Journal of STEAM Education (J-STEAM)
(ISSN 2651-3986)
Bilim, teknoloji, mühendislik, sanat ve matematik eğitim (STEAM) araştırmaları derneği tarafından çevrimiçi yayımlanan, açık erişime sahip, ücretsiz, uluslararası hakemli bir dergidir. Dergide eğitim araştırmaları genelinde bilim, teknoloji, mühendislik, sanat ve matematik entegrasyonu özelinde önem taşıyan, eğitim araştırmaları ve ilgili disiplinlerin çok çeşitli alanlarından gelen bilimsel makaleler yayınlamaktadır. Journal of STEAM Education dergisi multidisipliner bir dergi olup; STEAM Eğitimi alanlarındaki (Bilim, Teknoloji, Mühendislik, Matematik ve Sanat) kaliteyi artırarak, STEAM Eğitimi öğretmenlerine, araştırmacılara, okul idarecilerine ve eğitim politika yapıcılarına dergide yayımlanan makaleler ışığında elde edilen bulguları sunmaktır. İncelemedeki ve seçim sürecindeki başlıca ölçütler, öğrenme ve öğretim alanına katkının önemi ile ilgilidir. Okul öncesi eğitimden yetişkin eğitimine kadar her yaştaki bireylerle ilgili yapılan özgün nitel, nicel ve karma araştırma yöntemlerinden yayınlara yer verilmektedir. “Journal of STEAM Education” Dergisi, 2017 yılında yayım hayatına başlamıştır.
Yayın Sıklığı
Ocak ve Haziran aylarında olmak üzere yılda iki sayı yayımlamaktadır.
Makale Değerlendirme Süreci
Dergiye gönderilen makaleler bağımsız ve ön yargısız, çift - körleme hakemlik ilkeleri doğrultusunda değerlendirilmektedir.
Ön değerlendirme ve içeriğe uygunluk: 45 gün (Ortalama)
Hakem değerlendirme süreci: 45 gün (Ortalama)
Hakemlerin kesin görüşleri doğrultusunda kabul edilen her makale İnternet ortamında çevrimiçi yayınlanır. Bu doğrultuda, İnternet ortamında çevrimiçi yayınlanan her makale o tarihten itibaren yayınlanmış kabul edilir. Makalelerin yayınlanma tarihi dergi son sayısının yayılış tarihine kadar bekletilmez. Dergiye yayımlanmak üzere gönderilen makalelerin daha önce herhangi bir dergide yayımlanmamış olması gerekmektedir.
Erişim:
Journal of STEAM Education ücretsiz ve açık erişimli (open access) olarak yayımlanan uluslararası hakemli bir dergidir.
Ücret Politikası:
Dergimizde yayınlanan tüm çalışmalara değerlendirme ve basım süreçlerinin hiç bir aşamasında yazar(lar)dan herhangi bir ücret talep edilmemektedir.
* STEAM (Bilim, Teknoloji, Mühendislik, Sanat ve Matematik) kapsamında
STEAM eğitimi ile ilişkili aşağıdaki alt alanlar:
* Bilim eğitimi,
* Teknoloji Eğitimi,
* Mühendislik Eğitimi,
* Sanat eğitimi,
* Matematik Eğitimi,
içeriklerine yer vermektedir.
Journal of STEAM Education dergisine yapılacak aday makaleler, Publication Manuel Psychological'in (American Psychological Association, 2009), 7. baskısında tarif edilen APA 7'ye uygun olarak hazırlanmalıdır. (https://apastyle.apa.org/)
Yazarlara Not
Yazarlar makalenin dergi yayın politikasına ve yazım kurallarına uygun olduğunu kontrol etmelilerdir. Derginin yayın politikasına ve yazım kurallarına uygun olarak hazırlanmayan aday makaleler yazara iade edilecektir.
Dergiye yayımlanmak üzere gönderilecek çalışmaların Etik İlkelere uygunluğu derginin yayın anlayışı açısından son derece önemlidir.
Dergi Şablonu: Link
Yazarların Sorumlulukları
Aday gösterilen makalenin içeriğinin özgünlüğüne sahip olduğu, atıf yapılan veya alıntılanan tüm bilgilerin aktarım şeklinin etik kurallara aykırı olmamalı ve eksiksiz aktarıldığı yazar tarafından sağlanmalıdır. Tüm disiplinler için etik kurul onayı alınmalı, bu onay makalede belirtilmeli ve belgelenmelidir. Yazarların isimleri değerlendirme sürecinde belirtilmemelidir. Gönderilen makale değerlendirilmek üzere başka bir dergiye gönderilmemelidir. Çıkar çatışması öngörüldüğü takdirde dergi kurallarında belirtilen kurallar uygulanacaktır. Çalışmada sadece çalışmaya katkıda bulunan yazarların isimleri yer almalıdır; alakasız isimler eklenmemelidir. Hakemler, çalışmalar hakkında ek bilgi talep etme hakkına sahiptir, bu gibi durumlarda istenen bilgiler yazarlar tarafından sunulmalıdır. Yazarlar, süreci etkilemek için görevlendirilen hakemlere hiçbir şekilde ulaşmamalıdır.
Hakemlerin Sorumlulukları
Hakemler tarafsız olmalı ve değerlendirmeleri gizli tutmalıdır. Hakem sadece ilgili olduğu alanla ilgili başvuruları kabul etmelidir. Değerlendirilen dil saldırgan veya aşağılayıcı olmamalı, yapıcı ve nazik bir dil kullanmayı amaçlamalıdır. Yapılan değerlendirmeler sadece çalışmanın içeriğine yönelik olup, din, cinsiyet, ırk, köken, siyasi, ticari vb. faktörler değerlendirmeyi etkilememelidir. Değerlendirmeye kabul edilen çalışmalar belirlenen süre ve etik kurallar çerçevesinde incelenmelidir. Çıkar çatışması öngörüldüğü durumlarda çalışma reddedilmeli ve dergi editörü bilgilendirilmelidir. Yazarların kimlik bilgilerine ulaşılmamalı ve kimlik bilgileri herhangi bir şekilde ortaya çıkan yazarın başvurusunun değerlendirme süreci iptal edilmelidir. Reddedilen çalışma hakkında hiçbir bilgi paylaşılmamalıdır.
Editörün Sorumlulukları
Gönderilen makalenin ön inceleme sürecinden geçmesi durumunda, editör ilgili alanda tarafsız ve çift kör bir hakem atamalıdır. Editör tüm gönderilere karşı objektif olmalıdır. Editör, çıkar çatışması veya tartışmalı gönderiler için sorumlu davranmalıdır. Editör, başvuru işlemlerinin belirtilen süre içerisinde gerçekleşmesini sağlamalıdır. Editör, tüm süreçlerin etik kurallar çerçevesinde devam etmesini sağlamalıdır.
Telif Hakkı Devir Formu: Link
Journal of STEAM Education ücretsiz bir dergidir.
Editörler, aday makalenin kabul almasının ardından proofreading talep edebilir.
Bu dergide yer alan içerikler Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.