Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Cosplay ve Kostüm Tasarımı: Durga

Yıl 2021, Cilt: 2 Sayı: 3, 122 - 137, 29.12.2021

Öz

Kostüm, sıradan elbiselerin aksine bir hikâye anlatmaktadır. Kostüm tasarımı, belirli ilkeler doğrultusunda tasarım kavramlarının formüle edilerek yorumlandığı ve üç boyutlu ürün haline dönüştürüldüğü kostüm oluşturma sürecini kapsayan bir araştırmadır. Cosplay kelimesi İngilizce “costume” kostüm ve “play” oyun kelimelerinin birleşimi olarak türetilmiştir. Cosplay etkinliklerine anime, manga, film, mit, oyun ya da animasyon karakterlerinin görünümüne ve kimliğine bürünmek isteyen kişilerin uygun kostümler giyerek katıldığı görülmektedir. Çalışmanın amacı; tasarım süreci aşamalarına göre kostüm & cosplay tasarımına örnek oluşturabilecek bir çalışma ortaya koymaktır. Çalışmada eylem araştırması yöntemi kullanılmıştır. Tasarım süreci; araştırma, persona ve senaryo oluşturma, persona ve senaryodaki problemlerin doğrultusunda tasarım fikirleri önerme başlıkları altında üç aşamalı olarak planlanmıştır. Kostüm & cosplay tasarım süreci aşamaları uygulanarak hazırlanan kostüm asamblaj uygulaması yapılarak üç boyutlu ürün haline dönüştürülmüştür.

Kaynakça

  • Aksoy, N. (2003). Eylem araştırması: Eğitimsel uygulamaları iyileştirme ve değiştirmede kullanılacak bir yöntem. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi Dergisi, 9(4), 474-489. :477
  • Artaç, B. Y., & Ağaç, S. (2016) Yapısal Çözümleme Yöntemiyle Animasyon Karakter Analizi ve Kostüm Tasarımı. Uluslararası Kültürel ve Sosyal Araştırmalar Dergisi (UKSAD), 2(2), 295-310. :297
  • Dönmez, D. & Emir, C. (2019) Sanskrit Yoga ve Vedanta Sözlüğü. İstanbul: Okyanus Yayıncılık. :102
  • Efe, Y. (2019). Türkiye'de Bir Altkültür Olarak Anime ve Manga Hayranlığı. Ankara Ünı̇versı̇tesı̇, Sosyal Bı̇lı̇mler Enstı̇tüsü, Radyo Televı̇zyon Sı̇nema Anabı̇lı̇m Dalı, Ankara. :109
  • Ertürk, N. (2011). Moda kavramı, moda kuramları ve güncel moda eğilimi çalışmaları. Art-e Sanat Dergisi, 4(7), 1-32. s.3
  • Evans, K. L. (2018-2019) Durga and Kali. Faith and Culture across History, volume 1.
  • Karakaya, B., & Öztürmen, M. E. (2019). Porselen Bibloda Kolaj Ve Asamblaj. :24
  • Kaya, K. (1997). Hint mitolojisi sözlüğü. İmge Kitabevi. :11,74,77,78,119,120
  • Koca, E., & Koç, F., & Kaya, Ö. (2011). Kostüm Tasarımcılarının Tasarım Sürecinde Karşılaştıkları Problemler Özet. E-Journal Of New World Sciences Academy, 6(2), 2c0034. :55
  • Kuzu, A. (2005). Oluşturmacılığa dayalı çevrimiçi destekli öğretim: Bir eylem araştırması. :30
  • Obut, E. (2018). Hazır Giyim İşletmelerinde Parça Boyama Hataları ve Hatalı Ürünlerin Yeniden Kullanımında Farklı Tasarım Uygulamaları, Gazi Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsü, Ankara. S.48-49
  • Örnek, U. G. T. B., Özkan, Ö. Ü. N., & Paralı, A. G. D. A. Journal Social Research and Behavioral Sciences Sosyal Araştırmalar ve Davranış Bilimleri Dergisi. :6
  • Özfiliz, T., & Tay, L. Türk Mitolojisinde Hayat Ağacı Ssembolizmi. :1
  • Sorger, R., & Udale, J. (2013). Moda tasarımının temelleri. İstanbul: Literatür Yayınları. :24,58,59,61
  • Şener, T., & Dündar, N. (2018). Tiyatro İçin Kostüm Tasarım Sürecinin Analizi. :62
  • Un, F. H. (2011). Karşılaştırmalı Hint ve Yunan Mitolojisi. Yüksek Lisans Tezi, Ankara Üniversitesi. :1,6
  • http 1 https://hindistandanbildiriyorum.wordpress.com/2016/10/11/navratri/
  • http 2 https://g-switch.org/tr/hindistan/when-is-navaratri-1539431/
  • https://sozluk.gov.tr/ Moda tanımı (22.12.20)
  • https://sozluk.gov.tr/ Mit tanımı (22.12.20)
  • https://sozluk.gov.tr/ Mitoloji tanımı (22.12.20)
Toplam 21 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Saliha Ağaç 0000-0003-2507-2361

Yasemin Demirağlı 0000-0003-0702-4681

Yayımlanma Tarihi 29 Aralık 2021
Gönderilme Tarihi 19 Ekim 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Cilt: 2 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Ağaç, S., & Demirağlı, Y. (2021). Cosplay ve Kostüm Tasarımı: Durga. STAR Sanat Ve Tasarım Araştırmaları Dergisi, 2(3), 122-137.