguyen, N., LeBlanc, G. (2001). Corporate image and corporate reputation in customers’ retention decisions in services. Journal of Retailing and Consumer Services, 8(4), 227-236.
  • Palacio, A. B., Meneses, G. D., Perez, P. J. P. (2002). The configuration of the university image and its relationship with the satisfaction of students. Journal of Educational Administration,40(5), 486-505.
  • Polat, S. (2011). Üniversite öğrencilerine göre Kocaeli Üniversitesi’nin örgütsel imajı. Eğitim ve Bilim Dergisi, 36(160), 105-119.
  • Tengelimoğlu, D., Öztürk, Y. (2004). İşletmelerde halkla ilişkiler. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Theus, K.T. (1993). Academic reputations: the process of formation and decay, Public Relations Review, 19(3), 277-91.
  • Wilson, A. (2001). Corporate reputation: seeking a definition. Corporate Communicator: An International Journal, 6(1), 24-30.
Toplam 14 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Spor Hekimliği
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Adem Özdemir 0000-0003-3127-6846

Mustafa Vural 0000-0002-9297-6240

Fatma Zehra Tan 0000-0003-1554-6500

Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 18 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Özdemir, A., Vural, M., & Tan, F. Z. (2020). AĞRI İBRAHİM ÇEÇEN ÜNİVERSİTESİ, BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR YÜKSEKOKULU ÖĞRENCİLERİNİN ÜNİVERSİTENİN ÖRGÜTSEL İMAJINA YÖNELİK ALGILARI. SPORMETRE Beden Eğitimi Ve Spor Bilimleri Dergisi, 18(2), 50-58. https://doi.org/10.33689/spormetre.583409

Flag Counter