Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

The Importance and Applications of Augmented Reality in Outdoor Advertising

Yıl 2024, Cilt: 5 Sayı: 8, 82 - 97, 28.06.2024

Öz

The aim of this study is to highlight the impact and significance of augmented reality applications, which combine real and virtual objects, in outdoor advertising through practical examples.
As technology advances, alternative applications are being developed in the advertising sector. In this context, outdoor advertising supported by Augmented Reality (AR) technology is attracting particular attention. The use of this technology adds a new dimension to advertising visuals. The interaction of the advertised product with the target audience is enhanced, and the viewer's perspective on the product can be manipulated more easily.
As a result, as technology evolves, so do the applications of advertising. Looking at outdoor advertisements, those created using the augmented reality method have a higher attention effect compared to traditional applications, and thus reach the target audience more easily. The advertisements prepared with the augmented reality method are of great interest and appreciation to people. Supporting the Augmented Reality advertisements to expand the application area in parallel with the development of technology will be an important contribution to the development of other application methods in the future.

Kaynakça

  • Atasoy, S. N. (2018). Afiş Tasarımlarında Artırılmış Gerçeklik Uygulamaları. Sanat Yeterlilik Tezi, Hacettepe Üniversitesi, Ankara.
  • Ayhan, A. (2019). Reklamcılık ve Artırılmış Gerçeklik Uygulamaları. Yüksek Lisans Tezi, Selçuk Üniversitesi, Konya. Azuma, Ronald T. (1997). “A survey of augmented reality”. Presence: Teleoperators and Virtual Environments, 6(4), 55-385.
  • Babacan, M. (2012). Nedir Bu Reklam?, Beta Basım, İstanbul.
  • Becer, E. (2022) İletişim ve Grafik Tasarım. (On üçüncü Baskı). Dost Kitabevi Yayınları, Ankara.
  • Doğan, A. (2016). Artırılmış gerçeklik teknolojileriyle desteklenmiş hikâye kitabı okuma deneyimi. Medeniyet Sanat, İMÜ Sanat, Tasarım ve Mimarlık Fakültesi Dergisi, 2(2), 121-137.
  • Erdem, S. (2021). Sanal Gerçekliğin Reklam Stratejilerinde Kullanılmasına Yönelik Bir Değerlendirme. Güzel Sanatlar Enstitüsü Dergisi, 27(46), 241-248. https://doi.org/10.32547/ataunigsed.836847.
  • Fraenkel, J. R., Wallen, N. E. & Hyun, H. H. (2012). How to design and evaluate research In education (8th ed.). New York: Mc Graw HIll.
  • Gafuroğulları, D. (2014). Grafik Tasarımının Reklam Afişlerindeki Kullanımı: Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryolları Örneği. Dergi Park Akademik, 4(2), 53-71.
  • İçten, T., & Bal, G. (2017). Artırılmış Gerçeklik Üzerine Son Gelişmelerin ve Uygulamaların İncelenmesi. Gazi University Journal of Science Part C: Design and Technology, 5(2), 111-136.
  • Kaşifoğlu, G. & Öztürk G. (2017). Açık Hava Reklamcılığında Dijitalleşmenin Etkisi. Tartışma Metinleri, İstanbul Ticaret Üniversitesi, İstanbul.
  • Kerawalla L, Luckin R, Seljeflot S. & Woolard A (2006) “Making it real”: exploring the potential of augmented reality for teaching primary school science. Virtual Real, 10, 163–174.
  • Köse, N. (2017). Artırılmış Gerçeklik Uygulamalarının Reklam Kampanyalarına Etkisi, Yeni Medya Elektronik Dergi, 1, 53-59.
  • Radu, I. (2014). Augmented reality in education: a meta-review and cross-media analysis. Pers Ubiquit Comput 18, 1533–1543. https://doi.org/10.1007/s00779-013-0747-y.
  • Sezer, S. N. (2009). Sınır Tanımayan Reklam Ortamı Açıkhava Reklamcılığı. İstanbul: Beta Yayınları.
  • Somyürük, S. (2014). ”Öğrenme sürecinde Z Kuşağının Dikkatini Çekmek: Artırılmış Gerçeklik”, Eğitim Teknolojisi, 4(1),63-80.
  • Theng, Y.L., Lim, C.M., Liu, W. & Cheok, A.D. (2007). Mixed reality systems for learning: a pilot study understanding user perceptions and acceptance. In: Proceedings of the 2nd international conference on virtual reality. Springer, 728–737.
  • Türker, O. (2021). Eğitimde Artırılmış Gerçeklik Teknolojisi Üzerine Yapılmış Akademik Tezlerin Bibliyografik Yöntemle İncelenmesi, Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 21(1), 21-34.
  • Yüksel, D. (2017). Pazarlamada Artırılmış Gerçeklik Uygulamalarının İşlevi Üzerine Nitel Bir Araştırma, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • İnternet Kaynakları Url-1. https://www.guinnessworldrecords.com/news/corporate/2020/1/futuristic-ar-screen-record-promotes-abu-dhabi-tourism-in-the-heart-of-london-606562, (Erişim tarihi: 28 Mayıs 2023).

Açık Hava Reklamcılığında Artırılmış Gerçekliğin Önemi ve Uygulamaları

Yıl 2024, Cilt: 5 Sayı: 8, 82 - 97, 28.06.2024

Öz

Bu çalışmanın amacı, gerçek ve sanal nesnelerin bir araya gelmesi ile oluşan artırılmış gerçeklik uygulamalarının açık hava reklamcılığındaki etkisini ve önemini uygulama örnekleri ile belirtmektir.
Teknolojinin ilerlemesiyle reklam sektöründe alternatif uygulama yöntemleri gelişmektedir. Bu bağlamda Artırılmış Gerçeklik (AR) teknolojisiyle desteklenmiş açık hava reklamları özellikle dikkat çekmektedir. Çünkü bu teknolojik yöntemin kullanılmasıyla reklam görsellerine yeni bir boyut kazandırılmaktadır. Böylelikle reklam ürününün hedef kitleyle olan etkileşimi algısal yönden artmakta ve izleyicinin ürüne olan bakış açısı daha kolay bir şekilde manipüle edilebilmektedir.
Sonuç olarak teknolojinin gelişmesiyle reklam uygulama alanları da zamanla değişmektedir. Açık hava reklamlarına bakıldığında, artırılmış gerçeklik yöntemiyle yapılanların klasik uygulamalara nazaran dikkat çekici etkisinin daha yüksek olduğu bu şekilde de hedef kitleye daha kolay ulaştığı görülmektedir. Artırılmış gerçeklik yöntemiyle hazırlanan reklamlar insanlar tarafından büyük ilgi ve beğeni görmektedir. Artırılmış gerçeklik yöntemiyle hazırlanan reklamların, teknolojinin de gelişmesine paralel olarak uygulama alanın artırılması adına desteklenmesi gelecekte başka uygulama yöntemlerinin de geliştirilmesi adına önemli bir katkı olacaktır.

Kaynakça

  • Atasoy, S. N. (2018). Afiş Tasarımlarında Artırılmış Gerçeklik Uygulamaları. Sanat Yeterlilik Tezi, Hacettepe Üniversitesi, Ankara.
  • Ayhan, A. (2019). Reklamcılık ve Artırılmış Gerçeklik Uygulamaları. Yüksek Lisans Tezi, Selçuk Üniversitesi, Konya. Azuma, Ronald T. (1997). “A survey of augmented reality”. Presence: Teleoperators and Virtual Environments, 6(4), 55-385.
  • Babacan, M. (2012). Nedir Bu Reklam?, Beta Basım, İstanbul.
  • Becer, E. (2022) İletişim ve Grafik Tasarım. (On üçüncü Baskı). Dost Kitabevi Yayınları, Ankara.
  • Doğan, A. (2016). Artırılmış gerçeklik teknolojileriyle desteklenmiş hikâye kitabı okuma deneyimi. Medeniyet Sanat, İMÜ Sanat, Tasarım ve Mimarlık Fakültesi Dergisi, 2(2), 121-137.
  • Erdem, S. (2021). Sanal Gerçekliğin Reklam Stratejilerinde Kullanılmasına Yönelik Bir Değerlendirme. Güzel Sanatlar Enstitüsü Dergisi, 27(46), 241-248. https://doi.org/10.32547/ataunigsed.836847.
  • Fraenkel, J. R., Wallen, N. E. & Hyun, H. H. (2012). How to design and evaluate research In education (8th ed.). New York: Mc Graw HIll.
  • Gafuroğulları, D. (2014). Grafik Tasarımının Reklam Afişlerindeki Kullanımı: Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryolları Örneği. Dergi Park Akademik, 4(2), 53-71.
  • İçten, T., & Bal, G. (2017). Artırılmış Gerçeklik Üzerine Son Gelişmelerin ve Uygulamaların İncelenmesi. Gazi University Journal of Science Part C: Design and Technology, 5(2), 111-136.
  • Kaşifoğlu, G. & Öztürk G. (2017). Açık Hava Reklamcılığında Dijitalleşmenin Etkisi. Tartışma Metinleri, İstanbul Ticaret Üniversitesi, İstanbul.
  • Kerawalla L, Luckin R, Seljeflot S. & Woolard A (2006) “Making it real”: exploring the potential of augmented reality for teaching primary school science. Virtual Real, 10, 163–174.
  • Köse, N. (2017). Artırılmış Gerçeklik Uygulamalarının Reklam Kampanyalarına Etkisi, Yeni Medya Elektronik Dergi, 1, 53-59.
  • Radu, I. (2014). Augmented reality in education: a meta-review and cross-media analysis. Pers Ubiquit Comput 18, 1533–1543. https://doi.org/10.1007/s00779-013-0747-y.
  • Sezer, S. N. (2009). Sınır Tanımayan Reklam Ortamı Açıkhava Reklamcılığı. İstanbul: Beta Yayınları.
  • Somyürük, S. (2014). ”Öğrenme sürecinde Z Kuşağının Dikkatini Çekmek: Artırılmış Gerçeklik”, Eğitim Teknolojisi, 4(1),63-80.
  • Theng, Y.L., Lim, C.M., Liu, W. & Cheok, A.D. (2007). Mixed reality systems for learning: a pilot study understanding user perceptions and acceptance. In: Proceedings of the 2nd international conference on virtual reality. Springer, 728–737.
  • Türker, O. (2021). Eğitimde Artırılmış Gerçeklik Teknolojisi Üzerine Yapılmış Akademik Tezlerin Bibliyografik Yöntemle İncelenmesi, Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 21(1), 21-34.
  • Yüksel, D. (2017). Pazarlamada Artırılmış Gerçeklik Uygulamalarının İşlevi Üzerine Nitel Bir Araştırma, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • İnternet Kaynakları Url-1. https://www.guinnessworldrecords.com/news/corporate/2020/1/futuristic-ar-screen-record-promotes-abu-dhabi-tourism-in-the-heart-of-london-606562, (Erişim tarihi: 28 Mayıs 2023).
Toplam 19 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Grafik Tasarımı
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Tuğba Akın 0000-0003-2876-9033

Mehmet Remzi Demirel 0000-0002-9075-4513

Yayımlanma Tarihi 28 Haziran 2024
Gönderilme Tarihi 21 Ocak 2024
Kabul Tarihi 16 Mayıs 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 5 Sayı: 8

Kaynak Göster

APA Akın, T., & Demirel, M. R. (2024). Açık Hava Reklamcılığında Artırılmış Gerçekliğin Önemi ve Uygulamaları. STAR Sanat Ve Tasarım Araştırmaları Dergisi, 5(8), 82-97.