Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Assessment of The Ruling Principles Of Public Procurement Law No 4734

Yıl 2018, , 111 - 147, 13.09.2018
https://doi.org/10.15337/suhfd.445839

Öz

Public
procurement law rules are needed in the case of public law legal entities'
obtaining public revenues and making public expenditures.

The
basic principles and the bans counted among the basic principles that the
procurement process must have in its entirety are regulated in the Public
Procurement Law. The basic principles that dominate the procurement are
determined in order to ensure that the procurement process is carried out in
accordance with the law
  and the  efficient use of public resources. These
principles are binding on the administrations.





The
scope of the study will cover the basic principles that are regulated in the
Public Procurement Law and the matters to be taken into consideration for the
administration to carry out the activities in accordance with these principles.
Also interpretations and suggestions will be tried to be included in the light
of judicial decisions regarding the problems in implementation.

Kaynakça

  • ABACIOĞLU Muhittin/ABACIOĞLU Ali, Açıklamalı-İçtihatlı Kamu İhale Kanunu ve Uygulaması, 9. Baskı, Ankara 2013.
  • AKDOĞAN Abdurrahman, Kamu Maliyesi, 16. Baskı, Ankara 2014.
  • AKDOĞAN Muzaffer, “Avrupa Birliği Kamu Alımları Direktifleri ve Türkiye Uygulamasına Yansımasının İlerleme Raporları Işığında Değerlendirilmesi”, İstanbul Üniversitesi Hukuk Fakültesi Mecmuası, C. 72, S. 2, 2014, s. 683- 702.
  • AKINCI Müslüm, “Ekonomik Kamu Düzeni ve Rekabet Kurumu”, Rekabet Dergisi, S.5, 2001, s. 2-16.
  • AKSOY Şerafettin, Kamu Maliyesi, 2. Baskı, İstanbul 1994.
  • AKYILMAZ Bahtiyar/SEZGİNER Murat/KAYA Cemil, Türk İdare Hukuku, 8. Baskı, Ankara 2017.
  • ALTUN Muhsin, Yeni Kamu İhale Düzeni Uygulama Esaslarının Açıklanması, Ankara 2004.
  • ALYANAK Servet, Avrupa Birliği Kamu İhalesi Hukukunun Genel İlkeleri, Yayımlanmamış Doktora Tezi, Ankara 2009.
  • ATAY Ender Ethem, İdare Hukuku, 4. Baskı, Ankara 2014.
  • BİLİCİ Nurettin/BİLİCİ Adem, Kamu Maliyesi, 7. Baskı, Ankara 2016.
  • BOZ Selman Sacit, “Elektronik İhale”, Kamu Hukuku Arşivi, C. 13, S. 1, 2013, s. 9- 26.
  • BULUTOĞLU Kenan/KURTULUŞ Erciş, Bütçe ve Kamu Harcamaları, İstanbul 1988.
  • ÇAĞLAYAN Ramazan, İdare Hukuku, 4. Baskı, Ankara 2016.
  • DEMİR Metin, “Kamu Alımlarında Saydamlık ve Verimlilik”, 1. Uluslararası Kamu Alımlarında Saydamlık ve Verimlilik Sempozyumu, Mayıs 2004, s. 190-195, http://www.ihale.gov.tr/; e.t. 28.12.2017.
  • EMEK Uğur, “Kamu İhalelerinde Etkinlik Arayışında Rekabetin Korunması Hakkında Kanunun İşlevi”, Ankara Barosu Uluslararası Hukuk Kurultayı, 2002, s. 310-365.
  • GİRİTLİ İsmet/BİLGEN Pertev/AKGÜNER Tayfun/BERK Kahraman, İdare Hukuku, 7. Baskı, İstanbul 2015.
  • GÖK Yaşar, “Kamu İhale Hukukuna Hakim Olan İlkeler”, Dış Denetim Dergisi, S. 2, 2010, s. 12-23.
  • GÖZLER Kemal, İdare Hukuku, C. 2, 2. Baskı, Bursa 2009.
  • GÜNAL Canan, İdarenin Mal ve Hizmet Edinme Usullerinden Biri Olarak Kamu İhaleleri, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul 2011.
  • GÜNDAY Metin, İdare Hukuku, 10. Baskı, Ankara 2011.
  • İNAN Atilla, İhale Hukuku Ders Notları, Ankara 2011.
  • İSBİR Begüm, Kamu İhalelerine Katılma Yasağı, Ankara 2011.
  • NADAROĞLU Halil, Kamu Maliyesi Teorisi, 11. Baskı, Kırklareli 2000.
  • ODYAKMAZ Zehra,/KAYMAK Ümit/ERCAN İsmail, İdare Hukuku, 16. Baskı, İstanbul 2015.
  • ONAR Sıddık Sami, İdare Hukukunun Umumi Esasları, C. 3, 3. Baskı, İstanbul 1966.
  • ÖZAY İl Han, Günışığında Yönetim, İstanbul 1996.
  • ÖZDEMİR Eyüp, “Kamu İhale Kanunu’na Göre İhale Usulü”, İdare Hukuku, C. 2, YILDIRIM Turan/YASİN Melikşah/ÜSTÜN Gül/OKAY Özge, İstanbul 2010.
  • PEHLİVAN Osman, Kamu Maliyesi, Trabzon 2017.
  • SANCAKDAR Oğuz/US Eser/KASAPOĞLU TURHAN Mine/ÖNÜT Lale Burcu/SEYHAN Serkan, İdare Hukuku Teorik Çalışma Kitabı, 6. Baskı, Ankara 2017.
  • SEZER Yasin, “Kamu İhale Kanunu: Şeffaflık ve Rekabet”, Amme İdaresi Dergisi, C. 35, S. 4, 2002, s. 57-82.
  • SIGMA, “AB’de Kamu Alımları: Yasal Çerçeve, Temel Kavramlar ve Kurumlar”, http://www.sigmaweb.org/publications/Public-Procurement-Brief-1-2016-Turkish.pdf
  • TAN Turgut, Ekonomik Kamu Hukuku, Ankara 1984.
  • TAŞDELEN Aziz, Kamu Harcamaları Hukukunda İhale Süreci, Ankara 2004.
  • TAŞDELEN Aziz, “Mali Sonuçlu Bir İdari Yaptırım Örneği: Kamu Harcama İhalesine Katılmaktan Yasaklanma”, Ankara Üniversitesi Hukuk Fakültesi Dergisi, C. 55, S. 1, 2006, s. 293-320.
  • TETİK Kübra, Kamu İhale İşlemlerinde İdarenin Takdir Yetkisi, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Eskişehir 2012.
  • ULUATAM Özhan, Kamu Maliyesi, 5. Baskı, Ankara 1997.
  • ÜSTÜN Ümit Süleyman, Türk Vergi Hukukunda İdarenin Takdir Yetkisi, Ankara 2007.
  • ÜSTÜN Ümit Süleyman, “Kamu Harcamalarında Verimlilik ve Etkinlik”, Kazancı Hakemli Hukuk Dergisi, S. 10, Haziran 2005, s. 106-116.
  • YILDIRIM GÜVEN Ülfer, Avrupa Birliği Kamu İhale Politikası ve Türk İhale Sisteminin Avrupa Birliği Sistemine Uyumu, Devlet Bütçe Uzmanlığı Araştırma Raporu, Ankara 2007. (https://www.bumko.gov.tr/Eklenti/5488,ulferyildirimguvenpdf.pdf?0; e.t. 16.02.2018).

4734 Sayılı Kamu İhale Kanununa Hâkim Olan İlkelerin Değerlendirilmesi

Yıl 2018, , 111 - 147, 13.09.2018
https://doi.org/10.15337/suhfd.445839

Öz

        Kamu hukuku tüzel kişilerinin gelir elde etme ve
harcama yapmasında ihale hukuku kurallarına ihtiyaç duyulmaktadır. Kamu
harcamalarının yapılma süreci ise kural olarak 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu
kapsamında gerçekleştirilmektedir.

        İhale sürecinin tamamında bulunması gereken temel
ilkeler ve temel ilkeler arasında sayılan yasaklar Kamu İhale Kanununda
sayılmaktadır. İhaleye hakim olan temel ilkeler, ihale sürecinin hukuka uygun
olarak yürütülmesini ve kamu kaynaklarının verimli kullanılmasını sağlamak
üzere belirlenmiş olup Kamu İhale Kanununa tabi idareler açısından
bağlayıcıdır.

        Çalışma kapsamında, Kamu İhale Kanununda yer alan
temel ilkeler ve idarenin bu ilkelere uygun faaliyet yürütmesi için dikkate
alması gereken hususlar ele alınacak, uygulamadaki sorunlarla ilgili olarak yargı
kararları ışığında yorumlar ve önerilere yer verilmeye çalışılacaktır.

Kaynakça

  • ABACIOĞLU Muhittin/ABACIOĞLU Ali, Açıklamalı-İçtihatlı Kamu İhale Kanunu ve Uygulaması, 9. Baskı, Ankara 2013.
  • AKDOĞAN Abdurrahman, Kamu Maliyesi, 16. Baskı, Ankara 2014.
  • AKDOĞAN Muzaffer, “Avrupa Birliği Kamu Alımları Direktifleri ve Türkiye Uygulamasına Yansımasının İlerleme Raporları Işığında Değerlendirilmesi”, İstanbul Üniversitesi Hukuk Fakültesi Mecmuası, C. 72, S. 2, 2014, s. 683- 702.
  • AKINCI Müslüm, “Ekonomik Kamu Düzeni ve Rekabet Kurumu”, Rekabet Dergisi, S.5, 2001, s. 2-16.
  • AKSOY Şerafettin, Kamu Maliyesi, 2. Baskı, İstanbul 1994.
  • AKYILMAZ Bahtiyar/SEZGİNER Murat/KAYA Cemil, Türk İdare Hukuku, 8. Baskı, Ankara 2017.
  • ALTUN Muhsin, Yeni Kamu İhale Düzeni Uygulama Esaslarının Açıklanması, Ankara 2004.
  • ALYANAK Servet, Avrupa Birliği Kamu İhalesi Hukukunun Genel İlkeleri, Yayımlanmamış Doktora Tezi, Ankara 2009.
  • ATAY Ender Ethem, İdare Hukuku, 4. Baskı, Ankara 2014.
  • BİLİCİ Nurettin/BİLİCİ Adem, Kamu Maliyesi, 7. Baskı, Ankara 2016.
  • BOZ Selman Sacit, “Elektronik İhale”, Kamu Hukuku Arşivi, C. 13, S. 1, 2013, s. 9- 26.
  • BULUTOĞLU Kenan/KURTULUŞ Erciş, Bütçe ve Kamu Harcamaları, İstanbul 1988.
  • ÇAĞLAYAN Ramazan, İdare Hukuku, 4. Baskı, Ankara 2016.
  • DEMİR Metin, “Kamu Alımlarında Saydamlık ve Verimlilik”, 1. Uluslararası Kamu Alımlarında Saydamlık ve Verimlilik Sempozyumu, Mayıs 2004, s. 190-195, http://www.ihale.gov.tr/; e.t. 28.12.2017.
  • EMEK Uğur, “Kamu İhalelerinde Etkinlik Arayışında Rekabetin Korunması Hakkında Kanunun İşlevi”, Ankara Barosu Uluslararası Hukuk Kurultayı, 2002, s. 310-365.
  • GİRİTLİ İsmet/BİLGEN Pertev/AKGÜNER Tayfun/BERK Kahraman, İdare Hukuku, 7. Baskı, İstanbul 2015.
  • GÖK Yaşar, “Kamu İhale Hukukuna Hakim Olan İlkeler”, Dış Denetim Dergisi, S. 2, 2010, s. 12-23.
  • GÖZLER Kemal, İdare Hukuku, C. 2, 2. Baskı, Bursa 2009.
  • GÜNAL Canan, İdarenin Mal ve Hizmet Edinme Usullerinden Biri Olarak Kamu İhaleleri, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul 2011.
  • GÜNDAY Metin, İdare Hukuku, 10. Baskı, Ankara 2011.
  • İNAN Atilla, İhale Hukuku Ders Notları, Ankara 2011.
  • İSBİR Begüm, Kamu İhalelerine Katılma Yasağı, Ankara 2011.
  • NADAROĞLU Halil, Kamu Maliyesi Teorisi, 11. Baskı, Kırklareli 2000.
  • ODYAKMAZ Zehra,/KAYMAK Ümit/ERCAN İsmail, İdare Hukuku, 16. Baskı, İstanbul 2015.
  • ONAR Sıddık Sami, İdare Hukukunun Umumi Esasları, C. 3, 3. Baskı, İstanbul 1966.
  • ÖZAY İl Han, Günışığında Yönetim, İstanbul 1996.
  • ÖZDEMİR Eyüp, “Kamu İhale Kanunu’na Göre İhale Usulü”, İdare Hukuku, C. 2, YILDIRIM Turan/YASİN Melikşah/ÜSTÜN Gül/OKAY Özge, İstanbul 2010.
  • PEHLİVAN Osman, Kamu Maliyesi, Trabzon 2017.
  • SANCAKDAR Oğuz/US Eser/KASAPOĞLU TURHAN Mine/ÖNÜT Lale Burcu/SEYHAN Serkan, İdare Hukuku Teorik Çalışma Kitabı, 6. Baskı, Ankara 2017.
  • SEZER Yasin, “Kamu İhale Kanunu: Şeffaflık ve Rekabet”, Amme İdaresi Dergisi, C. 35, S. 4, 2002, s. 57-82.
  • SIGMA, “AB’de Kamu Alımları: Yasal Çerçeve, Temel Kavramlar ve Kurumlar”, http://www.sigmaweb.org/publications/Public-Procurement-Brief-1-2016-Turkish.pdf
  • TAN Turgut, Ekonomik Kamu Hukuku, Ankara 1984.
  • TAŞDELEN Aziz, Kamu Harcamaları Hukukunda İhale Süreci, Ankara 2004.
  • TAŞDELEN Aziz, “Mali Sonuçlu Bir İdari Yaptırım Örneği: Kamu Harcama İhalesine Katılmaktan Yasaklanma”, Ankara Üniversitesi Hukuk Fakültesi Dergisi, C. 55, S. 1, 2006, s. 293-320.
  • TETİK Kübra, Kamu İhale İşlemlerinde İdarenin Takdir Yetkisi, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Eskişehir 2012.
  • ULUATAM Özhan, Kamu Maliyesi, 5. Baskı, Ankara 1997.
  • ÜSTÜN Ümit Süleyman, Türk Vergi Hukukunda İdarenin Takdir Yetkisi, Ankara 2007.
  • ÜSTÜN Ümit Süleyman, “Kamu Harcamalarında Verimlilik ve Etkinlik”, Kazancı Hakemli Hukuk Dergisi, S. 10, Haziran 2005, s. 106-116.
  • YILDIRIM GÜVEN Ülfer, Avrupa Birliği Kamu İhale Politikası ve Türk İhale Sisteminin Avrupa Birliği Sistemine Uyumu, Devlet Bütçe Uzmanlığı Araştırma Raporu, Ankara 2007. (https://www.bumko.gov.tr/Eklenti/5488,ulferyildirimguvenpdf.pdf?0; e.t. 16.02.2018).
Toplam 39 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Hukuk
Bölüm KAMU HUKUKU
Yazarlar

Ümit Süleyman Üstün 0000-0003-0710-3312

Hande Sena Çalış 0000-0002-8915-6276

Yayımlanma Tarihi 13 Eylül 2018
Kabul Tarihi 7 Eylül 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018

Kaynak Göster

APA Üstün, Ü. S., & Çalış, H. S. (2018). 4734 Sayılı Kamu İhale Kanununa Hâkim Olan İlkelerin Değerlendirilmesi. Selçuk Üniversitesi Hukuk Fakültesi Dergisi, 26(2), 111-147. https://doi.org/10.15337/suhfd.445839
AMA Üstün ÜS, Çalış HS. 4734 Sayılı Kamu İhale Kanununa Hâkim Olan İlkelerin Değerlendirilmesi. Selçuk Üniversitesi Hukuk Fakültesi Dergisi. Eylül 2018;26(2):111-147. doi:10.15337/suhfd.445839
Chicago Üstün, Ümit Süleyman, ve Hande Sena Çalış. “4734 Sayılı Kamu İhale Kanununa Hâkim Olan İlkelerin Değerlendirilmesi”. Selçuk Üniversitesi Hukuk Fakültesi Dergisi 26, sy. 2 (Eylül 2018): 111-47. https://doi.org/10.15337/suhfd.445839.
EndNote Üstün ÜS, Çalış HS (01 Eylül 2018) 4734 Sayılı Kamu İhale Kanununa Hâkim Olan İlkelerin Değerlendirilmesi. Selçuk Üniversitesi Hukuk Fakültesi Dergisi 26 2 111–147.
IEEE Ü. S. Üstün ve H. S. Çalış, “4734 Sayılı Kamu İhale Kanununa Hâkim Olan İlkelerin Değerlendirilmesi”, Selçuk Üniversitesi Hukuk Fakültesi Dergisi, c. 26, sy. 2, ss. 111–147, 2018, doi: 10.15337/suhfd.445839.
ISNAD Üstün, Ümit Süleyman - Çalış, Hande Sena. “4734 Sayılı Kamu İhale Kanununa Hâkim Olan İlkelerin Değerlendirilmesi”. Selçuk Üniversitesi Hukuk Fakültesi Dergisi 26/2 (Eylül 2018), 111-147. https://doi.org/10.15337/suhfd.445839.
JAMA Üstün ÜS, Çalış HS. 4734 Sayılı Kamu İhale Kanununa Hâkim Olan İlkelerin Değerlendirilmesi. Selçuk Üniversitesi Hukuk Fakültesi Dergisi. 2018;26:111–147.
MLA Üstün, Ümit Süleyman ve Hande Sena Çalış. “4734 Sayılı Kamu İhale Kanununa Hâkim Olan İlkelerin Değerlendirilmesi”. Selçuk Üniversitesi Hukuk Fakültesi Dergisi, c. 26, sy. 2, 2018, ss. 111-47, doi:10.15337/suhfd.445839.
Vancouver Üstün ÜS, Çalış HS. 4734 Sayılı Kamu İhale Kanununa Hâkim Olan İlkelerin Değerlendirilmesi. Selçuk Üniversitesi Hukuk Fakültesi Dergisi. 2018;26(2):111-47.