Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Öğretmenlerin Mesleki Öğrenme Düzeyleri ile Yaşam Boyu Öğrenme Eğilimlerinin İncelenmesi

Yıl 2024, Cilt: 7 Sayı: 2, 166 - 184, 05.10.2024
https://doi.org/10.53025/sportive.1435508

Öz

Bu araştırmada 2021-2022 yılında Batman ilinde Milli Eğitim Bakanlığına bağlı okullarda görev yapan öğretmenlerin mesleki öğrenme düzeyleri ile yaşam boyu öğrenme eğilimlerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Genel tarama modeli ile yaptığımız çalışmamızın evrenini Batman ilinde Milli Eğitim Bakanlığına bağlı 255’i kadın 256’sı erkek, genel toplamda 511 öğretmen oluşturmaktadır. Öğretmenlerin mesleki öğrenme düzeyleri ile yaşam boyu öğrenme eğilimlerinin incelenmesinde, cinsiyet, yaş, mesleki tecrübe, branş, idari görev, okul düzeyi, mezuniyet durumu, medeni durum, değişkenlerine göre oluşturulmuş “Kişisel Bilgi Formu” kullanılmıştır. Ayrıca Liu, Hallinger ve Feng (2016), tarafından geliştirilen Türkçeye uyarlaması ise Gümüş, Apaydın ve Bellibaş (2018), tarafından yapılan; Öğretmen Mesleki Öğrenme Ölçeği ve Diker Coşkun (2009) tarafından geliştirilen ‘Yaşam Boyu Öğrenme Eğilimleri Ölçeği’ kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen bulgulara göre öğretmen mesleki öğrenmesi bağlamında yaş, cinsiyet, mesleki tecrübe, idari görev, okul düzeyi, medeni durum değişkenlerine göre anlamlı farklılıklara ulaşılmazken branş ve mezuniyet durumu değişkenlerinde anlamlı farklılıklar görülmüştür. Ayrıca öğretmenlerin yaşam boyu öğrenme eğilimleri bağlamında ise yaş, idari görev, okul düzeyi, mezuniyet durumu, medeni durum değişkenlerine göre anlamlı farklılıklara ulaşılmazken cinsiyet, mesleki tecrübe, branş değişkenlerine göre anlamlı farklılıklara ulaşılmıştır. Sonuç olarak öğretmenlerin mesleki öğrenme düzeyleri ile yaşam boyu öğrenme eğilimleri arasında düşük düzeyde pozitif yönlü anlamlı bir ilişki olduğu görülmüştür.

Kaynakça

  • Akpınar, Ş. (2020). Öğretmenlerin Yaşam Boyu Öğrenme Eğilimleri ile İyilik Hali ve Özyeterlik İnancı Arasındaki İlişkinin İncelenmesi: Afyonkarahisar İli Örneği (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Kocaeli Üniversitesi SBE.
  • Altın, S. (2018). Ortaöğretim Öğretmenlerinin Yaşam Boyu Öğrenme Eğilimlerinin İncelenmesi. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Bülent Ecevit Üniversitesi SBE.
  • Ayaz, C. (2016). Öğretmenlerin Yaşam Boyu Öğrenme Eğilimlerinin Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Bartın Üniversitesi EBE.
  • Aydın, Ş. (2020). Öğretmenlerin Yaşam Boyu Öğrenme Eğilimleri ile Kültürel Sermayeleri ve Aralarındaki İlişkinin İncelenmesi. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Çukurova Üniversitesi SBE.
  • Bal, Ö. (2011). İlköğretim Okullarında Görev Yapan Okul Yöneticisi ve Öğretmenlerin Öğrenen Örgüt Olarak Okullarına İlişkin Algıları (Başakşehir örneği). (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Yıldız Teknik Üniversitesi SBE.
  • Banoğlu, K. (2009). İlköğretim okullarında görev yapmakta olan yönetici ve öğretmenlerin öğrenen örgüt algısı. Journal of Computer and Education Research, Cilt 5, Sayı 10, 125-149.
  • Bayrakcı, M., ve H. Dindar (2015). Factors effecting students’ lifelong learning in higher education. International Journal on Lifelong Education and Leadership, Cilt 1, Sayı 1, 11-20.
  • Coşkun, Y. D. (2009). “Üniversite Öğrencilerinin Yaşam Boyu Öğrenme Eğilimlerinin Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi.” (Yayınlanmamış Doktora Tezi). Hacettepe Üniversitesi SBE.
  • Coşkun, Y. D. ve Demirel M. (2012). Üniversite öğrencilerinin yaşam boyu öğrenme eğilimleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt 42, Sayı 42, 108- 120.
  • Creswell, J. W.,and J. D. Creswell (2017). Research design: Qualitative, Quantitative and Mixed Methods Approaches. Sage Publications.
  • Cücemen, F. (2018). Mesleki Öğrenme Topluluğu Olarak İlköğretim Okullarının İncelenmesi. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Osmangazi Üniversitesi SBE.
  • Demiralay, R. ve Ş. Karadeniz (2009). İlköğretimde yaşam boyu öğrenme için bilgi okuryazarlığı becerilerinin geliştirilmesi. Cypriot Journal of Educational Sciences, Cilt 2, Sayı 6, 89-119.
  • Doğan, O. (2009). Hizmetiçi Eğitime Katılımın Eğitim Öğretim Sürecine Etkisi ile İlgili Yönetici ve Öğretmen Görüşleri. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Maltepe Üniversitesi SBE.
  • Eroğlu, M. (2019). Öğretmenlerin Mesleki Gelişime Katılımlarıyla, Mesleki Gelişime Yönelik Tutumları, Kendi Kendine Öğrenmeye Hazır Bulunuşlukları ve Destekleyici Okul Özellikleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi (Yayınlanmamış Doktora Tezi). İnönü Üniversitesi EBE.
  • Ersoy, A. ve B. Yılmaz (2009). Yaşam boyu öğrenme ve Türkiye’de halk kütüphaneleri. Türk Kütüphaneciliği, Cilt 23, Sayı 4, 803-834.
  • Fraenkel, J. R., N. E. Wallen ve H. H. Hyun (2012). How To Design and Evaluate Research in Education. New York: McGraw-Hill.
  • Gültekin, M., ve Z. Çubukçu (2008). İlköğretim öğretmenlerinin hizmet içi eğitime ilişkin görüşleri. Manas Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt 10, Sayı 19, 185-201.
  • Gümüş, S., Ç. Apaydın ve M. Ş. ve Bellibaş (2018). Öğretmen mesleki öğrenme ölçeğinin Türkçeye uyarlanması: Geçerlik ve güvenirlik çalışması. Eğitim ve İnsani Bilimler Dergisi: Teori ve Uygulama, Cilt 9, Sayı 19, 107-124.
  • Güney, B. (2018). Sınıf Öğretmenlerinin Hizmet İçi Eğitim Programlarına İlişkin Görüşleri. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). İnönü Üniversitesi EBE.
  • Güney, S. (2013). Davranış Bilimleri. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Günüç, İ., H. F. Odabaşı ve A. Kuzu (2012). Yaşam boyu öğrenmeyi etkileyen faktörler. Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt 11, Sayı 2, 309- 325.
  • Hamutoğlu, N. B., Sezen-Gültekin, G., Savaşçı, M., ve Bağcı, M. (2019). Yükseköğretim öğrencilerinin transaksiyonel uzaklık algısı ve yaşam boyu öğrenme eğilimleri. Trakya Eğitim Dergisi, 9(2), 302-325.
  • Hong, S., M. L. Malik ve M. K. Lee (2003). Testing configural, metric, scalar, and latent mean ınvariance across genders in sociotropy and autonomy using a non-western sample. Educational and Psychological Measurement, Vol 63, No 4, 636-654.
  • Horoz, O. R. (2017). Mesleki Eğitim Merkezi Öğrencilerinin Yaşam Boyu Öğrenme Eğilimlerinin İncelenmesi (Bartın ili örneği). (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Bartın Üniversitesi EBE.
  • Jonassen, D. H. ve B. L. Grabowski (2012). Handbook of İndividualDifferences, Learning, andİnstruction. New York, NY: Routledge.
  • Kaplan, A. (2016). Lifelonglearning : Conclusions from a literature. International Online Journal of Primary Education, Cilt 5, Sayı 2, 43–50.
  • Koffeman, A. ve M. Snoek (2019). Identifying context factors as a source for teacher professional learning. Professional Development in Education, Cilt 45, Sayı 3, 456-471.
  • Kwakman, K. (2003). Factors affecting teachers’ participation in professional learning activities. Teaching and Teacher Education, Cilt 19, Sayı 2, 149-170.
  • Liu, S., P. Hallinger ve D. Feng (2016). Supporting the professional learning of teachers in china: Does principal leadership make a difference?.Teaching and Teacher Education, Cilt 59, 79-91.
  • Mustan, T. (2002). Dünyada ve Türkiye’de öğretmen yetiştirmede yeni yaklaşımlar. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, Cilt 29, Sayı 29, 115-127.
  • Mülhim, M. A. (2018). Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu Öğrencilerinin Bireysel Yenilikçilik Düzeyleri ve Yaşam Boyu Öğrenme Eğilimlerinin İncelenmesi: Bartın Üniversitesi Örneği. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Bartın Üniversitesi EBE.
  • Özden, S. (2019). Ortaokul Öğretmenlerinin Yaşam Boyu Öğrenme ile EleştirelDüşünme Eğilimlerinin İncelenmesi. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). İnönü Üniversitesi EBE.
  • Savaş, G. (2021). Öğretmenlerin Mesleki Öğrenmesi ile Bazı Bireysel ve Örgütsel Değişkenler Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. (Yayınlanmamış Doktora Tezi). Hacettepe Üniversitesi EBE.
  • Tanatar, E., (2017). Öğretmenlerin İş Değerleri ile Yaşam Boyu Öğrenme Eğilimleri Arasındaki İlişkinin İncelenemesi. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Marmara Üniversitesi EBE.
  • Taş, B. (2020). Öğretmenlerin İdealistlik Düzeylerinin Yaşam Boyu Öğrenme Eğilimleri ile İlişkisi. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Sütçü İmam Üniversitesi SBE.
  • Türk Dil Kurumu-(2022). Türkçe Sözlük. Erişim: http://www.tdk.gov.tr (Erişim Tarihi:02.07.2023)
  • Turan, S. (2005). Öğrenen toplumlara doğru avrupa birliği eğitim politikalarında yaşam boyu öğrenme. Ankara Avrupa Çalışmaları Dergisi, Cilt 5, Sayı 1, 87-98.
  • Uçar, H. (2021). Öğretmenlerin Mesleki Öğrenmelerine İlişkin Algıları. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Karabük Üniversitesi SBE.
  • Uştu, H., A. T. Mentiş ve B. Sever (2016). Öğretmenlerin mesleki gelişime yönelik algılarına ilişkin nitel bir araştırma. Elektronik Mesleki Gelişim ve Araştırma Dergisi, Cilt 1, 15-23.
  • Yaman, F., ve T. Yazar (2015). Öğretmenlerin Yaşam Boyu Öğrenme Eğilimlerinin İncelenmesi (Diyarbakır ili örneği). Kastamonu Eğitim Dergisi, Cilt 23, Sayı 4, 1553-1566.
  • Yazıcı, A. (2020). Okul Müdürlerinin Mesleki Profesyonellikleri ile Yaşam Boyu Öğrenme Eğilimleri: Bir Karma Yöntem Çalışması. (Yayınlanmamış Doktora Tezi). Aydın Adnan Menderes Üniversitesi SBE.
  • Yılmaz, M., (2016). Öğretmenlerin yaşam boyu öğrenme eğilimlerinin incelenmesi. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Cilt 13, Sayı 2, 253-262.
  • Yılmaz, R.ve Y. M. Beşkaya (2018). Eğitim yöneticilerinin yaşam boyu öğrenme eğilimleri ile bireysel yenilikçilik düzeylerinin incelenmesi. Ankara UniversityJournal of Faculty of Educational Sciences (JFES), Cilt 51, Sayı 1, 159-181.

Investigation of Teachers' Professional Learning Levels and Lifelong Learning Tendencies

Yıl 2024, Cilt: 7 Sayı: 2, 166 - 184, 05.10.2024
https://doi.org/10.53025/sportive.1435508

Öz

In this study, it was aimed to examine the professional learning levels and lifelong learning tendencies of teachers working in schools affiliated to the Ministry of National Education in Batman province in 2021-2022. The universe of our study, which we conducted with the general scanning model, consists of 511 teachers, 255 women and 256 men, affiliated to the Ministry of National Education in Batman province. In the examination of teachers' professional learning levels and lifelong learning tendencies, the "Personal Information Form", which was formed according to the variables of gender, age, professional experience, branch, administrative duty, school level, graduation status, marital status, was used. In addition, it was developed by Liu, Hallinger and Feng (2016), and its Turkish adaptation was made by Gümüş, Apaydın and Bellibaş (2018); The Teacher Professional Learning Scale and the Lifelong Learning Tendency Scale developed by DikerCoşkun (2009) were used. The data of the research were analyzed in SPSS 22.0 statistical program. In addition, the t-test was used in the comparison of two independent groups, and the one-way ANOVA test was used in the comparison of more than two independent groups, and the LSD test, which is a complementary post-hoc analysis, was used to determine the source of the difference. Pearson correlation analysis was used to find the relationship between the dependent variables of the study. According to the findings obtained in the study, there were no significant differences in terms of age, gender, professional experience, administrative duty, school level, marital status in the context of teacher professional learning, while significant differences were observed in the variables of branch and graduation status. In addition, in the context of teachers' lifelong learning tendencies, there were no significant differences according to age, administrative duty, school level, graduation status, marital status variables, but significant differences were reached according to gender, professional experience and branch variables. As a result, it has been observed that there is a low-level positive and significant relationship between teachers' professional learning levels and lifelong learning tendencies.

Kaynakça

  • Akpınar, Ş. (2020). Öğretmenlerin Yaşam Boyu Öğrenme Eğilimleri ile İyilik Hali ve Özyeterlik İnancı Arasındaki İlişkinin İncelenmesi: Afyonkarahisar İli Örneği (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Kocaeli Üniversitesi SBE.
  • Altın, S. (2018). Ortaöğretim Öğretmenlerinin Yaşam Boyu Öğrenme Eğilimlerinin İncelenmesi. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Bülent Ecevit Üniversitesi SBE.
  • Ayaz, C. (2016). Öğretmenlerin Yaşam Boyu Öğrenme Eğilimlerinin Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Bartın Üniversitesi EBE.
  • Aydın, Ş. (2020). Öğretmenlerin Yaşam Boyu Öğrenme Eğilimleri ile Kültürel Sermayeleri ve Aralarındaki İlişkinin İncelenmesi. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Çukurova Üniversitesi SBE.
  • Bal, Ö. (2011). İlköğretim Okullarında Görev Yapan Okul Yöneticisi ve Öğretmenlerin Öğrenen Örgüt Olarak Okullarına İlişkin Algıları (Başakşehir örneği). (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Yıldız Teknik Üniversitesi SBE.
  • Banoğlu, K. (2009). İlköğretim okullarında görev yapmakta olan yönetici ve öğretmenlerin öğrenen örgüt algısı. Journal of Computer and Education Research, Cilt 5, Sayı 10, 125-149.
  • Bayrakcı, M., ve H. Dindar (2015). Factors effecting students’ lifelong learning in higher education. International Journal on Lifelong Education and Leadership, Cilt 1, Sayı 1, 11-20.
  • Coşkun, Y. D. (2009). “Üniversite Öğrencilerinin Yaşam Boyu Öğrenme Eğilimlerinin Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi.” (Yayınlanmamış Doktora Tezi). Hacettepe Üniversitesi SBE.
  • Coşkun, Y. D. ve Demirel M. (2012). Üniversite öğrencilerinin yaşam boyu öğrenme eğilimleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt 42, Sayı 42, 108- 120.
  • Creswell, J. W.,and J. D. Creswell (2017). Research design: Qualitative, Quantitative and Mixed Methods Approaches. Sage Publications.
  • Cücemen, F. (2018). Mesleki Öğrenme Topluluğu Olarak İlköğretim Okullarının İncelenmesi. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Osmangazi Üniversitesi SBE.
  • Demiralay, R. ve Ş. Karadeniz (2009). İlköğretimde yaşam boyu öğrenme için bilgi okuryazarlığı becerilerinin geliştirilmesi. Cypriot Journal of Educational Sciences, Cilt 2, Sayı 6, 89-119.
  • Doğan, O. (2009). Hizmetiçi Eğitime Katılımın Eğitim Öğretim Sürecine Etkisi ile İlgili Yönetici ve Öğretmen Görüşleri. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Maltepe Üniversitesi SBE.
  • Eroğlu, M. (2019). Öğretmenlerin Mesleki Gelişime Katılımlarıyla, Mesleki Gelişime Yönelik Tutumları, Kendi Kendine Öğrenmeye Hazır Bulunuşlukları ve Destekleyici Okul Özellikleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi (Yayınlanmamış Doktora Tezi). İnönü Üniversitesi EBE.
  • Ersoy, A. ve B. Yılmaz (2009). Yaşam boyu öğrenme ve Türkiye’de halk kütüphaneleri. Türk Kütüphaneciliği, Cilt 23, Sayı 4, 803-834.
  • Fraenkel, J. R., N. E. Wallen ve H. H. Hyun (2012). How To Design and Evaluate Research in Education. New York: McGraw-Hill.
  • Gültekin, M., ve Z. Çubukçu (2008). İlköğretim öğretmenlerinin hizmet içi eğitime ilişkin görüşleri. Manas Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt 10, Sayı 19, 185-201.
  • Gümüş, S., Ç. Apaydın ve M. Ş. ve Bellibaş (2018). Öğretmen mesleki öğrenme ölçeğinin Türkçeye uyarlanması: Geçerlik ve güvenirlik çalışması. Eğitim ve İnsani Bilimler Dergisi: Teori ve Uygulama, Cilt 9, Sayı 19, 107-124.
  • Güney, B. (2018). Sınıf Öğretmenlerinin Hizmet İçi Eğitim Programlarına İlişkin Görüşleri. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). İnönü Üniversitesi EBE.
  • Güney, S. (2013). Davranış Bilimleri. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Günüç, İ., H. F. Odabaşı ve A. Kuzu (2012). Yaşam boyu öğrenmeyi etkileyen faktörler. Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt 11, Sayı 2, 309- 325.
  • Hamutoğlu, N. B., Sezen-Gültekin, G., Savaşçı, M., ve Bağcı, M. (2019). Yükseköğretim öğrencilerinin transaksiyonel uzaklık algısı ve yaşam boyu öğrenme eğilimleri. Trakya Eğitim Dergisi, 9(2), 302-325.
  • Hong, S., M. L. Malik ve M. K. Lee (2003). Testing configural, metric, scalar, and latent mean ınvariance across genders in sociotropy and autonomy using a non-western sample. Educational and Psychological Measurement, Vol 63, No 4, 636-654.
  • Horoz, O. R. (2017). Mesleki Eğitim Merkezi Öğrencilerinin Yaşam Boyu Öğrenme Eğilimlerinin İncelenmesi (Bartın ili örneği). (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Bartın Üniversitesi EBE.
  • Jonassen, D. H. ve B. L. Grabowski (2012). Handbook of İndividualDifferences, Learning, andİnstruction. New York, NY: Routledge.
  • Kaplan, A. (2016). Lifelonglearning : Conclusions from a literature. International Online Journal of Primary Education, Cilt 5, Sayı 2, 43–50.
  • Koffeman, A. ve M. Snoek (2019). Identifying context factors as a source for teacher professional learning. Professional Development in Education, Cilt 45, Sayı 3, 456-471.
  • Kwakman, K. (2003). Factors affecting teachers’ participation in professional learning activities. Teaching and Teacher Education, Cilt 19, Sayı 2, 149-170.
  • Liu, S., P. Hallinger ve D. Feng (2016). Supporting the professional learning of teachers in china: Does principal leadership make a difference?.Teaching and Teacher Education, Cilt 59, 79-91.
  • Mustan, T. (2002). Dünyada ve Türkiye’de öğretmen yetiştirmede yeni yaklaşımlar. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, Cilt 29, Sayı 29, 115-127.
  • Mülhim, M. A. (2018). Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu Öğrencilerinin Bireysel Yenilikçilik Düzeyleri ve Yaşam Boyu Öğrenme Eğilimlerinin İncelenmesi: Bartın Üniversitesi Örneği. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Bartın Üniversitesi EBE.
  • Özden, S. (2019). Ortaokul Öğretmenlerinin Yaşam Boyu Öğrenme ile EleştirelDüşünme Eğilimlerinin İncelenmesi. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). İnönü Üniversitesi EBE.
  • Savaş, G. (2021). Öğretmenlerin Mesleki Öğrenmesi ile Bazı Bireysel ve Örgütsel Değişkenler Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. (Yayınlanmamış Doktora Tezi). Hacettepe Üniversitesi EBE.
  • Tanatar, E., (2017). Öğretmenlerin İş Değerleri ile Yaşam Boyu Öğrenme Eğilimleri Arasındaki İlişkinin İncelenemesi. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Marmara Üniversitesi EBE.
  • Taş, B. (2020). Öğretmenlerin İdealistlik Düzeylerinin Yaşam Boyu Öğrenme Eğilimleri ile İlişkisi. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Sütçü İmam Üniversitesi SBE.
  • Türk Dil Kurumu-(2022). Türkçe Sözlük. Erişim: http://www.tdk.gov.tr (Erişim Tarihi:02.07.2023)
  • Turan, S. (2005). Öğrenen toplumlara doğru avrupa birliği eğitim politikalarında yaşam boyu öğrenme. Ankara Avrupa Çalışmaları Dergisi, Cilt 5, Sayı 1, 87-98.
  • Uçar, H. (2021). Öğretmenlerin Mesleki Öğrenmelerine İlişkin Algıları. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Karabük Üniversitesi SBE.
  • Uştu, H., A. T. Mentiş ve B. Sever (2016). Öğretmenlerin mesleki gelişime yönelik algılarına ilişkin nitel bir araştırma. Elektronik Mesleki Gelişim ve Araştırma Dergisi, Cilt 1, 15-23.
  • Yaman, F., ve T. Yazar (2015). Öğretmenlerin Yaşam Boyu Öğrenme Eğilimlerinin İncelenmesi (Diyarbakır ili örneği). Kastamonu Eğitim Dergisi, Cilt 23, Sayı 4, 1553-1566.
  • Yazıcı, A. (2020). Okul Müdürlerinin Mesleki Profesyonellikleri ile Yaşam Boyu Öğrenme Eğilimleri: Bir Karma Yöntem Çalışması. (Yayınlanmamış Doktora Tezi). Aydın Adnan Menderes Üniversitesi SBE.
  • Yılmaz, M., (2016). Öğretmenlerin yaşam boyu öğrenme eğilimlerinin incelenmesi. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Cilt 13, Sayı 2, 253-262.
  • Yılmaz, R.ve Y. M. Beşkaya (2018). Eğitim yöneticilerinin yaşam boyu öğrenme eğilimleri ile bireysel yenilikçilik düzeylerinin incelenmesi. Ankara UniversityJournal of Faculty of Educational Sciences (JFES), Cilt 51, Sayı 1, 159-181.
Toplam 43 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Klinik Tıp Bilimleri (Diğer)
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Muhemmed Cevher Özbay 0000-0003-4261-9584

Erken Görünüm Tarihi 29 Eylül 2024
Yayımlanma Tarihi 5 Ekim 2024
Gönderilme Tarihi 12 Şubat 2024
Kabul Tarihi 21 Haziran 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 7 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Özbay, M. C. (2024). Öğretmenlerin Mesleki Öğrenme Düzeyleri ile Yaşam Boyu Öğrenme Eğilimlerinin İncelenmesi. Sportive, 7(2), 166-184. https://doi.org/10.53025/sportive.1435508
AMA Özbay MC. Öğretmenlerin Mesleki Öğrenme Düzeyleri ile Yaşam Boyu Öğrenme Eğilimlerinin İncelenmesi. SPORTIVE. Ekim 2024;7(2):166-184. doi:10.53025/sportive.1435508
Chicago Özbay, Muhemmed Cevher. “Öğretmenlerin Mesleki Öğrenme Düzeyleri Ile Yaşam Boyu Öğrenme Eğilimlerinin İncelenmesi”. Sportive 7, sy. 2 (Ekim 2024): 166-84. https://doi.org/10.53025/sportive.1435508.
EndNote Özbay MC (01 Ekim 2024) Öğretmenlerin Mesleki Öğrenme Düzeyleri ile Yaşam Boyu Öğrenme Eğilimlerinin İncelenmesi. Sportive 7 2 166–184.
IEEE M. C. Özbay, “Öğretmenlerin Mesleki Öğrenme Düzeyleri ile Yaşam Boyu Öğrenme Eğilimlerinin İncelenmesi”, SPORTIVE, c. 7, sy. 2, ss. 166–184, 2024, doi: 10.53025/sportive.1435508.
ISNAD Özbay, Muhemmed Cevher. “Öğretmenlerin Mesleki Öğrenme Düzeyleri Ile Yaşam Boyu Öğrenme Eğilimlerinin İncelenmesi”. Sportive 7/2 (Ekim 2024), 166-184. https://doi.org/10.53025/sportive.1435508.
JAMA Özbay MC. Öğretmenlerin Mesleki Öğrenme Düzeyleri ile Yaşam Boyu Öğrenme Eğilimlerinin İncelenmesi. SPORTIVE. 2024;7:166–184.
MLA Özbay, Muhemmed Cevher. “Öğretmenlerin Mesleki Öğrenme Düzeyleri Ile Yaşam Boyu Öğrenme Eğilimlerinin İncelenmesi”. Sportive, c. 7, sy. 2, 2024, ss. 166-84, doi:10.53025/sportive.1435508.
Vancouver Özbay MC. Öğretmenlerin Mesleki Öğrenme Düzeyleri ile Yaşam Boyu Öğrenme Eğilimlerinin İncelenmesi. SPORTIVE. 2024;7(2):166-84.