Amaç: Araştırma üniversitede öğrenim gören erkek öğrencilerin doğumda eş desteğine ilişkin görüşlerini belirlemek amacıyla yapılmıştır.
Gereç ve Yöntem: Araştırma tanımlayıcı türde olup, evrenini Karadeniz Bölgesi’nde bir vakıf üniversitesinin Sağlık Bilimleri Fakültesi’nde eğitim gören erkek öğrenciler oluşturmuştur. Veriler; Temmuz-Eylül 2020 tarihlerinde, araştırmacılar tarafından literatür doğrultusunda hazırlanan soru formu kullanılarak toplanmıştır, ancak Covid-19 pandemisi ve uzaktan eğitim sürecinden dolayı belirlenen tarihlerde öğrencilerin e-maillerine gönderilerek online olarak kayıt edilmiştir.
Bulgular: Araştırmaya katılan öğrencilerin yaş ortalaması 21.87±1.55’dir. Çalışmaya katılan Sağlık Bilimleri Fakültesi öğrencilerinin %29.7’si spor bilimleri, %24.1’i hemşirelik, %13.9’u beslenme ve diyetetik, %11.6’sı çocuk gelişimi ile geriye kalan %20.7’si odyoloji, sağlık yönetimi, sosyal hizmet, fizyoterapi ve rehabilitasyon bölümlerinde eğitim görmektedir. Erkek öğrencilerin çoğu doğum sürecinde eşinin yanında olmak, bebeğiyle ten teması kurmak, bebeğinin ilk ağlamasını duymak isterken, benzer oran eşi ile beraber doğuma hazırlık kursuna katılım isteğinde görülememiştir. Erkek öğrencilerin de doğuma ilişkin korku ve paniklerinin olduğu saptanmıştır.
Sonuç: Üniversitelerde doğuma hazırlık/gebe bilgilendirme eğitimlerine ilişkin seminerler/söyleşiler düzenlenmesi, profesyonel öğretici eğitim video seçeneklerinin sunulması, kitapçık, broşür verilmesi, uygun olan seçmeli derslerine konu olarak alınması önerilmektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sağlık Kurumları Yönetimi |
Bölüm | Orjinal Araştırma |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Nisan 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 31 Sayı: 2 |