This study aims to examine the contributions of the cooperative learning method in ceramic relief studies to the manual skills and creative expression processes of 4th grade students. Since studies addressing the effects of this method on art education are limited in the literature, it fills an important gap regarding applications for primary school students. In this research, the "phenomenology" design, one of the qualitative research designs, was used. The research focuses on the processes during and after 4th grade students experience ceramic relief work in the visual arts class. The students were divided into three groups and carried out their work using the cooperative learning method. The work of the students observed throughout the process, their manual skills and the resulting relief works were evaluated. According to research findings; Students' hand-eye coordination, fine motor skills and creative thinking processes came to the fore in these studies. As a result of the research, cooperative learning enabled students to collaborate and produce products towards a common goal by improving their individual manual skills. Mounting the students' artwork on the school wall demonstrated the value of their work in a visual and tangible way. In line with these findings, suggestions were made such as giving more space to effective teaching methods in art education in schools, using the cooperative learning method more frequently in artistic activities, establishing small-scale ceramic workshops, and organizing professional development programs for
Bu çalışma, seramik rölyef çalışmalarında işbirlikli öğrenme yönteminin, 4. sınıf öğrencilerinin el becerileri ve yaratıcı ifade süreçlerine katkılarını incelemeyi amaçlamaktadır. Literatürde bu yöntemin sanat eğitimindeki etkilerini ele alan çalışmalar sınırlı olduğundan, ilkokul düzeyindeki öğrencilere yönelik uygulamalara dair önemli bir boşluğu doldurmaktadır. Bu araştırmada, nitel araştırma desenlerinden "fenomenoloji" deseni kullanılmıştır. Araştırma, 4. sınıf öğrencilerinin görsel sanatlar dersinde seramik rölyef çalışmasını deneyimleme sırasında ve sonrasındaki süreçlere odaklanmaktadır. Öğrenciler üç gruba ayrılarak iş birlikli öğrenme yöntemi ile çalışmalarını gerçekleştirmiştir. Süreç boyunca gözlemlenen öğrencilerin çalışmaları, sergiledikleri el becerileri ve ortaya çıkan rölyef çalışmaları değerlendirilmiştir. Araştırma bulgularına göre; öğrencilerin, el göz koordinasyonu, ince motor becerileri ve yaratıcı düşünme süreçleri bu çalışmalarda öne çıkmıştır. Araştırma sonucunda, iş birlikli öğrenme, öğrencilerin bireysel el becerilerini geliştirerek ortak hedef doğrultusunda iş birliği yapmalarına ve ürün ortaya koymalarına olanak sağlamıştır. Öğrencilerin eserlerinin okulun duvarına monte edilmesi, çalışmalarının değerini görsel ve somut bir şekilde ortaya koymuştur. Bu bulgular doğrultusunda, okullarda sanat eğitiminde etkili öğretim yöntemlerine daha fazla yer verilmesi, iş birlikli öğrenme yönteminin sanatsal etkinliklerde daha sık kullanılması, küçük ölçekli seramik atölyelerinin kurulması ve sınıf öğretmenlerinin yaratıcı sanat tekniklerini daha etkin şekilde kullanmaları için mesleki gelişim programların düzenlenmesi gibi önerilerde bulunulmuştur.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Güzel Sanatlar |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Haziran 2025 |
Gönderilme Tarihi | 21 Ekim 2024 |
Kabul Tarihi | 31 Aralık 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 6 Sayı: 10 |